Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز،وزیر امور خارجه هند در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لوموند افزود،رابطه با پاکستان بسیار مشکل است زیرا این کشور در سال های گذشته یک صنعت تروریسم گسترده ایجاد کرده است و تروریست ها را به خاک هند منتقل می کند.

وی افزود: هیچ کشوری خواهان رابطه با همسایه ای که به صورت آشکار از تروریسم حمایت می کند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خواهان اقداماتی هستیم که جدیت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و علاقه مندی برای همکاری با هند را نشان دهند. به عنوان مثال هندی هایی در پاکستان زندگی می کنند که در هند به اتهام شرکت در اقدامات تروریستی تحت تعقیب هستند. ما از پاکستان خواسته ایم که این افراد را به هند تحویل دهد.

اشاره وزیر امور خارجه هند به داوود ابراهیم است که احتمال می رود در پاکستان مخفی شده باشد.

داوود ابراهیم یکی از طراحان مظنون حمله مرگبار سال ۱۹۹۳ در شهر بمبئی است و نامش در صدر فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی هند قرار دارد.

در این حمله بیش از  سیصد نفر کشته شدند.

روابط هند با پاکستان  از زمان لغو امتیازات خاص کشمیر وارد تنش  های تازه ای شده است. پاکستان "الحاق غیرقانونی" کشمیر از سوی هند را محکوم کرده است و تجارت، حمل و نقل با هند را قطع و همچنین  سفیر هند را اخراج کرده است.

انتقاد وزیر امور خارجه هند از پوشش جانب دارانه تحولات کشمیر

وزیر امور خارجه هند ضمن اشاره به تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر اعلام کرد که اخبار رسانه های عمدتا انگلیسی زبان غربی در مورد تحولات کشمیر بزرگ ترین چالش دولت هند بوده است.

اس جیشانکار افزود: اکثر این رسانه ها نتوانسته اند یک تصویر واقعی و بدون جانب داری را از کشمیر ارائه دهند و این امر سبب شده است که دولت هند برای توضیح دلیل لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر به مقامات و دیپلمات های خارجی با مشکل روبرو شود.

نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

برچسب‌ها کشمیر پاکستان روابط خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشمیر پاکستان روابط خارجی کشمیر پاکستان روابط خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با آغاز فصل نوغانداری توزیع تخم نوغان در دستور کار قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: فصل توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان آغاز شده است.

وی به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید و پرورش بهاره کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران رسما فعالیت نوغانداری آغاز شده و تعهد سازمان جهاد کشاورزی تحویل 3 هزار و 400 جعبه تخم نوغان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش فصل بهار اطلاع رسانی سریع این موضوع از طریق دهیاری‌ها، شوراها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان برای تحویل و توزیع تخم نوغان به بهره برداران اهمیت دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر و مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل  در بخش بندپی شرقی 2 کارگزار و در بخش بابلکنار 3 کارگزار وجود دارد که مراکز تحویل تخم نوغان در استان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم