Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@03:55:42 GMT

وزنه‌برداران ایرانی روی تخته نعیم سلیمان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۰۹۵

وزنه‌برداران ایرانی روی تخته نعیم سلیمان

الهام حسینی امروز و رضا بیرانوند، ایوب موسوی، پریسا جهانفکریان و سهراب مرادی فردا روی تخته مسابقات بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو می‌روند.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه، ساعت دقیق برگزاری مسابقه ملی‌پوشان ایران و رکورد ورودی حریفانشان در این دوره از رقابتها مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس سیده الهام حسینی امروز (شنبه 25 آبان ماه) و رضا بیرانوند، ایوب موسوی، پریسا جهانفکریان و سهراب مرادی فردا (یکشنبه 26 آبان ماه) روی تخته می‌روند. 76 وزنه‌بردار زن و مرد از 24 کشور در مسابقات بین المللی نعیم سلیمان اوغلو حضور دارند و طی دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


*اولین نماینده ایران امروز (شنبه 25 آبان ماه) از ساعت 15 به وقت تهران به روی تخته می‌رود و سیده‌الهام حسینی در دسته 76 کیلوگرم بانوان به مصاف سه حریف خود در این دسته خواهد رفت. "گل‌نبات" از ترکمنستان با رکورد ورودی 230 کیلوگرم، "نارین دیلارا" از ترکیه با 225 کیلوگرم و "حسینی" با 200 کیلوگرم به ترتیب اول تا سوم هستند و شرکت‌کننده‌ی از جمهوری چک با رکورد ورودی 190 کیلوگرم در رده چهارم قرار دارد.


*مسابقه "پریسا جهانفکریان" در وزن 87+ کیلوگرم بانوان، فردا (یکشنبه 26 آبان ماه) از ساعت 11:30 به وقت تهران آغاز می‌شود و 4 وزنه بردار در این وزن حضور دارند. "آناستازیا" از اوکراین با رکورد ورودی 2750 کیلوگرم، "اسپینوسا" از ونزوئلا با 250 کیلوگرم، "ملیک گونل" از ترکیه با 240 کیلوگرم و "جهانفکریان" 200 کیلوگرم به ترتیب اول تا چهارم هستند.


*پیکار شرکت‌کنندگان دسته 96 کیلوگرم مردان، با حضور"سید ایوب موسوی" و"رضا بیرانوند" فردا (یکشنبه 26 آبان ماه) ساعت 13:30 به وقت تهران است. 11 وزنه بردار در این وزن حضور دارند. "فارِس الباخ" از قطر با رکورد ورودی 380 کیلوگرم، 2 وزنه‌بردار ونزوئلایی با 370 کیلوگرم در رده دوم هستند و "موسوی" و "بیرانوند" با 360 کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار دارند.


*در ادامه مسابقات فردا (یکشنبه 26 آبان‌ماه از ساعت 15:30 دقیقه به وقت تهران هم "سهراب مرادی" در رقابت دسته 109 کیلوگرم کیلوگرم شرکت خواهد داشت. در این وزن 8 شرکت کننده حضور دارند که "گونسالِس" از ونزوئلا با رکورد ورودی 380 کیلوگرم اول است و مرادی قهرمان کشورمان نیز با رکورد ورودی 250 کیلوگرم در رده هشتم ایستاده است.


سهراب مرادی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را پشت سر گذاشته، همچنان با ثبت رکوردهای پایین ریسک نمی کند و فقط می خواهد امتیازات المپیکی خود را افزایش دهد.

سهراب مرادی ایوب موسوی وزنه برداری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سهراب مرادی ایوب موسوی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟

نادیا زکالوند: این روزها، بدنسازی، به‌ویژه وزنه‌برداری در بین مردم محبوب شده است. اما یکی از نگرانی‌های زنان، حجیم شدن بدن آنها با ورزش بدنسازی و وزنه‌برداری است. البته برخی از زنان که دوست دارند ماهیچه‌های حجیم داشته باشند به وزنه‌برداری روی می‌آورند. اما باید به چهار دلیل مهم گفت که بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود:

۱. عضله‌سازی کاری واقعا طاقت‌فرساست

این خبر برای برخی خوب و برخی ناامیدکننده است. اگر تصور می‌کنید به‌راحتی با بدنسازی و وزنه‌برداری معمولی ماهیچه‌هایتان حجیم می‌شوند، سخت در اشتباه هستید. به‌دنبال سال‌ها ورزش و فعالیت می‌توان عضله‌سازی کرد و دقیقا به همین دلیل است که بدنسازهای حرفه‌ای محدود و البته نخبه‌اند.

۲. زنان معمولا به اندازه کافی برای حجیم شدن غذا نمی‌خورند

برای عضله‌سازی باید بیش از حدی که کالری می‌سوزانید، غذا مصرف کنید. بسیاری از زنان کالری یا پروتئین کافی برای رشد ماهیچه‌های خود مصرف نمی‌کنند.

۳. بسیاری از زنان به‌اندازه کافی از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌کنند

اگر مرتب وزنه می‌زنید، پس از مدتی بدن‌تان به آن وزنه‌ها عادت می‌کند. اما ماهیچه‌ها برای حجیم شدن به چالش نیاز دارند. اگر مرتب به وزنه‌ها اضافه نکنید، ماهیچه‌ها رشد نمی‌کنند. در ضمن در تمرین‌ها باید دو قانون اصلی «تکرار صحیح» و «رسیدن به خستگی» را رعایت کرد. این کارها برای بیشتر زنان سخت است.

۴. زنان تستوسترون کافی ندارند

هورمون تستوسترون عامل مهمی در رشد عضلات است. به همین دلیل ساده، ماهیچه‌های زنان صرفا با بدنسازی، حجیم نمی‌شود. البته ماهیچه‌های برخی از زنان که بیش از حد معمول تستوسترون دارند، ممکن است در مقایسه با زنان دیگر، حجیم‌تر شود اما نه به اندازه مردان. زنان برای حجیم شدن باید از هورمون و مکمل‌های خاصی استفاده کنند و باید گفت، این مواد بدون عوارض نیستند.

چرا زنان باید وزنه‌ بزنند؟

زن‌ها با وزنه‌برداری صحیح پس از مدتی چربی‌های اضافی بدن خود را از دست داده و عضلات‌شان محکم شده و در نتیجه بدن‌شان خوش‌فرم می‌شوند.

از دیگر فواید وزنه‌برداری برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود تراکم استخوان کاهش وزن افزایش توده بدون چربی بدن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها مزمن بهبود سلامت روان بهبود انعطاف‌پذیری احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس

دلایل فوق آنقدر قانع‌کننده است که شما را برای رفتن به کلاس‌های بدنسازی مجاب کند.

منبع: cnet

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894521

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال/ صفری به مدال برنز رضایت داد
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟
  • سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی نقش ملکه سبا در بندرعباس درباره ایران چه گفت؟ (+عکس)
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟