Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که هجمه‌های مختلف نسبت به مساجد در آلمان وجود دارد، تصمیم دولت فدرال برای محدود کردن امامان مسجد با شرط گذاشتن برای آنها می‌تواند ضربه‌ای دیگر به مساجد و فعالیت‌های آنها وارد کند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد: مساجد و امامان مساجد در آلمان مدت ها است که با چالش های مختلفی مواجه هستند، چالش هایی که می تواند منجر به محدود کردن فعالیت های مساجد و مسئولان آنها در این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشکلاتی که افراط گرایان بر سر راه مساجد در آلمان قرار داده و جنجال های بسیاری را هم به وجود آورده اند تنها به وجود آورنده بخشی از چالش های جدی برای مسلمانان و مکان های عبادی آنها است.

 

در بحبوحه ناشکیبایی هایی که علیه مسلمانان در آلمان وجود دارد و اخیراً شدت گرفته است و همچنین در اوج حملاتی که مساجد در این کشور را هدف قرار می دهد، خبرهایی هم مبنی بر محدود کردن مساجد به روش های دیگر به گوش می رسد.

 

ماجرا از این قرار است که دولت فدرال آلمان تصمیم جدی اتخاذ کرده مبنی بر اینکه اقامت و فعالیت روحانیون خارجی در این کشور، مشروط به آشنایی با زبان آلمانی است.

 

شواهد نشان می دهد که مسئولان کابینه دولت فدرال بیشتر از همه روی امامان مساجد تاکید دارند.

 

دولت فدرال، هفته گذشته پیش‌نویس لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن روحانیون خارجی موظف به یادگیری زبان آلمانی هستند.

 

براساس این لایحه که از سوی «هوبرتوس هایل»، وزیر کار و «هورست زی‌هوفر»، وزیر کشور ارائه شده است، از این پس روحانیون پیش از سفر به آلمان باید زبان آلمانی را فرا گرفته باشند.

 

اگرچه از نگاه مسئولان دولت آلمان، این قانون می‌‌تواند به ادغام بهتر در جامعه کمک کند اما در اصل این حرکت می تواند به محدود کردن امامان مساجد و فعالیت های آنها منجر شود.

 

در حالی که در پیش‌نویس لایحه دولت فدرال از روحانیون همه ادیان نام برده شده، اما در سند ائتلاف احزاب دولتی، تنها به امامان مساجد اشاره شده است.

 

تحلیلگران معتقدند در شرایطی که هجمه های مختلف نسبت به مساجد در آلمان وجود دارد تا جایی که حتی افراط گرایان تلاش می کنند از ساخت مساجد جدید در این کشور جلوگیری کنند،تصمیم دولت فدرال برای محدود کردن امامان مسجد با شرط گذاشتن برای آنها می تواند ضربه ای دیگر به مساجد و فعالیت های آنها بزند.

 

این در حالی است که حتی احزاب «سبز»، «چپ» و «آلترناتیو» برای آلمان به این لایحه انتقاد کرده‌اند.

 

احزاب چپ و سبزها معتقدند که این تغییرات سبب کاهش روحانیون مسلمان در آلمان خواهد شد، زیرا مراکز آموزشی آلمان در حال حاضر نمی‌توانند به اندازه نیاز مساجد، امام تربیت کنند.

 

علاوه بر احزاب مختلف، کلیساهای مسیحی در آلمان نیز به این قانون انتقاد کرده‌اند.

 

کنفرانس اسقف‌های آلمان در ماه مارس سال جاری هشدار داد: قانونی که روحانیون خارجی را ملزم به یادگیری زبان آلمانی می‌کند،  مانعی بزرگ برای سفر آنها به آلمان ایجاد خواهد کرد.

 

به گفته اسقف‌های این کنفرانس، تصمیم دولت آلمان ممکن است مانع سفر روحانیون به آلمان شود.

 

در حال حاضر ۱۳۰۰ کشیش مسیحی از خارج آلمان به این کشور مهاجرت کرده‌اند. به دلیل کمبود روحانیون مسیحی در آلمان، هر سال کشیشانی از هند، آفریقا و آمریکای لاتین برای کمک به کلیساهای مسیحی به آلمان سفر می‌کنند.

 

همین مشکل می تواند برای روحانیون مسلمان هم به وجود بیاید که می تواند موجب کمرنگ تر شدن حضور امامان جماعت در مساجد و در پی آن محدود شدن فعالیت های مساجد شود.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد هفته کتاب و کتابخوانی کنفرانس وحدت اسلامی وحدت نماز جمعه مساجد جهان امامان جماعت آلمان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود

مسعود ده نمکی در برنامه برمودا از ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد گفت و نظر صریحش را درمورد دولت جدید بیان کرد. 

دیگر خبرها

  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد