Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@00:34:52 GMT

روسیه کشته شدن "ابوبکر البغدادی" را تایید نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۱۰۹

روسیه کشته شدن 'ابوبکر البغدادی' را تایید نمی‌کند

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه تأکید کرد، این کشور اطلاعات قابل اطمینانی، از جمله نمونه ژنتیکی که بتواند کشته شدن "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش را مورد تایید قرار دهد، در اختیار ندارد.

به گزارش تسنیم، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در گفتگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که این کشور اطلاعاتی در اختیار ندارد که بتواند کشته شدن "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش در سوریه را مورد تایید قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام بلندپایه روس در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «ما اطلاعاتی در اختیار نداریم، چه رسد به نمونه‌های ژنتیکی، که بتواند برای تایید کشته شدن البغدادی کافی باشد.»

در اواخر ماه اکتبر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا از به هلاکت رسیدن ابوبکر البغدادی در یک عملیات کاملاً دقیق نظامیان آمریکایی در استان ادلب سوریه خبر داد. در آن زمان هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اطلاعات موثقی درباره کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش ندارد. جامه جهانی در واکنش به این خبر، هلاکت البغدادی، در صورتی که واقعاً اتفاق افتاده باشد را با اهمیت، ولی نه اقدامی تعیین کننده ارزیابی کرده و خواستار ادامه مبارزه با تروریسم شد.

روسیه باید فعالانه توانایی دفاعی خود برای مقابله با آمریکا را تقویت کند
مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین اعلام کرد که پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-۳) که مدت اعتبار آن در فوریه سال ۲۰۲۱ به اتمام خواهد رسید، به احتمال زیاد تمدید نخواهد شد و به دنبال سرنوشت تاسف بار پیمان نابودی موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر، به موجودیت خویش پایان خواهد داد.

به گفته ناریشکین، با توجه به چشم‌انداز‌های پیش روی، باید فعالانه‌تر و با دقت زیاد توانایی دفاعی روسیه را تقویت کرد، برای اینکه واشنگتن که اخیراً به ابتکارعمل رئیس جمهور "دونالد ترامپ" از پیمان نابودی موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر خارج شده، تاکنون علاقه‌مندی خود برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را نیز اعلام نکرده است و مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی آمریکایی بطور علنی نسبت به چنین اتفاقی ابراز تردید می‌کنند.

در ماه جولای گذشته "مارک اسپر" رئیس پنتاگون در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در صورت تمدید پیمان استارت-۳، تمامی تسلیحات نظامی جدید روسیه که توان بالقوه راهبردی این کشور را تقویت می‌کند، باید در سند جدید گنجانده شود. وی درباره آمادگی طرف آمریکایی برای اعلام تسلیحات نظامی مشابه خود صحبتی به میان نیاورد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد

رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه سومین جشنواره پژواک اعلام کرد که پیمان طالبی اجرای مراسم افتتاحیه این جشنواره را برعهده دارد که چهارم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جشنواره مستند رادیویی «پژواک» برای سومین بار برگزار می‌شود و این بار رادیویی‌ها شاهد یک افتتاحیه جذاب با هدایتِ تهیه‌کننده و کارگردان برنامه طنز «صبح جمعه با شما» خواهند بود.

ساجد قدوسیان که به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان «صبح جمعه با شما» شناخته می‌‌شود رئیس کمیته برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره پژواک و کارگردان برنامه است. او درباره جزئیات افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک روز چهارم اردیبهشت همزمان با سالگرد رادیو در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو ساعت 15 برگزار می‌شود. اجرای مراسم هم برعهده پیمان طالبی است.

خبر معاون صدا از راه‌اندازی رادیو بانوان تا سهم کودکان

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بخش‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از محمد قربانی، پیشکسوت رادیو تقدیر کنیم. همچنین خاطره بازی با حضور هنرمندان از دیگر بخش‌های این مراسم است.

قدوسیان همچنین تأکید کرده که قرار است نمایش‌های طنز با محوریت مباحثی که رادیویی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرا شود. محمد قربانی از پیشکسوتان رادیو است که به تاریخ شفاهی رادیو شهره است. او از دهه 40 راهی رادیو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد