Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:14:21 GMT

مرکز آمار:نرخ اجاره تابستان ۳۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۸۲۱

مرکز آمار:نرخ اجاره تابستان ۳۱ درصد افزایش یافت

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‌ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می‌دهد، در تابستان امسال متوسط نرخ اجاره ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداخت، به ازای هر مترمربع در شهر تهران ۴۳ هزار و ۵۴۲ تومان با میانگین ۸۲ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال است که نسبت به بهار ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد رشد داشته است.

متوسط حداقل اجاره‌بها در تابستان امسال سه هزار و ۲۵۰ تومان و حداکثر اجاره بهار ۲۱۷ هزار و ۵۹۴ تومان بود.

همچنین تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد کم شده است. در حالی که تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به بهار ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است.

رشد ۸۰ درصدی فروش مسکن

در تابستان امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهر تهران با میانگین ۸۶ مترمربع و متوسط عمر ۱۱ سال توسط بنگاه‌های معاملات ملکی ۱۳ میلیون و ۶۸۷ تومان بود که نسبت به تابستان سال گذشته ۸۰.۱ درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت فروش در تابستان امسال نسبت به بهار ۴.۵ درصد افزایش یافت.

حداقل قیمت فروش در شهر تهران ۲ میلیون تومان و حداکثر قیمت ۶۳ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان است. تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به فصل قبل از آن ۴۹.۶ درصد و نسبت به تابستان گذشته ۷۰.۲ درصد کاهش یافت.

برچسب‌ها نرخ اجاره بها مرکز آمار ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ اجاره بها مرکز آمار ایران نرخ اجاره بها مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.

به گزراش تین نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال