Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@05:45:31 GMT

چهاردهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۳۲۲

به گزارش ایلنا، مراسم چهاردهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، گرافیست، طراح و تصویرگر برجسته ایرانی جمعه ۲۴ آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید رجبی‌معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) در این مراسم اظهار داشت: با نگاه به زندگی "مرتضی ممیز" پدر هنر گرافیک معاصر و مدرن ایران می‌بینیم که وی زندگی پربار و برکتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با همت استاد ممیز و برخی از اساتید هنر، خانه هنرمندان ایران پایه‌گذاری شد همچنین وی رشته گرافیک را در دانشگاه ایجاد کرد تا تجربه‌هایی از هنرهای تجسمی، نقاشی و گرافیک ایران به یک دانش عینی و قابل انتقال تبدیل شود. این بزرگداشت، یک فرصت کم‌نظیر و شایسته است که نصیب جامعه هنری و خانه هنرمندان ایران می‌شود.

در ادامه ساعد مشکی افزود: آنچه استاد ممیز را از دیگران متمایز می‌کند، فعالیت گسترده ممیز در حیطه‌های گوناگون است. ممیز ۴۰۰ هزار پوستر طراحی کرده که کار بسیار بزرگی در عرصه هنر گرافیک ایران است. این روزها، نمایشگاهی از گزیده آثار مرتضی ممیز در گالری ممیز به نمایش گذاشته شده است که مجموعه متنوع از سبک‌های اجرایی از دوره‌های مختلف فعالیت ایشان است، برخی پوسترها دیده نشده و برخی کمتر دیده شده است. در این نمایشگاه مسیر کار استاد را خواهید دید از آغاز کار تا استفاده از نقوش سنتی، که امیدواریم توانسته باشیم با نمایش مجموعه کامل آثار استاد نشان دهیم که آثار ممیز چقدر متنوع وگوناگون است.

همچنین انوشیروان ممیز دیگر سخنران این مراسم، گفت: چهاردهمین سالگرد مرتضی ممیز در دو بخش برگزار می‌شود بخش نمایشگاهی و بخشی هم به هنرمند میهمان جیانپینگ‌هه طراح گرافیک از کشور آلمان اختصاص دارد.

نمایشگاه گزیده آثار استاد مرتضی ممیز تا ۵ آذر در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران مرتضی ممیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیش‌تر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

کد خبر 745759

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی