Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:00:07 GMT

زدوبندهای سیاسی موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۱۱۲

زدوبندهای سیاسی موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: زدوبندهای سیاسی بویژه در انتخابات موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد، باید تلاش کرد انتخابات به صورت سالم و قانونمند برگزار شود.

حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در جلسه شورای اداری ساوه با اشاره به بروز برخی اعتراضات مردمی درخصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: کنترل آثار بعد از قیمت گذاری بنزین ضروری است و نباید اجازه داد سایر کالاها به دلیل افزایش نرخ بنزین گران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها پس از سهمیه بندی لازم است تا نابسامانی اقتصادی در کشور بروز نکند، افزود: در اجرای سیاست های نظام باید به گونه‌ای تدبیر شود که هم رضایت مردم را در پی داشته و هم قانون به درستی اجرا شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نظام اسلامی مبتنی بر عدالت‌خواهی است و مردم پشتوانه این نظام هستند.

وی حمایت از نظام را در گرو رعایت قانون دانست و افزود: با قانون‌مندی و رضایت‌مندی می‌توان اعتماد مردمی را تقویت و مردم را راضی نگه داشت. با اجرای صحیح قانون می‌توان ضعف موجود در برخی قوانین را جبران کرد تا نارضایتی شکل نگیرد.

وی مشارکت بین‌بخشی ادارات را زمینه‌ساز انتظام‌بخشی به جامعه دانست و افزود: تعامل ادارات و قانونمداری مسئولان رضایت عمومی را ارتقا خواهد بخشید.

وی به برگزاری انتخابات سال‌جاری اشاره کرد و گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی برای انجام رقابت‌های سالم انتخاباتی و اجرای قانون با رعایت اخلاق در سطح استان تشکیل شده و طراحی این اهداف زمینه‌ساز حضور باشکوه مردم در این حماسه سیاسی است.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید سلیقه ای و با اهداف سیاسی کار کنند، بلکه باید در راستای مبارزه با فساد و عدالت و صرفا در چارچوب قوانین خدمت کنند.

وی گفت: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز پرونده‌هایی در خصوص تعیین تکلیف اراضی در شهرستان ساوه وجود دارد که نشان از ضعف سیستم مدیریتی دارد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: زدوبندهای سیاسی بویژه در انتخابات موجب تضعیف اعتماد مردمی خواهد شد و همه ما پاسخگو هستیم، باید تلاش کرد که انتخابات سالم و قانونمندی برگزار شود.

وی خواستار اجرایی شدن سیاست های قوه قضاییه برای پیشگیری از فساد و تحقق عدالت محوری شد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید به کمک دستگاه قضایی بیایند تا فساد از همه سطوح جامعه برچیده شود و جلوی ضربه خوردن از نقاط ضربه پذیر گرفته شود.

 وی افزود: با پرهیز از تفرقه و در سایه اتحاد و همدلی می‌توان با فساد مقابله و عدالت را در جامعه جاری و ساری کرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: اعتراض و نارضایتی مردمی موجب خواهد شد ستون نظام که همانا مردم هستند فرو بریزد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه نیز در این جلسه به موضوع حقوق شهروندی اشاره کرد و  گفت: رعایت حقوق شهروندان در اسلام بر حاکمان لازم است.

وی نظارت را زمینه ساز پیشگیری از بروز فساد دانست و افزود: نظارت همگانی موجب تقویت اعتماد عمومی خواهد شد که مهمترین سرمایه اجتماعی کشور است.

حسینی افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناکارآمدی مسئولان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور علیرضا افشار ریاست شورای راهبردی جبهه، ناظمی اردکانی دبیرکل جبهه ایران قوی، نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس تهران، اعضای شورای سیاستگذاری جبهه و جمعی از نخبگان سیاسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رییس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسوولان نظام علی الخصوص بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزدهای حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

کد خبر 6085632

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی