Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی، این قطعنامه را منعکس کننده دورویی و نفاق بانیان آن دانسته و بر همین اساس، آنرا فاقد مشروعیت و اعتبار دانست.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی، این قطعنامه را منعکس کننده دورویی و نفاق بانیان آن دانسته و بر همین اساس، آنرا فاقد مشروعیت و اعتبار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی افزود: دولت‌هایی که تاریخی طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده‌ای از دخالت‌های آنان در خاطر دارند و حتی امروزه هم قربانی جنگ‌های بی پایان و دیکتاتوری و اشغالگری متحدین آن‌ها هستند در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با یکسویه و غیر واقع بینانه دانستن این قطعنامه اظهار داشت: در حالی این قطعنامه علیه کشورمان طرح می‌شود که یکی از بانیان اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، درحال نقض اساسی‌ترین حقوق بیش از ۸۳ میلیون شهروند ایرانی بویژه زنان و کودکان و سالمندان و بیماران است.

موسوی حمایت رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه از این قطعنامه را در حالیکه دستشان آغشته به خون مردم بی دفاع فلسطین و یمن و منتقدان داخلی است، به تنهایی دلیل کافی در اثبات نامشروع بودن آن دانست و تصریح کرد: بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر توسط کشور‌های غربی علیه کشور‌های مستقل را محکوم کرده و از اینکه سازوکار‌های سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده‌هایی قرار می‌گیرند، ابراز تاسف می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران محل مناسب برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر در کشورها، سازوکار یو. پی. آر در شورای حقوق بشر است که بدون تبعیض همه کشور‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و مشارکت سازنده و فعال کشورمان در این سازوکار تنها یک هفته پیش از تصویب این قطعنامه سیاسی، نشانگر جدیت ایران در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین المللی خود از طریق همکاری‌های سازنده و سازوکار‌های مبتنی بر گفتگو است.

موسوی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده، افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک نظام مردم سالار دینی، در چارچوب تعهدات ملی و پایبندی به قانون اساسی و قوانین مدنی و تعهدات بین المللی خود در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندی در سطح ملّی، منطقه‌ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی

به سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  ۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران قانونی کشور و عدم واکنش صریح جامعه بین المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد. همزمان با این اقدام، مردم سراسر کشور ، از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دانش آموزان کشورمان هم  در حمایت از عملیات بامداد یکشنبه  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای کشور شعار سر دادند و با پخش شیرینی شادی کردند.

دانش آموزان مدرسه صدرای شیرازی منطقه ۱۴ تهران هم فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اشتباه مجدد رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران واکنش شدیدتری به همراه خواهد داشت
  • واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسراییل
  • تبریک سردار سلامی به سرلشکر موسوی
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی