Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:21:27 GMT

نقشه بازسازی ۱۸۰ محله پایتخت در دست تهیه است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۸۷۰

نقشه بازسازی ۱۸۰ محله پایتخت در دست تهیه است

عبدالرضا گلپایگانی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در سالن ایران زمین شورای شهر تهران توضیح داد: در تهیه این برنامه و نقشه تلاش شده تا خواست مردم در آن نقش اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰ نقشه توسعه و نوسازی محلات تهران آماده شده است.

به گفته گلپایگانی، این در حالی است که برای ۱۰۰ محله پس از تهیه نقشه، برنامه توسعه محور هم آماده شده که برای این امر نیز حدود یکهزار کارشناس معماری و حقوقی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص نحوه کار این یکهزار کارشناس معماری گفت: این کارشناسان حرفه ای در محلات تهران سخن و صدای مردم را می شنوند تا به مدیران بالایی شهرداری تهران منتقل کنند.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه پنج‌ساله سوم توسعه یعنی همان توسعه محله محور آغاز شده اما باید یادمان باشد این توسعه محقق نمی شود مگر با مشارکت مردم.

گلپایگانی تصریح کرد: وقتی قرار است برای محله ای که مردم ساکن آن هستند برنامه توسعه ای اجرا کنیم حتما باید خواسته های مردم آن محله را شنیده باشیم در غیر اینصورت بهترین برنامه هم که اجرا شود مورد استقبال قرار نمی گیرد.

وی افزود: این باعث می شود تا مردم به شهر و محله خود احساس تعلق پیدا کنند و در نتیجه محله را از آن خود دانسته و در مسیر بهتر شدن آن بکوشند.

به گفته گلپایگانی، اجرای ۱۵۰ برنامه ی توسعه محله ای کار بزرگی است و یک سازمان دهی ویژه می طلبد و در این مسیر نیازمند همکاری افراد متخصص هستیم.

معاون شهردار تهران افزود: تصور ما این است که با رویکردهای مدیریت شهری می توانیم این برنامه های توسعه ای را به اجرا در بیاوریم و در مسیر تحقق شعار شهری برای همه موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع شهر و شهرسازی را باید با این تعریف از شهر تفسیر کرد که شهر مکانی برای بالندگی از جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خلاصه زندگی آسوده تر است بنابر این در این راستا باید قدم برداشت.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شورای شهر شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی مسؤولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی فضایلی» عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری در حساب کاربری خود در ایکس، نوشت: کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. منتهی دشمن با برنامه و نقشه وارد این کار شده، ما هم باید با نقشه و برنامه وارد بشویم؛ کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

وی افزود: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

کد خبر 6082342 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تذکر به برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در مساله حجاب
  • برخی مسؤولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی