Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:18:59 GMT

کره شمالی، محور همکاری مشترک سئول و واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۸۶۹

کره شمالی، محور همکاری مشترک سئول و واشنگتن

وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی روز گذشته در سئول با یکدیگر دیدار کرده و گفته اند که همکاری های دفاعی و نظامی را در مقابل کره شمالی تقویت می کنند در این دیدار مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و «جونگ کیونگ دو»  همتای کره ای وی بر تلاش های مشترک برای عاری سازی کره شمالی از تسلیحات هسته ای تاکید کرده اند دو طرف همچنین درباره استقرار نظامیان آمریکایی و هزینه آرایش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی این کشور در کره جنوبی نیز رایزنی هایی صورت داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر اعلام شده بود که آمریکا درصدد است تا کره جنوبی را تحت فشار بگذارد تا برای این منظور در سال آینده میلادی ۵ میلیارد دلار اختصاص دهد که ۵ برابر هزینه ای است که الان این کشور تقبل کرده است.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که اسپر ملاقاتی هم با مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی داشته و به او گفته است برای ترغیب ژاپن به منظور حل اختلافات این دو کشور تلاش خواهدکرد.

کره جنوبی و ژاپن درگیر اختلافات تجاری شده اند و کره اعلام کرده است اگر این اختلاف پایان نیابد، آن زمان از پیمان اطلاع رسانی مشترک نظامی و دفاعی با توکیو خارج می شود اعتبار این توافق روز ۲۳ نوامبر پایان می یابد.

رییس جمهور کره جنوبی هم به وزیر دفاع آمریکا گفته که الان وضعیت دشوار است این کشور به راحتی نمی تواند مبادلات اطلاعاتی با ژاپن انجام دهد زیرا این کشور از لحاظ مسایل امنیتی به کره جنوبی اعتماد نمی کند و صادرات برخی از اقلام فنآوری پیشرفته به کره را ممنوع کرده است.

دو طرف درباره رزمایش های مشترک نیز گفت و گو کردند و افزودند که برگزاری چنین تمریناتی به شرایط آینده و دیپلماسی و تحولات منطقه ای مرتبط است.

مارک مایلی ژنرال آمریکایی و رییس ستاد کل ارتش آن کشور نیز این هفته در کره جنوبی گفت که آمریکا از همه توان نظامی خود برای دفاع از کره جنوبی بهره می گیرد.

در تحولی دیگر خبرگزاری کره شمالی امروز اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد مذاکره برای ماه دسامبر داده است اما اگر این کشور تحولی اساسی در راهبردهای قبلی خود نداده باشد و این تغییر محسوس نباشد، مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

«کیم میونگ ری» مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی گفته است که به نظر نمی رسد آمریکا برای مذاکره و یا راه حل زیربنایی و راهبردی متحول شده آماده باشد. این پاسخ مناسبی برای کره شمالی نیست.

همزمان کره شمالی به کره جنوبی و آمریکا هشدار داده است که استمرار رزمایش های مشترک دو کشور می تواند فضای دیپلماسی را محدودتر و حل و فصل مسایل را دشوارتر کند.

«کی سی ان ای» خبرگزاری کره شمالی روز شنبه در مطلبی تاکید کرد اگر آمریکا بخواهد به برنامه های خود برای برگزاری چنین رزمایش هایی ادامه دهد، تهدیدی بزرگتر را متوجه واشنگتن خواهد کرد.

این مطلب پس از آن منتشر می شود که آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند در پایان ماه جاری میلادی یک رزمایش مشترک البته با دامنه ای کوچکتر از تمرینات سال قبل در همین دوره برگزار می کنند.

کره شمالی تاکید کرده است آمریکا و کره جنوبی باید بار دیگر تصمیمی قاطع برای توقف رزمایش های مشترک بگیرند و دست از چنین تحرکاتی بردارند.

همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه ای از همه طرف های مرتبط با شبه جزیره کره دعوت کرده است خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که شرایط را بدتر می کند.

چین از این کشورها دعوت کرده است به گفت و گو برای حل اختلافات روی آورند و افزوده است همه مشکلات در شبه جزیره کره را می توان با گفت و گو حل و فصل کرد و عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی را محقق ساخت.

افزایش تنش ها در منطقه نشان می دهد که شبه جزیره همچنان استعداد یک بحران و تنش بزرگ را دارد و نیاز است آمریکا ضمن خوردداری از خودبرتربینی به خواسته های جامعه جهانی در ارتباط با حل مساله کره شمالی پاسخ مثبت دهد در غیر این صورت تنش ها همچنان ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها کره شمالی چین ایالات متحده آمریکا کره جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی چین ایالات متحده آمریکا کره جنوبی کره شمالی چین ایالات متحده آمریکا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • امیدواری اسرائیل برای حضور در کوپا آمریکا
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور