Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، هدی غفاری با اشاره به وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه، گفت: در حال حاضر ۴۲۵ عضو هیئت علمی مرد و ۱۰۷ عضو هیئت علمی زن مشغول به فعالیت هستند که از سال ۹۲-۹۱ هیئت‌های علمی زن با نرخ رشد ۵۴ درصد از ۷۰ نفر به ۱۰۷ نفر افزایش یافته‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده ادامه داد: دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با ۳۷ عضو، روانشناسی و علوم تربیتی با ۲۰ عضو و علوم اجتماعی با ۱۵ عضو هیئت علمی جزو برترین دانشکده‌های دانشگاه در جذب هیئت علمی زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غفاری همچنین تصریح کرد: ۲۵ نفر از اعضای هیئت علمی زن دارای سمت‌های مدیریتی هستند که این تعداد معادل ۱۹ درصد کل بانوان عضو هیئت علمی است و بیشترین آنها در حوزه آموزش مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب دانشگاه علامه طباطبائی از حیث جذب اعضای هیئت علمی در بین دانشگاه ‌های سطح یک کشور، افزود: تحقق ایجاد فرصت‌های عادلانه در نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریتی آموزشی، افزایش مشارکت زنان در توسعه علمی کشور و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی زنان دانشگاهی از مهمترین اهداف مشاوران و مراکز پژوهشی دانشگاه است.

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی برای بهره‌مندی بانوان از فرصت‌های مطالعاتی هیچ گونه شرایط تبعیض‌آمیزی وجود ندارد و همانگونه که مردان عضو هیئت علمی از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند، در تلاش هستیم که زنان نیز از همان شرایط و تسهیلات برخوردار شوند.

وی مشارکت در برگزاری دوره‌های متعدد برای دانشجویان دختر در زمینه مهارت‌افزایی متناسب با نیازهای دانشجویان، تهیه بانک اطلاعاتی از زنانی که متصدی پست‌های مدیریتی در دانشگاه بوده‌اند و زنان موفقی که برای دانشگاه افتخار کسب کرده‌اند، حضور در سراهای دانشجویی دختران و تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی خوابگاهی و همچنین مشارکت در تهیه طرح اعتلای شأن فرهنگی دانشجویان با تاکید بر تقویت مولفه‌های فرهنگ عفاف و حجاب را مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی بانوان عضو هیئت علمی، اداری و دانشجویان دختر دانشگاه ذکر کرد.

غفاری در پایان تاسیس سرای دختران دانشجو، یکسان‌سازی اعطای تسهیلات به زنان دانشگاهی، برنامه‌ریزی در جهت ارتقای سلامت و گسترش فرهنگ ورزش در میان بانوان دانشگاهی و دانشجویان دختر، برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای بالا بردن سطح مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی برشمرد.

کد خبر 4773373 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی اعضای هیات علمی عضو هیأت علمی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان آموزش پزشکی تکمیل ظرفیت باقر لاریجانی شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیران دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علامه طباطبایی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم