Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه پایانی کمیسیون اندیشمندان دانشگاهی (آینده پژوهی) سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شب گذشته جمعه ۲۴ آبانماه از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی صادر و در پایان این نشست قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:    

به نام خدا

کمیسیون اندیشمندان دانشگاهی جهان اسلام به عنوان بازوی فکری و تعامل اندیشه ها و با حضور بیش از یکصد نفر از چهره های برجسته علمی و آکادمیک از اقصی نقاط جهان ، در روز۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران نشست خود را تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست اعضای هیات رئیسه و مدعوین ، به ارائه سخنرانی های علمی حول محور اصلی کنفرانس ( مسجد الاقصی نماد وحدت اسلامی) پرداختند و به ارائه ی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در این محورها پرداختند:                                                                        

- آینده جهان بدون رژیم صهیونیستی 

- تحصیل راهپیمایی اربعین به  عنوان عقبه استراتژیک راهپیمایی بازگشت

- استفاده از دستاوردهای علم و فناوری برای تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام

- بایسته های استفاده از دستاوردهای جبهه مقاومت برای تدریس در دانشگاه ها و استفاده در مراکز پژوهشی.

 اعضای کمیسیون بعد از استماع دیدگاه ها و نظرات مختلف و متنوع شرکت کنندگان ، با محکوم نمودن فعالیت های روز افزون جبهه استکبار جهانی در امور کشورهای اسلامی ، موارد زیر را خواستار شدند:

۱- تمسک جوامع اسلامی به حبل الله متین یعنی وحدت اسلامی 

۲- به نظر اعضا ، مباحثات و گفتگوهای علمی رو در رو اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام ، می تواند یکی از موثرترین ابزارها برای مقابله با این افزون طلبی ها و نیز مواجه با جریان افراط گرایی و تکفیر از یکسو و تسلیم و سر سپردگی از سوی دیگر باشد.

۳- اعضای کمیسیون با توجه به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در جهان اسلام و بر اساس مشاهدات علمی _ میدانی خود به لحاظ نگرش آینده پژوهی ، ظرفیت های عظیم امت اسلامی برای بهسازی تکاملی خود در روند دستیابی به تمدن نوین اسلامی را یاد آور شدند.

۴- از دولتمردان کشورهای اسلامی انتظار دارد با توجه به پتانسیل های نسل جوان مومن در این کشورها و برنامه ریزی دقیق برای آنها، سرمایه انسانی خود را غنیمت دانسته و مانع از تفرقه فکری و فرهنگی در این زمینه شوند. 

۵- اعضای کمیسیون در پایان با سپاس از ملت و دولت ایران و مجمع تقریب مذاهب اسلامی و درایتهای حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، اجلاس سالانه کنفرانس  وحدت اسلامی را عاملی مهم و درختی تناور و پربار و مولودی مبارک در تحقق اندیشه الهی رهبران اسلامی (  امام خمینی قدس سره الشریف) دانسته و از میزبانی انجام شده و محتوا و   شکل سخنرانی ها و گفتگوها اعلام رضایت نمودند.

کد خبر 4773437

منبع: مهر

کلیدواژه: وحدت اسلامی هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی نشست علمی وحدت اسلامی علامه طباطبایی کنفرانس بین المللی کنفرانس وحدت اسلامی مجمع عالی حکمت اسلامی فلسفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیت الله جوادی آملی فعالیت های قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هفته وحدت قرآن نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب