Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران اراک پیرامون جلسه بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی که قرار است در روز یکشنبه، 26 آبان ماه، در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود، طی نامه‌ای راهکارهایی ارائه دادند.

در این نامه آمده است: پس از وقوع مشکلات بسیار برای صنایع مهم کشور در استان مرکزی، اعضای عالی‌رتبه‌ی دولت در سطح معاون اول، وزرای اقتصاد، کار، صنعت، راه، کشور و استاندار مرکزی، جلسه‌ای را با عنوان «بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی» در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ برگزار‌ خواهند‌ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال‌های گذشته، به اسم اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی، شرکت‌های راهبردی و بسیار بزرگی به اشخاص واگذار شده که نتیجه آن پسرفت این صنایع و بروز مشکلات متعدد بوده است.

در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: بی‌شک تکرار روند قبلی؛ خلاف شرع، عقل و قانون است و مردم، کارگران و کارشناسان موافق واگذاری‌ این شرکت‌ها به یک شخص نخواهد بود. بر اساس قانون، واگذاری صنایع راهبردی و حیاتی به یک فرد، چه در سطح مالکیت و چه در سطح مدیریت، اشتباهی بزرگ و ادامه‌ی دور باطل مسائل کنونی است.

پیکره‌ی زخمی این صنایع به سهامداران و مدیران امین و دارای اهلیت نیاز دارد. بر همین اساس تنها راه نجات این مراکز حیاتی، تحقق این فرآیند است:

۱. در ابتدا، بازگشت صنایع آسیب دیده به دولت

۲. حسابرسی اموال و دارایی‌ها انجام و تخلفات و متخلفین به مردم معرفی شوند.

۳. برگرداندن سرمایه‌هایی که با سوء مدیریت هدر رفته و یا با سودجویی غارت شده‌اند.

۴. واگذاری به مجموعه حقوقی امین و دارای اهلیت و یا سازمان اقتصادی تایید شده و توانمند، طی یک فرآیند شفاف، همراه با اخذ تعهدات دارای ضمانت اجرایی و نظارت کامل و دائمی.

۵. انتخاب مدیرعامل از نیروهای متخصص و بومی این شرکت‌ها و دوری از دسته‌بندی‌ها و گروه‌گرایی‌ها در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل. این موضوع مهمی است که در سال‌های گذشته نادیده گرفته شده و زمینه‌ساز مشکلات بسیاری بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هپکو کارگران اراک آذرآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد زندگی فانی و باقی

به نقل از آناتولی؛ مسجد بابا سلطان ترکیه با سازه‌ای فولادی ساخته شده که شکل دایره‌ای دارد و برای کسی که از بالا به آن نگاه می‌کند به شکل نقطه کوچکی به نظر می‌رسد. در سقف مسجد نیز چراغی به شکل هلال و ستاره دیده می‌شود. قُطر مسجد به ۲۴ متر می‌رسد و نمادی از تعداد ساعات شبانه روز است. طراحی مسجد توسط علی طارق باکسوی، مهندس معماری انجام شده که می‌گوید مفاهیم خاصی پشت طراحی این مسجد گنجانده شده که مهم‌تر از شکل خارجی و ظاهر مسجد است. باکسوی می‌گوید: مسجد به شکل دایره‌ای طراحی شده و وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنیم، به شکل یک نقطه دیده می‌شود و بیانگر آن است که انسان یک ذره کوچک در این هستی است. وی افزود: نیمی از گنبد مسجد بیانگر زندگی در دنیای فانی است و نیم دیگر آن که دارای رنگ طلایی است، نشانه زندگی پس از مرگ است؛ این مسجد دارای ۱۲ پنجره است و جهت سایه داخل مسجد بر اساس موقعیت خورشید تغییر می‌کند. وی در ادامه توضیح داد که فرش‌های مسجد دارای طراحی سه‌ بعدی است و این احساس را به نمازگزاران القا می‌کند که به سمت صفوف اولیه نماز حرکت کنند. باکسوی درباره مناره مسجد نیز گفت: این مسجد دارای یک مناره است که بر روی آن لفظ جلاله «الله» نقش بسته شده که سمبل وحدانیت خداوند متعال است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • نماد زندگی فانی و باقی
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم