Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:53:37 GMT

بهترین خوراکی‌ها برای مقابله با بیماری‌های بدن

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۵۶۸

بهترین خوراکی‌ها برای مقابله با بیماری‌های بدن

لیموناد برای غلبه بر سنگ کلیه…سنگ‌های مزاحم را دور کنید!

امروزه تعداد مبتلایان به سنگ‌کلیه از افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی یا سکته‌های مغزی بیشتر است. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید لیموترش بیشتر از تمام میوه‌های مشابه و هم‌خانواده خود سیترات دارد و این سیترات می‌تواند کلسیم اضافه بدن را که ممکن است به سنگ کلیه بدل شود، مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بهترین کار این است که لیموترش تازه بخرید و آب آن‌ها را با آب سرد و مقدار اندکی شکر مخلوط کنید.

۴فنجان قهوه مساوی است با… قهوه برای غلبه بر افسردگی!

آمار به شما نشان می‌دهد که قضیه چقدر جدی است: بیش از ۱۰درصد مردم جهان در سال گذشته دارو‌های ضدافسردگی مصرف کرده‌اند! اما جالب است بدانید مطالعات پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داده که نوشیدن چند فنجان قهوه می‌تواند گروهی از افراد را از مصرف دارو‌های ضدافسردگی بی‌نیاز کند. در مطالعه دیگری که در دانشگاه پیتسبورگ انجام گرفته، مشخص شد زنانی که به طور متوسط هر روز ۴ فنجان قهوه می‌خورند ۲۰درصد کمتر از زنانی که در روز اصلا قهوه نمی‌خورند به افسردگی مبتلا می‌شوند. دکتر پاملا اوندیریچ، متخصص روانپزشکی می‌گوید کافئین ممکن است مغز را در مقابل برخی واسطه‌های شیمیایی که ممکن است عامل بروز افسردگی باشند، محافظت کند. البته ممکن است اثر قهوه در جلوگیری از افسردگی به دلیل خاصیت نیروبخشی آن هم باشد.

ماست برای غلبه بر سرماخوردگی…از عطسه کردن خسته شده‌اید؟

می‌توانید با خوردن روزانه یک فنجان ماست پروبیوتیک در ماه‌های سرد سال، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. باکتری‌های خوب پروبیوتیک، سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. مطالعات نشان داده که مصرف روزانه ماست‌های پروبیوتیک ۲۴درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی فوقانی (مثل سرماخوردگی) را کاهش می‌دهد. ماست همین‌طور می‌تواند پروتئین لازم برای قوی ماندن و حفظ استحکام سد‌های دفاعی را به بدن برساند.

یادتان باشد که خوردن مواد قندی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و اضطراب زیاد می‌تواند میکروب‌های مفید دستگاه گوارش شما را از بین ببرد و در نتیجه شما را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا کند.

گوشت اردک برای جلوگیری از درد‌های قاعدگی…برای خانم‌های جوان

گوشت اردک و حبوباتی مثل نخود و لوبیا منابع عالی‌ای از تیامین و ریبوفلاوین هستند. این دو ویتامین تا حدودی می‌توانند مانع از بروز سندرم درد‌های قاعدگی (مشکلات قبل از شروع دوره ماهانه بانوان) شوند یا حداقل علائم آزاردهنده آن را کاهش دهند. بر اساس تحقیق پژوهشگران دانشگاه آمریست در ماساچوست، زمانی که افراد روزانه ۲ میلی‌گرم تیامین و ۵/۲ میلی‌گرم ریبوفلاوین به بدن خود می‌رسانند، به احتمال ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر دچار سندرم درد‌های قاعدگی می‌شوند. اما نکته جالب اینجاست که در این مطالعه مشخص شد زنانی که این میزان ویتامین‌ها را از طریق مواد طبیعی و غذا به بدن خود می‌رسانند، خیلی کمتر از گروهی که این ویتامین‌ها را از طریق مکمل‌ها به بدن خود می‌رسانند دچار سندرم درد‌های قاعدگی می‌شوند، برای همین بهتر است خوراک با گوشت اردک و حبوبات را جزء برنامه غذایی هفتگی و ماهانه خود قرار دهید.

جگر برای پیشگیری از میگرن…غذای ضدمیگرن!

میگرن امان شما را بریده؟ ممکن است بدن شما دچار کمبود «جگر» شده باشد. جگر گوسفند یکی از بهترین منابع غذایی ریبوفلاوین بوده که از ویتامین‌های گروه B. است. مطالعات در کشور‌های فرانسه و ژاپن نشان داده که ریبوفلاوین می‌تواند تعداد حمله‌های میگرن و شدت حمله‌ها را کاهش دهد. البته این مطالعات نشان داده برای نتیجه گرفتن باید روزی ۴میلی‌گرم ریبوفلاوین خورد که این میزان را نمی‌توان صرفا با خوردن جگر به بدن رساند. برای همین سعی کنید لبنیات و سبزیجات تازه بخورید که منبع انواع ویتامین‌ها هستند. بد نیست اگر میگرن شدید دارید هفته‌ای ۲ یا ۳ عدد مکمل حاوی ریبوفلاوین هم بخورید.

اگر می‌خواهید از کلی بیماری دور شوید…

محصولات ارگانیک برای پیشگیری از سرطان دیابت، سرطان، پارکینسون، ناباروری، چاقی و…

میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها نفر در جهان از این بیماری‌ها و مشکلات رنج می‌برند. محققان می‌گویند در ابتلای بسیاری از افراد به این بیماری‌ها ردپای غذا‌های صنعتی و فراوری شده دیده می‌شود. تحقیقات محققان دانشگاه پرت استرالیا هم نشان داده که استفاده از غذا‌های غیرارگانیک در کودکان باعث کاهش ضریب هوشی (IQ) و بیماری عدم تمرکز کودکان می‌شود و حتی این گمان وجود دارد که این گروه از غذا‌ها می‌تواند باعث بروز بیماری اوتیسم هم شود. در نهایت به این موضوع هم فکر کنید که استفاده از محصولات ارگانیک به نفع کره‌زمین هم هست، زیرا محصولات ارگانیک میزان بیشتری کربن از هوا می‌گیرند و در روند تولید آن‌ها گاز‌های گلخانه‌ای کمتری تولید می‌شود. در روند تولید محصولات ارگانیک از مواد با پایه نفتی استفاده نمی‌شود که این مواد ممکن است روی قدرت باروری انسان‌ها تاثیر منفی بگذارد. با تمام دلایل ذکر شده، بهترین کار این است که تا می‌توانید از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید و تا می‌توانید سراغ مواد غذایی فراوری شده و صنعتی نروید.

انار برای غلبه بر اثرات نامطلوب اشعه ماورای بنفش
انار یک منبع عالی از الاگیک اسید است. این ماده یک محافظ عالی برای سلول‌های پوست در مقابل آسیب‌های احتمالی اشعه‌های ماورای بنفش (UVB و UVA) است. مطالعات گروه سلول‌شناسی دانشگاه تغذیه تگزاس نشان داده است که احتمال ابتلا به سرطان پوست در افرادی که به طور منظم انار یا آب‌انار تازه می‌خورند، کمتر از سایرین است. یادتان باشد خوردن دانه‌های انار یا آب‌انار تازه بسیار بهتر از مصرف آبمیوه صنعتی یا حتی آب انار ذخیره شده در فریزر‌ها و سردخانه‌هاست.     منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت بدن درمان بیماری بدن پیشگیری از میگرن طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!