Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تنها چهار روز به پایان فرصت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از سوی بنی گانتز باقی مانده، اما پیشرفتی در مذاکرات احزاب این رژیم قابل مشاهده نیست و همچنان عرصه سیاسی در اراضی اشغالی شاهد بن بست است. تاریخ انتشار: 10:19 - 25 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۱۹۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تنها چهار روز تا پایان مهلت «بنی گانتز»، رئیس حزب «آبی و سفید» برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی باقی مانده است؛ اما چشم انداز سیاسی در اراضی اشغالی در میانه جدال‌ها تیره‌تر و مبهم‌تر از پیش به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنی گانتز که از زمان مامور شدن به تشکیل کابینه توسط «روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) تاکنون موفق به برداشتن گامی در مسیر ائتلاف برای کسب ۶۱ کرسی مورد نیاز تشکیل کابینه نشده، جمعه شب ضمن ابراز تاسف از عدم پیشرفت در مذاکرات با «لیکود»، حزب حاکم و متبوع «بنیامین نتانیاهو»، گفت که ظاهرا تمایل نتانیاهو برای نشستن بر صندلی نخست وزیری به مدت چند ماه دیگر برای او مهم‌تر از نگرانی برای اراضی اشغالی و ساکنانش است ... این رفتار‌ها نشان می‌دهد او خواستار انتخابات سوم است.
بحران تشکیل کابینه در اراضی اشغالی سبب شده تا رئیس رژیم صهیونیستی در روز‌های پایانی مهلت گانتز، تحرکات و مذاکرات سیاسی خود را افزایش داده و اقدام به برگزاری نشست‌هایی با بنی گانتز در عصر روز شنبه و با سران احزاب «شاص»، «اتحادیه یهودیت توراتی»، «خانه یهود» و «فهرست مشترک» در اوایل هفته آینده کند.


• بیشتر بخوانید:

 گمانه زنی‌ها درباره برگزاری انتخابات سوم در سرزمین‌های اشغالی مهلت گانتز برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی رو به پایان
از سوی دیگر پایگاه تایمز آو اسرائیل براساس گزارش‌های تایید نشده نوشت "لیکود انتظار دارد رای دادگاه در مورد پرونده‌های قضایی نتانیاهو سه شنبه هفته جاری اعلام شود. از این رو حزب حاکم برای برگزاری تجمع اعتراضی با کمک احزاب راستگرا در مقابل منزل «آویخای مندلبیت»، دادستان کل اسرائیل در روز دوشنبه برنامه ریزی کرده تا رای صادره را تحت تاثیر قرار دهد."
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده چنین تجمعی را قانونی نمی‌داند.
این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته مدعی اعلام حکم تا ۱۰ روز آینده شد. اما گزارش «هاآرتص» و منابع آگاه در لیکود زمان اعلام حکم را سه شنبه هفته جاری اعلام کردند.
بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی در پی ناکامی نتانیاهو در ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه پس از پیروزی شکننده در انتخابات پارلمانی ماه آوریل و انحلال کنست برای برگزاری انتخابات مجدد در ماه سپتامبر تشدید شد. ناکامی مجدد نتانیاهو این بار فرصت تشکیل کابینه را در اختیار گانتز گذاشت. اما روند تحولات در اراضی اشغالی برگزاری انتخابات سوم پارلمانی در کمتر از یک سال را تقویت کرده اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بنی گانتز حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی بین شماری از عناصر موساد و شاباک اذعان کرد که این رژیم دچار اختلاف داخلی شده است.

نتانیاهو که به خاطر شکست‌های میدانی در جنگ غزه، ناکامی در آزادسازی اسرای اسرائیلی و حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، متحمل فشار‌های زیاد داخلی شده است، اذعان کرد: «ما باید اختلافات داخلی خود را پنهان کنیم؛ زیرا با یک تهدید وجودی روبرو هستیم».

وی با این ادعا که متعهد به پیروزی در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه هستند، گفت که باید با تهدید‌هایی که این رژیم از سوی ایران روبروست، مقابله کند.

در ادامه حملات و انتقادات سیاستمداران و احزاب اسرائیلی از نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» ساعتی پیش به کابینه نتانیاهو حمله کرد و گفت: «کابینه نتانیاهو باید مسئولیتها را بپذیرد و استعفا کند».

لیبرمن که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده و به شدت منتقد عملکرد نتانیاهو در سطح داخلی اسرائیل به ویژه جنگ علیه غزه است، به صورت کنایی به نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در یک قدمی رسوایی هستیم». وی پیش از این هم تأکید کرده بود که «این کابینه به پایان راهش رسیده، انتظار دارم بنی‌گانتز و کابینه این خبر را اعلام کنند». 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو