Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برپایی نمایشگاه ملی، همایش بین‌المللی و میز ملی خرما در بوشهر، با توجه به ظرفیت‌های موجود استان بوشهر به عنوان کریدور و پایانه تخصصی خرما در ایران تعیین شد. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، این هفته استان بوشهر شاهد برپایی دومین نمایشگاه ملی تخصصی خرما و صنایع وابسته ، همایش بین‌المللی و میز تخصصی خرما با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزیف قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی در عرصه تولید و صادرات خرما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمایشگاه ملی خرما 10 استان خرماخیز کشور توانمندی و فعالیت‌های دانش بنیان خود در عرصه کاشت، داشت، برداشت، فناوری، بسته‌بندی، صادرات و به‌زارعی به نمایش گذاشتند.

برپایی همایش بین‌المللی  و میز خرما از دیگر برنامه‌هایی بود که در راستای بررسی مشکلات و رفع موانع توسعه صادرات خرما در بوشهر  با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه  دومین نمایشگاه و میز خرما و همایش بین‌المللی بااستقبال فعالان کشاورزی، بازرگانان و صادرکنندگان مواجه شد اظهار داشت: در نمایشگاه خرما که به صورت ملی برگزار شد در 80 غرفه توانمندی‌های فعالان در عرصه  تولید، صادرات و بسته بندی خرما ارائه شد.

محمد تقی منوچهری با بیان اینکه 10 استان خرماخیز کشور در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را عرضه کردند افزود: در برپایی میز خرما با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و  تجارت راهکارهای مختلفی برای رونق خرما و رفع موانع در بخش‌های مختلف ارائه شد.

وی از راه‌اندازی صندوق تخصصی خرما در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: نخستین صندوق تخصصی خرما  کشور در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که مشکلات نخل‌داران این استان را حل و فصل می‌کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 4 کارگاه در میز خرما برگزار شد تصریح کرد: 4 کارگاه شامل سلامت محصول، پایداری تولید، به‌زراعی خرما و بازاریابی در حاشیه برگزاری میز و همایش خرما برگزار شد که نقش مهمی در حل مشکلات فعالان این حوزه داشت.

80 شرکت خارجی و داخلی در جشنواره و نمایشگاه خرمای بوشهر مشارکت دارند‌ معاون وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر: 1.2 میلیون تن خرما در ایران تولید می‌شود جشنواره و نمایشگاه ملی خرما در بوشهر گشایش یافت + فیلم

منوچهری، تعیین استان بوشهر به عنوان کریدور صادرات خرمای ایران را از دستاوردهای  میز ملی خرما دانست و افزود:با توجه به ظرفیت‌های موجود استان بوشهر در عرصه تولید، نگه‌داری، صادرات و تجارت این استان به عنوان کریدور و پایانه تخصصی خرما در ایران تعیین شد که هر نوع صادراتی از کشور از طریق استان بوشهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/ع

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود