Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@04:04:03 GMT

هشدار کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۵۴۵

کره شمالی درباره استمرار رزمایش‌های مشترک در شبه جزیره کره، به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیونگ یانگ هشدار داد، اگر واشنگتن بخواهد به برنامه‌های خود برای برگزاری چنین رزمایش‌هایی ادامه دهد، تهدیدی بزرگتر را متوجه خود خواهد کرد.

کره شمالی این هشدار را پس از تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک در پایان ماه جاری میلادی اعلام کرد و افزود: استمرار رزمایش‌های مشترک ۲ کشور می‌تواند فضای دیپلماسی را محدودتر و حل و فصل مسایل را دشوارتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای از همه طرف‌های مرتبط با شبه جزیره کره دعوت کرده است خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که شرایط را بدتر می‌کند.

چین با دعوت از این کشورها به گفتگو برای حل اختلافات، افزوده است همه مشکلات در شبه جزیره کره را می‌توان حل و فصل کرد و عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی را محقق ساخت.

آمریکا بار دیگر فشار‌ها بر کره جنوبی را برای قبول هزینه بیشتری به منظور استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در کره افزایش داده و این بار ۵ میلیارد دلار( ۵ برابر میزان فعلی) را برای آرایش نیرو‌هایش از کره جنوبی برای سال آینده میلادی خواستار شده است.
وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا روز جمعه در سئول با یکدیگر برای تقویت همکاری‌های نظامی برای مقابله با کره شمالی به توافق رسیدند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کره شمالی هشدار آمریکا کره جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «لی شی» سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت که جنگنده‌های ارتش این کشور به منظور رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، اعزام شدند.

«لی شی» با اشاره به افزایش پرواز علنی هواپیمای «بوئینگ پی -۸ پوسایدون» بر فراز تنگه حساس تایوان، گفت که جنگنده‌های ارتش پکن جهت «رصد و هشدار» به این هواپیما اعزام شدند.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین که تصرف احتمالی جزیره تایوان در حیطه مسئولیت‌های آن است، در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای چین به منظور دفاع از حاکمیت و امنیت این کشور، در بالاترین سطح «آماده‌باش» باقی خواهند ماند.

مقامات چینی پیش‌تر قانونی بودن عملیات‌های مکرر آمریکا در تنگه تایوان را زیر سوال برده‌اند و برخی از آنها درباره آنچه «تنگ کردن حلقه عملیات شناسایی» به طور دائمی در نزدیکی نوار ساحلی ممتد چین، ابراز گلایه کردند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن، مدعی شده که تردد پی -۸ پوسایدون بر فرار تایوان اما در حریم هوایی بین‌المللی صورت گرفته است.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و هر نوع ورود خارجی به حریم هوایی و آبی این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

کد خبر 6081098

دیگر خبرها

  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت
  • هشدار قرمز هواشناسی در این جزیره
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی