Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش ۹۷ درصدی بازدید گردشگران خارجی این استان در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا،نادر فلاحی روز شنبه گفت: در این مدت ۳۸۱ هزار و ۷۱۰ نفر از موزه‌ها بازدید کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۷۲ نفر گردشگر خارجی و ۳۷۰ هزار و ۸۳۸  نفر گردشگر داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت:  این در حالی است که در هفت ماه نخست سال گذشته در مجموع  ۲۷۰ هزار و ۷۲۵ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که از این تعداد پنج هزار و ۵۱۶ نفر بازدیدکننده خارجی و ۲۶۵ هزار و ۲۰۹ نفر بازدیدکننده داخلی بود.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بی‌شمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

 

بیشتر بخوانید: موزه گرمی امسال به بهره برداری می‌رسد اماکن تاریخی فارس در تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل باستانی صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.
ثابت گفت: این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز، ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است.
به گفته او در این مدت مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: دیروز بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.
همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.
بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به پارسال در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

دیگر خبرها

  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی
  • ۳۳۶۰ نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند
  • بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید حدود ۳ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • فلک الافلاک شاهکار معماری لرستان
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل