Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:05:57 GMT

تصفیه خانه سلماس تاپایان آذرماه به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۶۵۵

تصفیه خانه سلماس تاپایان آذرماه به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رضوی صبح شنبه در جلسه بررسی روند تکمیل و افتتاح تصفیه خانه آب سلماس با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا تصفیه خانه سلماس با تمام ظرفیت خود که ۵۷۵ لیتر در ثانیه وارد مدار بهره برداری شود افزود: تصفیه خانه آب سلماس با ظرفیت خوبی که دارد خواهد توانست علاوه بر نیاز آبی شهرستان سلماس، بخشی از نیاز آبی روستاهای این شهرستان را نیز حل کند که این موضوع یکی دیگر از مزایای یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندر مقدادپور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۶۵ درصد جمعیت شهرستان سلماس تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است و در حال حاضر ۴۰ درصد از ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر آزاد است که با توسعه شبکه فاضلاب این شهر به خوبی جوابگوی این شهرستان خواهد بود.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه با بیان اینکه مصرف بهینه آب باید فرهنگ سازی شود گفت: موضوع فاضلاب شهرستان سلماس مهم است و پس از ۲۹ سال از اجرای این طرح تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته ایم.

 مرتضی اصغری با بیان اینکه فرمانداری آماده است ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهری برای تکمیل سامانه فاضلاب سلماس هزینه کند افزود: در حوزه آب روستایی در بخش کوهسار سلماس نیاز به افزایش جمعیت تحت پوشش آب داریم.

فرماندار سلماس  با بیان اینکه در بخش آب سلماس ظرفیت خوبی ایجاد شده است گفت: در حوزه نوسازی و تجهیز ماشین آلات نیز در این شهرستان مورد نیاز صنعت آب نیاز به توجه ویژه ای است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب سلماس نباید سیاسی شود و تسریع در بهره برداری از آن به نفع مردم سلماس است.

شهروز برزگر اظهارداشت: در بحث تامین منافع استان مدیران باید با انسجام و هماهنگی بیشتری اقدام کنند.

کد خبر 4773332

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تصفیه خانه فاضلاب بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان شهرکرد ایلام راهپيمايي 13 آبان گرگان شیراز تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد