Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۴۰۰ قلم از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در حوزه های چرخه سوخت و نیروگاه، ۲۲۵ دستاورد در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای، ماکت‌هایی از  نیروگاه اتمی بوشهر،  آبشار سانتریفیوژ،  آب سنگین اراک ونظیر آن  در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

رئیس مرکز امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کاربردهای صنعت هسته‌ای به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و پزشکی برای عموم مردم تبیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدتقی شجاعی» افزود: آشنایی افکار عمومی و همچنین متخصصان و دانشگاهیان با صنعت هسته ای کشور با توجه به نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب،  محدود بودن فضای اطلاع‌رسانی در طرح جزئیات این صنعت در سطح دنیا،  ارائه دستاوردها به صورت عینی به منظور رفع ابهام افکار عمومی داخلی،  بیان دستاوردها به خصوص در بخش چرخه سوخت و آب سنگین مهم‌ترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی و از اهداف این تمایشگاه هستند.

وی اظهارداشت : چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در ۴۰ غرفه دایر شده و تا ۳۰ آبان از ساعت هشت و نیم تا ۱۲ و در نوبت بعداز ظهر نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

رئیس موسسه عالی انرژی ساوه نیز گفت: نمایشگاه دستاوردهای هسته ای به درخواست هر استان یا شهرستان و با صلاحدید سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

«احمد قریب»  افزود: دستاوردهای هسته‌ای علاوه بر کاربرد در علم پزشکی و تشخیص و درمان بیماری‌ها، می‌تواند در عرصه تامین انرژی کشور  و کاهش خاموشی‌ها نیز موثر باشد که مردم می توانند با این یافته‌ها در نمایشگاه ساوه آشنا شوند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور که از امروز کار خود را آغاز کرد بر سه بخش چرخه تولید سوخت، نیروگاه‌های تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای متمرکز است.

قریب با تاکید بر ارتباط موثر دانشگاه و جامعه گفت: برگزاری این نمایشگاه نمادی از توانایی تامین نیازهای جامعه براساس کار پژوهشی و تحقیقاتی در مراکز دانشگاهی است.

شهرستان ساوه دارای ۲۹۰ هزار نفر جمعیت و از کانون های صنعتی و اشتغال کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها معاونت برنامه ریزی هسته ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی  ساوه انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه انرژی هسته ای ساوه انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور

     به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق» در مشهد گفت :‌ با اصلاح فرآیند‌های مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس می یابد و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد.   حمیدرضا باقری بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کار‌های مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می‌شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.   معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می‌شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.   وی گفت: امسال مشترکین صنعتی۲ درصد و مشترکین اداری نیز باید دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به ساخت سامانه خورشیدی اقدام نمایند.   باقری اظهار کرد: در صورت نخریدین انرژی از بورس یا تامین نشدن برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.   نشست فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر بازار برق، فروش و خدمات مشترکین و امور مالی شرکت‌های برق استان‌های خراسان و اعضای کمیسیون بازار برق کشور در محل ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند