Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از انعقاد قرار داد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان خبر داد و گفت: در قرار داد جدید سقف تعهدات درمانی ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش شریان نیوز، علی اصغر بیات در خصوص بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی پس از برگزاری سه بسته در مناقصه و بازگشایی پاکت‌ها در جلسه کانون عالی بازنشستگان با حضور بازرسین و اعضای اصلی هیات مدیره کانون برگزار شد و در نهایت پس از مذاکرات لازم و با در نظر گرفتن افزایش سطح خدمات بیمه تکمیلی، قرارداد با شرکت بیمه‌ای آتیه سازان حافظ منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرارداد جدید از ۳۰ آبانبه مدت یک سال اعتبار دارد گفت: تا اول آذرماه سال آینده بازنشستگان می‌توانند برای استفاده از خدمات درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از بسته جدید تکمیل درمان بهره‌مند شوند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه حق بیمه تکمیل درمان بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۳۸ و هزار ۲۰۰ تومان در سال گذشته به ۴۴ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: به طور متوسط تعهدات درمانی در بیمه تکمیلی جدید ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بیات از افزایش متوسط ۱۵ درصدی سقف تعهدات درمانی بازنشستگان در قرار داد جدید بیمه تکمیلی خبر داد و گفت: به منظور رفاه بیشتر بازنشسگان سعی کردیم حق بیمه آن‌ها افزایش زیادی نداشته باشند، اما تعهدات افزایش یافته است که این افزایش شامل بیماران خاص، صعب العلاج، اعمال جراحی قلب، پیوند کبد، کلیه، شیمی درمانی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و ... می‌باشد.

وی افزود: در قرار داد جدید سقف جراحی‌های تخصصی به ۲۰ میلیون تومان، پاراکلینیک ۱ شامل اسکن، سی تی اسکن و ام آر آی به ۸۰۰ هزار تومان و همچنین پاراکلینیک ۲ شامل نوار عضله، عصب و مغز به ۶۰۰ هزار تومان و اعمال جراحی سرپایی نیز به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از بیمه تکمیل درمان استفاده می‌کنند.

به گفته وی، بازنشستگان، مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان به همراه همسر و یا سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط استفاده از قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان هستند و البته افرادی که در گذشته بیمه نبودند و می‌خواهند تحت پوشش قرار گیرند سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی شهر محل زندگی خود نسبت به فرم درخواست، برقراری پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

بیات خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که در گذشته بیمه بوده اند نیز در صورتی که نمی‌خواهند دیگر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند حداکثر سه ماه (تا ۳۰ بهمن ماه) فرصت دارند تا انصراف خود را اعلام کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی به ازای هر نفر سه هزار تومان در حق بیمه، بیمه تکمیلی و عمر مشارکت می‌کند و همچنین شرکت بیمه گر در قرار داد جدید موظف شده به منظور ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان و جلب رضایت بازنشستگان و کاهش مراجعات آنها، با مراکز دولتی و خصوصی در بخش‌های بیمارستانی و پاراکلینیکی در سراسر کشور قرارداد منعقد کند.

بیات در مورد دلیل انتخاب شرکت آتیه سازان حافظ تصریح کرد: کانون عالی بازنشستگان با توجه به اهمیت موضوع درمان و بیمه بازنشستگان؛ با توجه کیفیت ارائه خدمات، نحوه سرویس دهی، مدیریت و نرخ حق بیمه، از میان شرکت‌های مختلف با این شرکت بیمه قرار داد منعقد کرده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه

سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

بند ث ماده ۳۱ حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با رعایت جزء (۳) بند «الف» ماده واحده قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب ۱/ ۴/ ۱۴۰۰، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به‌طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال نماید.»

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال بازنشستگان به دنبال اعلام رقم حقوق خود در سال جدید هستند.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد.
هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام در جلسه عصر امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

براساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، کار بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و به بررسی کلیات بودجه مصوب مجلس و برخی مفاد آن پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

منبع: شایانیوز

tags # بازنشستگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟