Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرام آرام وقتی به فصل سرد زمستان که می رسیم سردی هوا را نیز در فصل برگ خیزان زرد پاییزی در اردبیل حس می کنیم، حسی که گاهی رنگ پاییزی را به رنگ سفید برف زمستان مبدل می کند زیبایی های طبیعت پاییز را در اردبیل و کوهستان های سرد زمستانی اش دو چندان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، استان اردبیل با توجه به اینکه از سه آب و هوای اقلیمی متفاوتی برخوردار است می توان به سه بخش تابستانی، پاییزی و زمستانی تقسیم کرد، که در نوع خود در سطح کشور و دنیا بی نظیر و کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی به فصل زمستان نزدیک می شویم می توان شمال استان اردبیل را تابستانی، مرکز استان را پاییزی و گاه سرد و زمستانی و جنوب استان را در زمستانی سرد و برف خیز مشاهده کرد که حتی در سال های گذشته دیده ایم که چطور در اوایل فصل پاییز موجب گرفتگی خیابان ها از برف و کولاک در گردنه های برف خیز خلخال و حیران می شود.

برای نمونه می توان به برف و کولاک دیشب در تاریخ 98/8/24 عصر جمعه در مناطق کوهستانی خلخال و حیران و بر بلندی های شهرستان مشگین شهر اشاره کرد که بسیاری از مناطق از شب گذشته سفید پوش و موجب سختی تردد بسیاری از خودروها و ماشین آلات سنگین در جاده های منتهی به این مناطق شده بود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز شنبه ۹۸/۸/۲۵ سامانه سردچاله‌ای که از منطقه سیبری وارد ایران شده در نوار شمالی و شمال‌شرقی کشور بیشترین فعالیت‌را دارد که این فعالیت تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و بسیاری از مناطق را دچار برف گرفتی و آب گرفتگی، کولاک و برف و باران خواهد کرد.

با توجه به بارش‌های نوار شمالی کشور طی 24 ساعته گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلیه محورهای مواصلاتی کشور علی‌رغم  بارش‌های اخیر، باز و تردد وسایل نقلیه در جریان است.

کارشناسان این سازمان به رانندگان توصیه می‌کنند علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام تردد در محورهای کوهستانی با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

کندی تردد رانندگان محور اسالم- خلخال با بارش زود هنگام برف پاییزی

 با توجه به هشدارهای که هواشناسی هم از قبل اعلام کرده بود بارش برف در محور اسالم به خلخال گردنه الماس که از دیشب آغاز شده به بیش از 10 سانتیمتر رسید.

درحالی که برف همه جای محور را فرا گرفته بود از اواسط شب گذشته این محور همیشه برف خیز با تلاش راهداران محور اسالم- خلخال بازگشایی و تردد برای تمامی خودروها بصورت روان در جریان است.

آماده باش کامل اداره راهداری استان اردبیل در مناطق کوهستانی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما از آمادگی کامل نیروهای اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی خبرداد و افزود: اکیپ های راهدای از عصر دیروز در تمامی محورهای موصلاتی کوهستانی استان اردبیل مستقر بوده و راهداران در آماده‌باش کامل جهت خدمات‌رسانی و برف‌روبی جاده‌ها هستند.

علی رحمتی اظهارداشت: هم اکنون کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد اما شاهد بارش خفیف برف در محورهای خلخال- اسالم و اردبیل- آستارا محدوده گردنه حیران هستیم.

وی افزود: با آغاز بارش برف، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه الماس انجام و شب گذشته و صبح امروز تردد خودروهای عبوری از این گردنه با سهولت و بدون استفاده از زنجیر چرخ صورت گرفت.

رحمتی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار تن ماسه و نمک در انبارها و راهدارخانه‌ها برای بازگشائی محورها ذخیره شده است افزود: دیشب تمامی محورهای برفی موصلاتی استان ازجمله محور اسالم - خلخال نمک پاشی و برف روبی شد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: به سبب بارش برف صبح امروز رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان به شاهرود استان سمنان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

عادل مصدقی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رفت و آمد در محور محدوده گردنه چالچیان به سبب برف و یخبندان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: بارش برف از حوالی ۴ صبح امروز آغاز و تا ۶ صبح ادامه یافت. ضخامت برف در شاهکوه و گردنه چالچیان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل راهداری و خدمات جاده‌ای گلستان افزود: ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی در این مسیر هستند.

مصدقی ادامه داد: بارش برف سبب کاهش دما در این محور شده است و یخ زدگی جاده رفت و آمد در این محور را سخت کرده است.

این مقام مسئول هم چنین از برقراری رفت و آمد در تمام مسیرهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز و همزمان با بارش شدید باران، مسیر سید کلاته در محور اولنگ رامیان، محور زرین گل در علی آباد و محورهای عرب قره حاجی و چشمه لی در مراوه تپه  مسدود شده بود با همت راهداران بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه راهداران در حال انجام عملیات راهداری در مسیرها هستند، افزود: در شرایط کنونی به رانندگان توصیه می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول از رانندگان خواست؛ با احتیاط کامل در جاده‌های گلستان رانندگی کنند و پیش از حرکت از تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

براساس اعلام هواشناسی گلستان، سامانه ناپایداری که از دیروز فعالیت بارشی خود را دراستان آغاز کرده بود، عصر امروز از گلستان عبور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها