Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز دفن پسماند آرادکوه تکمیل شده است گفت: این مرکز باید به کار خود پایان دهد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران در نشست خبری که صبح امروز در محل اداره محیط زیست تهران برگزار شد در خصوص مرکز دفن زباله آرادکوه و مشکلات زیست محیطی این مجتمع گفت: آرادکوه یکی از بزرگترین سایت‌های پسماند در خاورمیانه است، اما هیچ افقی برای ادامه فعالیت آن در نظر گرفته نشده و شهرداری سال‌هاست بدون در نظر گرفتن هیچگونه پایانی به دفن پسماند ۱۰ میلیون تهرانی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه شهرداری حتما باید برای جانمایی جدید مرکز دفن پسماند اقدام کند، ابراز داشت: آرادکوه فعلی باید تغییراتی شکلی و فرمی در دفن بهداشتی زباله‌هاواحد کمپوست داشته باشد.

وی ادامه داد: به صورت جدی پیگیر هستیم که نقطه جدیدی برای این مرکز به ما معرفی شود و آن‌را مورد ارزیابی زیست محیطی قرار دهیم، اما هنوز شهرداری پیشنهادی نداشته است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در خصوص صدور پروانه‌های شکار در سال جاری نیز توصیح داد: کشور ما حدود ۱۸ سال گرفتار نوسانات اقلیمی بوده و باعث از بین رفتن پوشش گیاهی، آبشخور‌ها و کاهش توان محیطی در زیستگاه‌ها شده و ما هیچ کار تحقیقی درباره این تحولات و کاهش جمعیت وحوش نداشته ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که نمی‌دانم در تهران این نوسانات چه تغییراتی ایجاد کرده صدور پروانه شکار را متوقف می‌کنم.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال پروانه‌ای برای شکار پرندگان در تهران صادر نکرده‌ایم تا مطالعات سرشماری جمعیت پرندگان مشخص شود.
وی در خصوص شیوع آنفلوآنزا در تهران نیز گفت: گزارشی از ابتلای پرندگان این استان به آنفلوانزا نداشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفن پسماند زباله آرادکوه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)