Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور توسعه گیلان سبز-آبی بوده و بر پایه کشاورزی، گردشگری و صنایع پاک استوار است از سویی دیگر اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش کشاورزی نیز می‌تواند به توسعه روز‌افزون این استان به نحو شایان توجهی کمک کند. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، بر اساس دستورالعمل‌ها محور توسعه گیلان سبز-آبی بوده و بر پایه کشاورزی، گردشگری و صنایع پاک قرار گرفته است از سویی دیگر اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی همگام با قواعد تدوین شده آن به ویژه در بخش کشاورزی نیز می‌تواند به توسعه روز‌افزون این استان به نحو شایان توجهی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه امسال 19 پروژه به همراه 53 زیرپروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و موارد مشابه آن نیز در میان این پروژه‌ها دیده می‌شود و طرح‌های مذکور در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان قرار گرفته‌اند.

آرش فرزام‌صفت از نقش بسیار برجسته گمرکات این استان در صادرات انواع کالاها به مبدأ بازار بسیار بزرگ کشور روسیه سخن گفت و عنوان کرد: بیش از نیمی از این محصولات صادراتی را محصولات کشاورزی شامل می‌شوند اما با تمام این‌ها باید گفت سهم زیادی از کالاهای کشورمان هم‌اینک به صورت خام و فرآوری نشده صادر می‌شوند.

یک مسئول وزارت کشاورزی: واردات 70درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشیِ‌شان استنماینده مردم بابل در مجلس: مشکلات کشاورزی مازندران تمامی نداردهفته‌ آینده؛ بررسی استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی مجلسوی صادرات چای ایران را نیز به صورت فله‌ای آن هم در سطح و گسترده‌ای بالا مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کیوی، مرکبات و محصولات جالیزی ما هم به همین صورت صادر می‌شوند ابراز داشت: در حال حاضر نتوانسته‌ایم در بخش فرآوری، بازار صادراتی خوبی را برای خود مهیا کرده و سهم کشورمان در این بخش را افزایش دهیم.

فرزام‌صفت در پاسخ به این پرسش که وضعیت گیلان از حیث صنایع تبدیلی در مقایسه با استان‌های همجوارش چگونه است خاطرنشان کرد: شرایط گیلان با استان‌های دیگر تفاوت محسوسی ندارد و گیلان به خاطر اینکه زودتر به فکر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های خود در بخش‌های انبار، سورتینگ و بسته‌بندی افتاد حتی به نوعی از آن‌ها جلوتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان قدمت بالای کارخانجات تولید افشره و کنستانتره در این استان به نسبت سایر مراکز دیگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: البته ما قصد مقایسه نداشته و مدعی هم نیستیم که گیلان از لحاظ زیرساخت‌های صنایع تبدیلی از سایر استان‌ها بهتر است اما ضعف در این حوزه در تمام نقاط کشور مشاهده می‌شود.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه تا سال‌های گذشته صنایع تبدیلی به عنوان یک اولویت در تولید جا نیافتاده بود از عزم دولت برای ارتقاء جایگاه کشور در این حوزه خبر داد و افزود: با توجه به حرکت‌های خوبی که توسط دولت آغاز شده و حمایت‌هایی که می‌شود امیدواریم عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی جبران شود.

وی حمایت استانداری گیلان از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی این استان دارند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه تولید بسیاری از محصولات زیرگروه کشاورزی هم‌اینک در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و با ایجاد صنایع تبدیلی مطمئناً ارزش‌افزوده بیشتری در این بخش حاصل می‌شود. 

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»