Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:08:03 GMT

هشت هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس قم هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۳۰۵

هشت هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان مدارس قم هستند

رضا شاهسواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: برگزاری انتخابات در همه مدارس دولتی و غیردولتی الزامی است و باید از میان والدین داوطلب پنج تن به عنوان عضو اصلی و سه تن به عنوان عضو علی البدل انتخاب شود.

وی اضافه کرد: در مدارسی که بیشتر از ۱۰ نفر جمعیت دارند، ‌مدیران مدارس باید نسبت به برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان طبق ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی مدارس اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیرمدرسه، یکی از معاونان به انتخاب مدیر، نماینده شورای معلمان، معاون پرورشی و منتخبان اولیا دانش آموزان ترکیب اعضای انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی می باشد.

شاهسواری بیان کرد: در مدارس بزرگسال و کمتر از ۱۰ نفر جمعیت که امکان تشکیل انجمن وجود ندارد، ‌وظایف بر عهده مدیر مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب انجمن اولیا و مربیان در مراکز پیش دبستانی نیز متشکل از مدیرمرکز، یکی از مربیان و منتخبان اولیا دانش آموزان می باشد.

وی افزود: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در زمینه شورای مالی مدرسه تصمیم بگیرند و برای‌ برگزاری کارگاه های آموزشی برای آموزش خانواده،‌ مناسبت ها،‌ برنامه های آموزشی و پرورشی، جلسه های عمومی اولیای دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

به گفته رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم، تامین مشارکت فکری،‌ فرهنگی و آموزشی در راستای هماهنگی و هم سویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، نظارت بر چگونگی دریافت کمک های مردمی و سرویس رفت و آمد دانش آموزان، از دیگر وظایف انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در کارهای عمرانی، تامین امکانات مورد نیاز در راستای بهبود اداره امور مدرسه و تشکیل کلاس های فوق برنامه مشارکت کنند.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده ‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

برچسب‌ها قم فرهنگی انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم فرهنگی انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش قم فرهنگی انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟