Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی قم از سازمان‌های بیمه‌گر به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا قدیر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۷۲۰ میلیارد و بیمه سلامت نیز ۴۶۰ میلیارد ریال به مراکز بیمارستان‌های دولتی قم بدهکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک استانداری، بخشی از این مطالبات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مکاتباتی انجام و با مسئولان سازمان‌های بیمه نیز گفت‌وگو شده و نیاز است به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر و پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانی، این بدهی‌ها پرداخت شود.

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار شد، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز گفت: توجه به امنیت غذایی امر غیرقابل‌انکار است و باید همه بکوشند تا این امنیت تامین شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت مطالبات به مراکز درمانی، افزود: مراکز بیمارستانی دولتی قم برای تامین نیازهای خود، باید هزینه کنند که این امر مستلزم آن است که بیمه‌ها مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت تا آن‌ها نیز بتوانند خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

در این کارگروه طرح ملی بررسی شیوع ناباروری در استان قم موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در استان قم نیز این طرح برای ۲۵ آبان از زنان ایرانی ۱۵ تا ۴۹ سال اجرایی شود.

 

بیشتر بخوانید: توسعه زیرساخت های درمانی قم/راه اندازی دو بیمارستان جدید تا چند ماه آینده در قم/تشکیل پرونده سلامت برای 70 درصد از همشهریان تولد 5 قلوها با سلامت کامل در بیمارستان ایزدی قم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی سلامت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است