Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@04:35:48 GMT

معضل جدی کمبود پرستار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۹۳۷

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه کمبود پرستار یک معضل اساسی است، گفت: نباید به بیمار به عنوان شماره تخت نگاه کنیم. ناطقان: محمد میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دوره پنجم اظهار داشت: جریان جدید در این سازمان ترکیبی از جوانان دهه 70 با بنیانگذاران نظام پرستاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما هیچ عقد اخوتی با کسی نداریم مگر بر سر مصالح حرفه‌ای و  این ائتلاف با شعار هویت، وفاق و همدلی در انتخابات نظام پرستاری شرکت کرد و تمام 25 نفر عضو شورای عالی نظام پرستاری نیز در این انتخابات عضو ا ین ائتلفا بودند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: چارچوب این ائتلاف ارجح بودن مسائل حرفه‌ای بر شخص و گروه است و اعتقاد داریم که در فضای تعامل و احترام متقابل ضمن طرح مطالبات و مشکلات، باید راهکار ارائه شده و تمرکز بر راهکارها باشد تا مشکلات.

میرزابیگی تاکید کرد: معتقد هستیم مردم باید کانون توجه باشند و منفعت اقتصادی، گروه‌سالاری باید پیرامون منافع بیمار و مددجو تعریف شود و براساس منافع بیمار حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منافع مادی زمانی شدنی است که بتوانیم به مردم خدمات مناسب ارائه دهیم و به بیمار به عنوان انسان نگاه کنیم گفت: نباید به بیمار به عنوان شماره تخت فرد در بیمارستان نگاه کنیم و منزلت انسان را در نظر نگیریم.

 رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه باید به هویت، منزلت، جایگاه و منافع مردم احترام بگذاریم یادآور شد: اعتقاد نداریم که مشکلات موجود در بیمارستان‌ها فقط مشکلات پرستاران است البته اکنون کمبود پرستار یک معضل اساسی و در یکی دو سال اخیر نیرویی در این خصوص جذب نشده است.

میرزابیگی با اشاره به وضعیت جذب پرستاران در سیستم درمانی خاطرنشان کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی 2.5نفر گروه پرستاری است که 1.8 آن پرستار و 0.7 دیگر مربوط به بقیه کادر پرستاری است.

وی تصریح کرد: در کنار اینکه محور و کانون توجه ما پزشکان و پیراپزشکان به عنوان یک تیم درمانی هستند باید بدانیم در قبال پرستاران نیز مسئول هستیم و باید مطالبات آنها بعد از مردم اولویت نخست باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به وضعیت پرستاری در سیستم درمانی کشور ابراز داشت: نزدیک به 200 دانشکده پرستاری حدود 160 هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف و 14 هزار مدیر پرستاری داریم ضمن اینکه امروز گروه پرستاری شامل شاغلان، بازنشستگان و افراد غیرشاغل در مجموع حدود 210 هزار خانواده را در کشور شامل می‌‌شود ضمن اینکه بیش از 142هیات مدیره پرستاری فعال است.

 وی از فعالیت 1100مرکز مراقبت در منزل خبر داد و گفت: سالانه 810میلیون بار مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود خط اول تماس در این مراکز پرستاران هستند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه سازمان نظام پرستاری یک نظام عمومی غیردولتی که برای پیگیری مسائل پرستاری فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: باید در جهت ارتقا، معیشت و رفاه پرستاران در این دوره تلاشی عملی‌تر و نتیجه‌گرا تر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره قطعا ما برنامه‌محور هستیم اضافه کرد: در ایام انتخابات نظام پرستاری در شهرهای مختلف موضوعات مربوط به پرستاری بررسی شده و شورای عالی نظام پرستاری نیز اکنون در حال برنامه‌ریزی است و ا ولویت ما قطعا مسائلی است که اکنون پرستاران با آن مواجه هستند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه وارد حاشیه‌ها، فرصت‌سوزی و مسائل جنبی که ما را از جاده اصلی سلامت مردم خارج می‌کند مطلقا ورود پیدا نمی‌کنیم گفت: البته برخی مسائل تخریبی که توسط افراد معدودی که به اندازه انگشتان یک دست ایجاد می‌کنند نیز باید از طریق قانون رسیدگی شود.

وی با اشاره به اولویت‌های سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم ابراز داشت: اولویت‌هایی که در دستور کار خود قرار داده و شروع به کار کرده‌ایم شامل نرم‌افزار قاصدک است نرم افزاری که روش پرداخت با فرمول‌های غیرضرور که پرداخت پرستاران را دچار چالش کرده است فعالیت می‌کند.

میرزابیگی اضافه کرد: برخلاف اینکه در ابتدای تشکیل نرم افزار قاصدک گفته شده این نرم افزار عملکردی است باید گفت اصلا این نرم‌افزار عملکردی نیست و از روزی که قاصدک راه افتاد و براساس اسنادی که وجود دارد  ما مرتب با این نرم افزار مخالفت کردیم و گفتیم این عملکردی نبوده و وقت‌محور است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیشنهادات سازمان نظام پرستاری برای اصلاح نرم‌افزار قاصدک افزود: اول اینکه قاصدک باید جمع‌آوری شود یا باید به صورت اساسی اصلاح شود اکنون جزء موافقت‌هایی است که در خود وزارت بهداشت نیز وجود دارد اما درخصوص اصلاح آن نیازمند سرعت بیشتری هستیم. ضمن اینکه باید در نرم‌افزار قاصدک موضوع اضافه‌کار و کارانه از هم تفکیک شود.

وی تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد اضافه کار پرستاران به عنوان آیتمی از نرم‌افزار برود و قربانی کارانه شود. اکنون کارانه و اضافه کار در برخی مناطق تا 18 ماه عقب افتاده است و حتی پرداخت کارانه در برخی از مناطق کشور نسبت به سال‌های قبل به یک سوم رسیده است.

میرزابیگی با بیان اینکه باید کمک کنیم بساط نرم‌افزار قاصدک جمع شود یادآور شد: باید موضوع کارانه پرستاران به صورت جداگانه و پرداخت اضافه کار آنها نیز از بودجه جاری مانند همه کارکنان دولت پرداخت شود البته ما از راهکارهای قانونی و حتی قضایی این موضوع را آنقدر پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه راهکارهایی برای رفع این مشکل در سازمان نظام پرستاری در نظر گرفته شده و به عنوان یک اولویت آن را پیگیری می‌کنیم گفت: دومین اولویت ما بحث اعتباربخشی است.

میرزابیگی افزود: اکنون مردم در بیمارستان‌های با موضوعی مواجه هستند و فکر می‌کنند پرستاران جواب آنها نمی‌دهند و به آنها کم احترامی می‌کنند در جالی که پرستاران در پشت سیستم رایانه خود مشغول ثبت سنجه‌هایی برای اعتباربخشی هستند؛ درنتیجه به جای اینکه پرستار به مراقبت بیمار بپردازد مجبور است مرتب درگیر ثبت سنجه‌های اعتباربخشی باشد.

وی یادآور شد: به عقیده ما وظیفه پرستاری ثبت سنجه‌ها و کار با رایانه و وارد کردن سنجه‌ها نیست چرا که یک فرد باسواد غیرپرستاری نیز می‌تواند این کار را زیر نظر پرستار انجام دهد.

میرزابیگی با اشاره به اینکه کمبود نیروی پرستاری در سیستم درمانی کشور خاطرنشان کرد: ما در طول برنامه چهارم و پنجم  ماده الحاقی داشتیم که کمک می‌کرد موضوع کمبود پرستاری موضوع بحرانی نشود.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این برنامه به این شکل بود که دولت را موظف می‌کرد سالانه 6 هزار پرستار استخدام کند. یعنی اجازه می‌داد تا در طول برنامه چهارم و پنجم سالانه 9 هزار پرستار به کار گرفته شود.

وی افزود: در طول طرح تحول سلامت نیز استخدام‌های موردی انجام شد اما یکی دو سالی است که این موضوع اتفاق نمی‌ا فتد و سازمان مدیریت مرتب وعده استخدام می‌دهد اما واقعیت این است که از جذب 18هزار یا 9 هزار نفر استخدام به  مرحله عمل نرسیده و اینکه بکارگیری صورت گیرد و به صورت استخدام دولتی باشد هنوز شدنی نشده است.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم در بودجه سال 99 این بند قانونی را وارد کنیم افزود:  در سال 95 در قانون برنامه ششم تلاش کردیم بندی برای موضوع حاکمیتی شدن پرستاری بیاوریم که این اتفاق افتاد.

* هر کس نگاه اقتصادی به بیمارستان دارد باید نگاهش را عوض کند

وی ابراز داشت: واقعیت این است که اگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به کسب درآمدهایشان موکول کنیم صحیح نیست چرا که بیمارستان بنگاه اقتصادی نیست و هر کس نگاه اقتصادی به بیمارستان دارد باید نگاهش را عوض کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت وظایفی درباره سلامت مردم دارد و نباید به بیمارستان به عنوان یک بیمارستان اقتصادی نگاه کرد و دولت باید حداقل‌های مربوط به استخدام پرستاران را بپذیرد و استخدام سالانه 9 تا 10 هزار نفر به عنوان کمک پایه به بیمارستان‌ها و سهمیه استخدام پرستاری باید به صورت سالانه صورت گیرد و این جزو برنامه‌های ما در سازمان نظام پرستاری در کوتاه مدت است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اولویت‌های اصلی سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم بیان داشت: تفکیک اضافه کار از کارانه پرستاران اصلاح روان اعتباربخشی و پیگیری برای استخدام 9 تا 10 هزار پرستار از جمله موضوعات مهمی است که باید پیگیری کنیم.

میرزابیگی یادآور شد: وزیر بهداشت سال گذشته در مراسم روز پرستار تاکید کرد که این سه موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد درنتیجه پرستاران انتظار دارند امسال این موضوع محقق شود.

وی درباره چگونگی نظام پرداخت یادآور شد: نظام فیفور سرویس یعنی به ازای هر خدمتی که بیمار لازم دارد یا ندارد و یک پزشک به مردم ارائه می‌دهد پولی را به خدمت دهنده خدمات  ارائه می دهیم در حالی که باید  بگویم که فیفور سرویس اژدهای خوداشتهای سیری‌ناپذیر است چراکه هزینه‌ها را به صورت تصاعدی بالا می‌برد.

میرزابیگی با برشمردن دلایل نامطلوب بودن ارائه خدمات به روش فیفور سرویس افزود: در این روش ما به تعداد خدمت و انجام خدمت پول میدهیم در حالی که در هیچ جای دنیا اینطور نیست. در دنیا می‌گویند خدمت باید ارائه شود اما باید ضرورت آن مشخص باشد و بیمار در روش‌های خدمات اختیار داشته باشد و پزشک نیز چند روش درمانی را به بیمار پیشنهاد دهد.

* فیفور سرویس هزینه‌های مردم و نظام سلامت را افزایش داده است

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اکنون در روش پرداخت فیفور سرویس هزینه‌های مردم ، دولت و نظام سلامت به شدت افزایش یافته است، گفت: ما در سال 93 عقب‌افتادگی کارانه پرستاران را به صفر رساندیم ومیزان آن را نیز 2.5 برابر کردیم اما اکنون با توجه به افزایش بودجه نظام سلامت کارانه پرستاران حدود 18 ماه عقب می‌افتد و میزان آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

* ارائه خدمت درمانی در منزل و فضای مجازی در دنیا مورد توجه است

وی با بیان اینکه همه از چنین نظام پرداختی ناراضی هستند و باید این نظام پرداختی اصلاح شود، تصریح کرد: باید برای بیمارستان‌ها رقیب داشته باشیم اکنون ارائه خدمت در منزل و فضای مجازی در دنیا رقیب بیمارستان‌ها است.

میرزابیگی افزود: باید حداقل یک محیط در کنار بیمارستان‌ها داشته باشیم که کار درمانی را انجام دهد؛ البته منظورمان درمورد بیماران خاص، اورژانسی و بیمارانی که به روش های پیچیده درمانی نیاز دارند نیست اما بیماران سرطانی، غیرواگیر و دیابتی داریم که می‌توان به آنها ارائه خدمات داد.

* بیش از 50 درصد از بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیاز به بستری شدن ندارند

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بیش از 50درصد از موارد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که واقعا نیاز به بستری شدن ندارند یادآورد شد: اکنون اجرای چنین روشی در کشور آغاز شده و 5 بیماری ذکر شده در کرمان، البرز، همدان و در برخی نقاط تهران به صورت پایلوت در حال اجرا است یعنی به جای اینکه بیماران دارای بیماری مزمن را بستری کنیم آنها را به  تیم‌های (هوم‌کر) ارائه خدمات درمانی در خانه می‌سپاریم.

وی اضافه کرد: در نتیجه باید در کنار بیمارستان محیط خدمت داشته باشیم و باید به بسته خدمتی ارائه شده پول دهیم یعنی یک بسته خدمتی به جای خدمت‌های واحد باشد.

میرزابیگی با اشاره به اجرای نظام ارجاع و پرونده الکترونیک در سیستم درمانی کشور اظهار داشت: باید به بیماران مزمنی که در بیمارستان‌ها به آنها خدمت می‌دهیم ضلع سومی در ارائه خدمت اضافه کنیم تحت عنوان مراکز هوم‌کر که در آنها با استفاده از پزشکان عمومی ، پرستاران و پیراپزشکان در فرایند درمان خدمات ارزان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: باید به جای خدمت فیفور سرویس و نظام پرداخت آن، نظام پرداختی داشته باشیم که به نتیجه خدمت و ضرورت آن بها بدهد.

* هویت حرفه‌ای پرستاری مورد غفلت واقع شده است

در ادامه این نشست عزیزی دبیر شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه بحث هویت حرفه‌ای پرستاران از برنامه‌های اصلی این سازمان است اظهار داشت: بعد از گذشت یکصد سال از پرستاری آکادمیک یکی از ابعادی که مغفول مانده بحث هویت حرفه پرستاری است.

وی افزود: بعد از 4 دهه از انقلاب اسلامی شاهدیم که روز به روز پرستاری به جایگاه خود نزدیک‌تر می‌شود و سازمان نظام پرستاری شاید به عنوان بزرگترین نهاد مردمی در کشور باشد.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به برگزاری انتخابت نظام پرستاری در دوره پنجم خاطرنشان کرد: 141 هیات مدیره نظام پرستاری در سطح کشور تشکیل شد و هر شهرستان نیز یک مجموعه مستقل نظام پرستاری دارد.

وی اضافه کرد: در تیرماه گذشته انتخابات هیات مدیره برگزار شد ضمن اینکه در 20 مهرماه نیز پنجمین انتخابات نظام پرستاری برگزرا شد و در این دوره 25 نفر در قالب ائتلاف وفاق و همدلی تمامی کرسی‌های شورای عالی نظام پرستاری را بدست آوردند.

* وجود 210 هزار نفر جامعه پرستاری در کشور

عزیزی با بیان اینکه رویکرد سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم متفاوت خواهد بود یادآور شد: شعار ما هویت، رفاه و همدلی برای جامعه 210هزار نفری پرستاری است و باید در چنین فضایی همدلی و هم افزایی ایجاد شود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه جامعه پرستاری بعد از معلمان بیشترین جمعیت کاری را دارد خاطرنشان کرد: رویکرد ما بحث جوان‌گرایی ، جانشین‌پروری و تربیت مدیران لایق برای نظام سلامت و پرستاری است.

وی با بیان اینکه استخدام و جذب نیروی انسانی دو موضوع شاخص این نظام در کوتاه مدت است اظهار داشت: متاسفانه روز به روز بحث کوچک‌سازی دولت و محدود کردن استخدام را شاهد هستیم که این موضوع به پرستاری هم گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران در خط مقدم نظام سلامت کشور هستند گفت: باید سیاست‌های دولت در این خصوص تعدیل شده و در بحث استخدام‌ها تجدیدنظر  شود. 
منبع: فارس برچسب ها: معضل جدی ، کمبود ، پرستار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معضل جدی کمبود پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دست جمعی ۲۰ پرستار بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس / فرماندار: استعفای پرستاران را تکذیب نمی‌کنم

خبری مبنی بر استعفای دست کم ۲۰ پرستار در بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس، سه شنبه گذشته؛ ۲۱ فروردین در فضای مجازی منتشر شد که بلافاصله برخی مسئولان چالوس درصدد انکار و تکذیب آن برآمدند از جمله مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس که در گفتگو با خبرگزاری‌ها تاکید کرد: این اطلاعات صحت ندارد.

حدیث گردکلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس به خبرنگار ایرنا گفته بود: "تعداد اندکی از همکاران شبکه بهداشت و درمان (شامل دو نفر نیروی شرکتی، دو ماما و دو نفر از پرستاران) سال گذشته به دلایل شخصی مانند مشکلات خانوادگی یا مهاجرت، تقاضای انتقالی یا جابه‌جایی داده بودند. دو نیروی شرکتی شبکه بهداشت و درمان نیز اوایل امسال درخواست انتقالی دادند که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کمبود نیرو با آن مخالفت کرد. سرانجام این ۲ پرستار مدتی دست از کار کشیدند، به عبارتی سرشیفت کاری حاضر نشدند و این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گزارش شد که در نهایت از بیمارستان اخراج شدند، اما اینکه در فضای مجازی اعلام شده ۲۰ پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی به دلیل مشکلاتی که در سیستم بهداشت و درمان وجود دارد، استعفا داده‌اند به هیچ وجه صحت ندارد. "

با وجود تکذیب مسئولان بهداشت و درمان چالوس، اما شایعات استعفای ۲۰ پرستار بیمارستان چالوس همچنان داغ بود و اخبار ضد و نقیضی از بیمارستان به بیرون درز کرده و در فضای مجازی منتشر می‌شد. از همین رو خبرنگار تسنیم به سراغ فرماندار شهرستان چالوس رفت تا صحت و سقم این خبر را از زبان او بشنود.

فرماندار چالوس، اما به خبرنگار تسنیم در این شهرستان گفت که خبر استعفای پرستاران را تکذیب نمی‌کند.

محمد شریفی افزود: از یک ماه گذشته درخصوص تغییر رئیس بیمارستان طالقانی با دانشگاه علوم پزشکی صحبت کرده بودیم که با موافقت دکتر غلامی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همراه بود.

فرماندار چالوس تاکید کرد: ابتدا باید مدیریت جدید معرفی شود و پس از آن به مشکلات بیمارستان رسیدگی و اوضاع آن ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در طی بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان طالقانی در حضور رئیس و مدیر بیمارستان، از کمبود دارو و تجهیزات گلایه شد و دکتر کریمی؛ معاون وزیر بهداشت این ضعف را مربوط به مدیریت بیمارستان دانست.

شریفی گفت: به گفته معاون درمان وزارت بهداشت هیچگونه کمبودی در زمینه تامین سرم نداریم و حتی صادر نیز می‌شود، اما مدیریت این بیمارستان درخواست و مطالبه‌ای برای دریافت دارو و تجهیزات ندارد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه با تعداد زیادی از پرستاران ملاقات داشتم و با آنها گفتگو کردم، افزود: خبر استعفای پرستاران را تکذیب نمی‌کنم.

شریفی گفت: استاندار مازندران نیز چندی پیش در حاشیه بازدید دفتر استانداری غرب مازندران - نوشهر گفته بود به دلیل نارضایتی مردم از روند خدمات بیمارستان آیت الله طالقانی، مدیریت بیمارستان تامین اجتماعی چالوس به زودی برکنار می‌شود.

فرماندار چالوس پیش از این نیز در نشست شورای اداری شهرستان گفته بود بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس به عنوان بیمارستان معین شهرستان‌های کلاردشت و نوشهر است، اما مردم از دریافت کمترین خدمات بی بهره‌اند.

 نارضایتی بسیار زیادی از بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس وجود دارد؛ نارضایتی مردم از نحوه خدمات دهی این بیمارستان و کمبود امکانات نظیر نبود تجهیزات و دارو، حضور نیافتن به موقع پزشکان، خدمات نامناسب و ... نارضایتی از بیمارستان حالا مدتی است که دامن پرسنل و نیر‌های آن نظیر پرستاران را هم گرفته است که به نظر می‌رسد همه اینها به نوعی به مدیریت نامطلوب بیمارستان برمی‌گردد.

هرچند دکتر حدیث گردکلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس پیش از این ضمن تایید کمبود امکانات و تجهیزات در این بیمارستان به خبرگزاری‌ها گفته بود: وقتی که این مرکز درمانی طلب میلیاردی از بیمه تامین اجتماعی و دیگر شرکت‌های بیمه‌گر و از طرفی بدهی‌های سنگینی به شرکت‌های دارویی دارد، به طور طبیعی نمی‌توان امکانات و تجهیزات آن را تقویت کرد.

گردکلی تاکید با اشاره به اینکه سال گذشته بابت دارو حدود ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده، در حالی که این بیمارستان طلب میلیاردی از تامین اجتماعی دارد، تاکید کرده بود که تا این طلب‌ها وصول نشود، در ارائه خدمات با مشکلات و چالش مواجه خواهیم بود.

بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس با برخورداری از ۵۲۰ کادر درمانی، خدماتی و پشتیبانی دارای بخش‌های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!
  • استعفای دست جمعی ۲۰ پرستار بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس / فرماندار: استعفای پرستاران را تکذیب نمی‌کنم
  • استعفای دست جمعی ۲۰ پرستار در این شهر شمالی/ فرماندار: استعفای پرستاران را تکذیب نمی‌کنم
  • استعفای دست جمعی 20 پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس/ فرماندار: تکذیب نمی‌کنم