Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، علی‌اکبر ولایتی رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد اعضای شهید و فوت شده شورای عالی از جمله آیت الله آصف محسنی به تحولات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا پس از شکست راهبرد خاورمیانه جدید و جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا، دست به اقداماتی زده تا شاید بتواند اهداف شوم خود از جمله تامین امنیت رژیم صهیونیستی، تسلط بر شریان‌های اقتصادی و انرژی منطقه، بازسازی جایگاه رهبری خود به عنوان هژمون برتر، ترویج و تشویق ملت‌های اسلامی به فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی و جلوگیری از رشد روزافزون اسلام به عنوان فرهنگ متعالی را پیاده و اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس همچون انتقال پایتخت از تل آویو به قدس شریف، افزود: به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان اراضی رژیم اشغالگر، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برای تقویت گنبد آهنین و تجهیز و تسلیح ارتش صهیونیستی، شکست تابوی روابط برخی از کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، اعمال فشار حداکثری بر ایران، خروج از برجام و تشدید تحریم‌های همه جانبه و تلاش برای براندازی حکومت و دولت‌های قانونی محور مقاومت ازجمله مواردی است که آمریکا با همکاری و هماهنگی رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب، علیه جهان اسلام طراحی، سازماندهی و اجرا کرده‌اند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر این که محور مقاومت نیز با پیگیری سیاست مقاومت فعال در مقابل این اقدامات، گام‌ها و طرح‌های خود را پیگیری و اجرا نموده است، به تشریح طرح معامله قرن و پاسخ به زیاده‌خواهی‌های دشمن پرداخت.

ولایتی با اشاره به شوی تبلیغاتی دشمنان در نابودی سرکرده خود ساخته داعش برای تبرئه خود از جنایات انجام شده در منطقه، گفت: در توطئه‌های جدید، دشمنان درصدد هستند به صورت آشکار و پنهان با هدایت عوامل و سرویس‌های اطلاعاتی، کام تازه شیرین شده مردم منطقه را با ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان تلخ و ناگوار سازند، که در مقابل این خدعه و نیرنگ نیز ملت آگاه، هوشیارانه و پیرو خط مرجعیت و ولایت، دشمن را ناکام ساخته و خواهند ساخت.

وی راهبرد جدید آمریکا را به صورت آشکار و علنی، اشغال غیر قانونی زیرساخت‌ها، منابع و تأسیسات نفتی در شرق فرات و شمال سوریه و اقدام به دزدی و راهزنی دولتی، رسمی و زورگویانه دانست و تصریح کرد: درصدد هستند تا با ناتوان ساختن دولت‌ها از تأمین منابع و هزینه‌های اداره کشور و تاراج دارایی‌های آنان، در گام‌های بعدی این کشورها را از درون ناتوان سازند و مورد تهاجم نیابتی توسط رژیم صهیونیستی و یا مستقیم خود قرار دهند.

رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز داشت: لذا بر همه متفکران، علما، مسئولین و آحاد مردم هوشیار منطقه است که با شناخت و بصیرت، طرح‌ها و نقشه‌های آشکار استعمارگران و سلطه‌طلبان را ناکام ساخته و از دخالت‌های آنان جلوگیری نمایند.
ولایتی در این زمینه اذعان کرد: ایران طی 40 سال گذشته همواره مورد تهاجم سخت‌ترین دشمنی‌ها بوده، که درتمامی عرصه‌ها از گردنه‌های سخت همچون جنگ، تحریم، ترور، تطمیع، فتنه داخلی، عهدشکنی و صدها اقدام و توطئه ناجوانمردانه به سلامت عبور کرده و در آخرین این خدعه‌ها نیز عهدشکنی آشکار و تلاش برای تضعیف، تحریم و ضربه زدن آشکار به منافع ایران است که به سرانجام نخواهد رسید.

وی در پایان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مجمع در طول یک سال گذشته، در قالب کمیته‌های تخصصی نه گانه ارائه کرد.

در ادامه این نشست شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، طی سخنانی، با تأکید بر اهمیت مطرح  شدن موضوع بیداری اسلامی و مسأله فلسطین، اظهار کرد: اسلام نقشه راه ماست و با استفاده از آن میتوانیم به علو درجات در زمینه وحدت نزدیک شویم.

وی افزود: امت واحده اسلامی به دنبال شکست مستکبران است و وقتی پتانسیلهای آن فعال باشد و به خوبی از آن استفاده شود، پیروزی حتمی است.

نعیم قاسم در بخشی از سخنان خود اظهار کرد:فلسطین نماد حرکت اصلی محور مقاومت بوده و جهان اسلام پیرامون این موضوع گرد هم آمده است؛ تمام این رخداد ها که در حال حاضر  شاهد هستیم، به مظلومیت فلسطین برمی گردد، تاراج اموال کشور فلسطین و سلب توانایی کشورهای اسلامی و دیگر توطئه ها برای ضربه زدن به محور مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد: امروز محور مقاومت تبدیل به یک ضرورت شده است که امکان بی نیاز شدن از آن وجود ندارد، هر موفقیتی که در این محور حاصل میشود،  در رأس آن جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری قرار دارد.

شیخ عبدالستار محمد السید وزیر اوقاف سوریه  وزیر اوقاف سوریه  هم در این نشست، با بیان اینکه وهابیها  در حال ایجاد نوعی جنایات در جهان اسلام هستند، گفت:ما نیاز به گسترش مسجد و حسینیه نداریم، بلکه باید  بیداری اسلامی را گسترش دهیم.

نماینده انصارالله یمن هم در این نشست با بیان اینکه، اسرائیل به دنبال نابودی فلسطین و کشور های اسلامی است، گفت: این رژیم اشغالگر توانایی مقابله با محور مقاومت را ندارد و ما باید مرحله به مرحله حربه های دشمنان را بشناسیم تا بتوانیم مقابل آن ایستادگی کنیم.
                                              
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم رژه روز ارتش اظهار کرد: خداوند وعده داده که حامی اصلی کسانی است که برای اقامه عدل و قسط قیام می‌کنند و به پا می‌خیزند.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل به محور ظلم و نماد نسل کشی و فساد در عالم تبدیل شده است، عنوان کرد: مقابله با اسرائیل به رسالتی انسانی برای تمام آزادگان دنیا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شکست مفسدان و ظالمان مورد تاکید و رضایت خداوند است و بدون شک اتفاقات چند روز اخیر رضایت الهی را برای مردم این خاک و سربازان اسلام فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سرنوشت رژیم اسرائیل با جنایت‌هایی که انجام داده و نسل کشی که صورت داده چیزی جز نابودی و ذلت نیست و این وعده حق الهی است که محقق خواهد شد.

امام جمعه قزوین با تبریک روز ارتش، تصریح کرد: ارتش از ابتدای انقلاب تا به امروز در کنار مردم بوده و افتخار مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان ارتش مکتبی همیشه آماده خدمت به نظام و مردم بوده است، اضافه کرد: ارتش به مایه اتکای جمهوری اسلامی و ملت تبدیل شده است.

آیت الله عابدینی پاسخ به اسرائیل را تنها یک تنبیه محدود و کوچک دانست و عنوان کرد: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی باعث تقویت گروه‌های مقاومت و امیدواری جهان اسلام به مبارزه با اسرائیل شد.

وی با بیان اینکه این پاسخ اقتدار ایران را افزایش داد تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل و نقطه اتکای ملت‌های مظلوم جهان تبدیل شده است.

کد خبر 6080656

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • کشف یک بمب در ورزشگاه بوندسلیگایی!
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • رئیس جمهور: ابتکارات دلاورانه یمن معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم می‌زند
  • عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
  • رئیسی: سکوت سازمان‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد