Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا با تکیه بر ادعای دولت کشورش مبنی بر نقش منفی ایران در منطقه، خواستار اتحاد کشورهای عربی علیه ایران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دیوید گلدفین، رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا، روز شنبه در اظهاراتی ضدایرانی مطرح کرد که کشورهای عربی باید بر سر تفاوت‌های‌شان به توافق رسیده و در موقعیت افزایش تنش‌ها در ارتباط با ایران، قوای نظامی‌شان را متحد سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدفین در کنفرانس سران نیروی هوایی در دوبی گفت: زمانی که موشک یا یک پهپاد(UAV) از ایران در راه باشد، زمان به توافق رسیدن بر سر تفاوت‌ها نیست، بلکه زمان آن اکنون است، امروز است.

او همچنین گفت: هیچ کشوری تمام چیزهای مورد نیازش را برای دفاع از خود در اختیار ندارد اما در کنار هم، دقیقا چیزی را که برای دفاع جمعی مورد نیازمان است، خواهیم داشت.

این مقام آمریکایی در ادامه پیشنهاد این اجماع ضدایرانی را باری دیگر مطرح کرده و گفت: ما توان آن را که اکنون این اقدام را آغاز کنیم داریم، چراکه مخالفی مشترک داریم که نسبت به رفتار بدخواهانه در منطقه متعهد است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات ضدایرانی درباره نقش منفی ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که آمریکا تا کنون با اقداماتی از جمله فروش تسلیحات به کشورهای عربی منطقه، تشکیل ائتلاف دریایی خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز به افزایش تنش در منطقه دامن زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقش ایران در منطقه ایران ستیزی روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست اسرائیل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که نتوانست کشور‌ها را مجاب به صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به علت اقدام علیه رژیم صهیونیستی کند، اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» حق قانونی جمهوری اسلامی ایران بود و از آنجایی که ما از خودمان دفاع کردیم، اسرائیل موفق نشد که کشور‌ها را وادار به صدور قطعنامه‌ای علیه ایران کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد، گفت: عملیات وعده صادق توان و قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نشان داد. این عملیات کاملاً موفقیت آمیز، پیچیده و برخلاف تصور غربی‌ها بود، چرا که آنان تصور نمی‌کردند ایران از خاک خودش به اسرائیل پاسخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیات وعده صادق نمایش اقتدار ایران بود. بهتر است که اسرائیل و هم پیمانانش دست از ماجراجویی و شیطنت علیه ایران بردارند، چرا که در غیر این صورت پاسخ ایران محکم‌تر و عملیات پیچیده‌تری را علیه آنان انجام خواهیم داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نیست و کسانی که چنین ادعای غلطی را مطرح می‌کنند با ایران عناد دارند، تاکید کرد: کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس مراقب باشند و به این نکته توجه کنند که ایران دیگر رویارویی با اسرائیل را پذیرفته است، بنابراین هر کشوری که به نوعی با این رژیم مشارکت داشته باشد و پایگاه‌های خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد، قطعاً شریک اسرائیل تلقی می‌شود و به آنان هم پاسخی پشیمان کننده و سخت می‌دهیم.

مالکی اظهار کرد: توصیه ما به آمریکا و کشور‌های اروپایی هم این است که واقع بینانه عمل کنند و با موضع‌گیری‌های نسنجیده خود باعث یک جنگ تمام عیار در منطقه نشوند.

منبع: مهر

tags # ایران ، خاورمیانه ، اعراب سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا