Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:33:16 GMT

حال خوش خواندن در بهار مهربانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۳۳۸

حال خوش خواندن در بهار مهربانی

محمد رضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با تبریک هفته کتاب خوانی گفت: هفته کتاب وکتاب خوانی از ۲۳ آبان آغاز تا ۳۰ آبان ماه با شعار حال خوش خواندن در بهار مهربانی ادامه دارد.

اودر خصوص اوضاع کتابخوانی در کرمان گفت: این اوضاع همانند سراسر کشور است و متفاوت نیست، اما فعالیت‌های خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی طی سال‌های اخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص اشاره به این فعالیت‌ها گفت: رویداد‌های بسیا خوبی در حال انجام است علی الخصوص با تاکید بر کودکان ونوجوانان از جمله باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان که در چند سال اخیر که حدود هزار و ۵۸۰ باشگاه ایجاد شد که در این خصوص مقام سوم رادر کشور کسب کردیم.

علیزاده افزود: این باشگاه‌ها درمنازل و مساجد شکل می‌گیرد و مربیان از مراکز مختلف نهاد‌های فرهنگی آموزش‌های لازم را می‌گذرانند و با بچه‌ها کار می‌کنند.

او عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۰ هزار جلد کتاب به مراکز، دستگا‌ها ومدارس باهزینه ۲۸۰ میلیون تومان برای ترویج کتاب خوانی ودر دسترس بودن کتاب برای همشهریان، اهدا شده است.

علیزاده با ابراز خرسندی از اتفاق خوب امسال گفت: امسال در شورای فرهنگ امید طی سه جلسه متوالی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی وافزایش سرانه کتاب خوانی در استان کرمان با چشم انداز هزار وچهارصد به این امر اختصاص داده شد که با محوریت شورای شهر و شهرداری کرمان در حال پیگیری است.

او به ۲۰۰ برنامه فرهنگی وهنری در طول هفته کتاب خوانی اشاره کرد وگفت: این برنامه‌ها توسط ۲۰ دستگاه فرهنگی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

او بیان کرد: هفته کتاب از ۲۳ آبان آغاز تا ۳۰ آبان ماه با شعار حال خوش خواندن در بهار مهربانی ادامه دارد.

او در خصوص فعالیت‌های انجام شده در دو روز گذشته به مناسبت هفته کتاب خوانی، گفت: در دو روز گذشته ۲ رونمایی از کتاب داشتیم وامروز هم با همت اداره کل کتاب خوانه‌های عمومی استان تجدید میثاق با شهدا وعطر افشانی گلزار شهدا انجام شد.

او به طرح‌های سالانه اشاره کرد وگفت: طرح‌های سالانه‌ای داریم به نام طرح‌های عیدانه، تابستانه وپاییزه که که خوشبختانه طرح پاییزه از ۲۳ آبان ماه آغاز شده که همشهریان می‌توانند با مراجعه به کتاب فروشی‌های منتخب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: برای اطلاع از اسامی کتاب فروشی‌های منتخب، می‌توان به پایگاه‌های اطلاع رسانی خانه کتاب ایران به آدرس ketab.ir مراجعه کرد.

او با تاکید بر این که امسال نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب نیست، اعلام کرد: امسال نمایشگاه بزرگ ناشران ایران از ۷ تا ۱۳ دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام/س

هفته کتاب از ۲۳  تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزوهای دور برد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای درباره‌ی شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

نگارنده در 35 روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌نماید.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم نوشته و در «مردی با آرزوهای دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده  که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌ شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

نمازگزاران محترم بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند داشت.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:

•  ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
• ثبت احوال استان تهران
• ثبت اسناد واملاک استان تهران
• مرکز آمار استان تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی