Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:58:38 GMT

بارندگی‌های مازندران خارج از فصل است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۱۶۸

بارندگی‌های مازندران خارج از فصل است

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: بعضی از خروجی‌ها نشان می‌دهد که بارندگی‌ها افزایش پیدا کرد اما خارج از فصل بوده که آن هم به علت تغییر اقلیم است.

نوروز ولاشتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بارندگی در فصل زمستان کمتر از پاییز است، اظهار کرد: بارندگی در فصل زمستان به حد نرمال خود خواهد رسید و این امر در بلند مدت خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم یعنی متوسط دراز مدت یک متغیر اقلیمی که با وجود زمان تغییر پیدا می‌کند و وقتی تغییر پیدا کرد براساس مباحث آماری توزیعی به نام توزیع نرمال به وجود می‌آید.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: توزیع نرمال در نیم تا یک درجه خود را زیاد نشان نمی‌دهد اما در مدت زمانی ۳۰ تا ۵۰ سال این توزیع پدیده‌ای به نام پدیده حدی به وجود خواهد آورد و علاوه بر جابجایی فصل این پدیده حدی خود را به خوبی نشان خواهد داد.

ولاشتی با اشاره به اینکه در باران‌های اخیر خطری مازندران را تهدید نکرده است، یادآور شد: بارندگی‌های اخیر برای مرکبات اثر بخش است چراکه ظرفیت گرمایی ویژه باران هنگام باریدن زیاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی میزان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، جلسه هم‌اندیشی در جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور ،معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران ،معاونان ،مدیران ،روسای ادارات اجرایی وکارشناسان اکرام کمیته امداد استان به صورت ویدئو کنفرانس در ساری برگزار شد .

 میثم معافی با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد در جذب حامی توسعه فرهنگ خیر و احسان است گفت:به دنبال ایجاد توسعه مسیر اجتماعی انفاق و کمک به محرومان هستیم که در این راه ایرانیان خارج از کشور سفیران و پرچمداران ما در خارج از مرزهای کشور هستند.

معافی با بیان اینکه با شناساندن فعالیت ها و ایجاد اعتماد در حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور می توانیم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم  خاطرنشان کرد: ۲۲۰  حامی  ایرانی خارج از کشور ،حمایت از فرزندان ایتام و محسنین (فرزندان غیر یتیم محروم) زیر پوشش حمایتی کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند و ماهیانه مبالغی به حساب مستقیم این فرزندان واریز می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها