Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: همه مسئولان و دستگاه‌های دخیل باید فکر اساسی برای مشکلات جامعه کرده و از تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی برای بهبود وضعیت جامعه بهره ببرند.

میلاد عبدی در مصلی امام خمینی(ره) در جمع مردم تبریز به حادثه زلزله اخیر اشاره کرد و افزود: از مسولان محترم استانی و کشوری تقاضا داریم که با بسیج امکانات و تجهیزات و گسیل آن‌ها به سمت مناطق زلزله زده، به روند آوار برداری و اسکان عزیزان مصیبت دیده در این هوای سرد، سرعت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در سایه وحدت و همدلی و یکپارچگی بین اقوام و رشادت‌های نیروهای مسلح، در امنیت و آرامش به سر می‌بریم و باید بابت این نعمت عظیم خداوند را شاکر باشیم، اظهار کرد: برای حفظ این امنیت باید بیش از پیش همدل تر و یک صداتر باشیم، چراکه "امنیت" زمانی برای ما ملموس تر خواهد بود که نگاهی به وضعیت کشورهای اطراف داشته باشیم که عمدتا در ناامنی به سر می‌برند .

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور با اشاره به مسائل داخلی  کشور با تاکید بر این‌که ملت ایران با بصیرت و بینش مثال زدنی در طول این ۴۱ سال همیشه پشت رهبری با تمام صلابت ایستاده‌اند، بیان کرد: امروزه وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قاطبه عظیمی از مرم با مشکلات معیشتی مواجه هستند و مشکلات بیکاری جوانان و تورم، کلاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم باعث ملموس‌تر شدن هرچه بیشتر مشکلات برای مردم شده است.

وی در خصوص مسئله مبارزه با فساد در فضای کشور نیز بیان کرد: این واقعیت برای همگان روشن شده که عمده مشکلات به سوء مدیریت ها بازگشته و فساد نیز خروجی همین سوءمدیریت‌هاست، از این‌رو نیاز اساسی و مبرم است که با فساد با تمام توان مبارزه شود و مفسدان، فارغ از این که به کدام جناح یا دستگاه یا مسئول ارشد نظام متصل هستند، باید به سزای اعمالشان برسند. اگر مشکلی در ساختار است که باعث پیدایش فساد می‌شود باید ساختارهای فسادزا از میان برداشته شود تا نظام اداری و مالی کشور واکسینه و ایمن شود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: از رویکرد قاطع دستگاه قضا در ریشه کن کردن فساد و مجازات مفسدان کمال تقدیر و تشکر را داریم و خواستاریم که این روال را بدون توجه به حواشی با تمام توان به پیش ببرند. اقدامات مبارزه با فساد شبیه داروی تلخ است که شاید در ابتدا به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید، اما نتیجه باعث بهبود وضیت بیمار می‌شود و در حقیقت این اقدامات باعث سلامت نظام اداری خواهد شد.

عبدی تاکید کرد: عده‌ای براین باورند که آغاز گر مبارزه با فساد هستند، سوال اساسی این است که اقدامتان در طول این سال‌ها که ادعای آغازگر مبارزه فساد را دارید، چه بوده است؟ از دولتمردان خواهشمندیم به جای فرافکنی و حاشیه پردازی‌های بی پایه، هرچه سریع تر برای حل مشکلات کشور تدبیر خودشان را به خرج دهند تا امید را به جامعه تزریق کنند.حضور در مناصب بالا نیازمند سعه صدر و روحیه پاسخگویی است و مسولان نباید با حرف های تحریک آمیز کشور را دچار تنش کنند و همچنین وحدت و همدلی بین مسئولان اصل اساسی در این برهه از تاریخ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار و آبروی نظام اسلامی بوده و پیشاپیش از عموم ملت ایران برای حضور پرشور در این انتخابات دعوت می‌کنیم تا با حضور پررنگ، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و بدخواهان بزنند. از مردم با بصیرت کشورمان نیز عاجزانه خواهشمندیم که در انتخاب نمایندگان خود کمال دقت، تفکر و وسواس را به خرج دهند تا واقعا نمایندگان اصلح و دلسوز و به فکر مردم انتخاب شوند.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور تشریح کرد: کاندیداهایی که به هر دری زده و به هر راهکار و ابزاری متوسل می‌شوند و هزینه های میلیاردی برای انتخاب شدن صرف می‌کنند، یقینا بعد از انتخاب شدن به فکر مردم نخواهند بود و گوششان به مشکلات مردم بدهکار نخواهد بود و در صحن مجلس نیز برای تامین منافع شخصی خودشان تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به مسائل خارجی نیز خطاب به استکبار و ایادی آن و در راس آن آمریکا، اظهار کرد: اینجا ونزوئلا و بولیوی و کشورهای دیگر نیست که سیاست های مداخله جویانه خودتان را به پیش ببرید، اینجا سرزمین دلیران و آزادگان است. آمریکایی ها به خیال خام خود تصور می‌کنند که می توانند دوباره به جایگاهی که در دوران  کومت فاسد و توسری خور پهلوی در ایران داشتند، برگردند؛ اما نمی دانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

وی در این خصوص افزود: امروزه ایران به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت در معادلات منطقه ای، نقش تاثیرگذار و تعیین کننده‎ای داشته و همه‌ی دشمنان بر این نکته اذعان دارند که ایران نه تنها دارای نفوذ و قدرت منطقه ای، بلکه در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است.

عبدی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بعد از آنکه نتیجه تلخ برجام با خروج آمریکا بر ما تحمیل شد، اروپایی ها برای اینکه ایران را متقاعد به باقی ماندن در برجام کنند، ۱۱ تعهد به ایران ارائه دادند که نه تنها خسارت های ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کنند، بلکه تمهیدات لازم برای بهره مندی کامل ایران از برجام را ترتیب دهند؛ اما اروپایی ها هیچگاه اقدامی مثبت و کارساز را انجام نداده اند و جمهوری اسلامی ایران در همین راستا بود که شروع به کاهش تعهدات برجامی خود کرد تا طرف اروپایی را برای برداشتن گام های عملی و مثبت وادار کند، بر این اساس ایران تا قبل از ۱۵ آبان، سه گام در بازه های زمانی دو ماهه برداشته بود و گام چهارم نیز در ۱۵ آبان با دستور ریاست جمهوری با محوریت تزریق گاز به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو آغاز شد.

وی در این خصوص تاکید کرد: سوال اصلی اینجاست که آیا گام هایی که برداشته شده، تاثیری در رویکرد اروپا داشته است؟ جواب آن کاملا واضح بوده و پاسخ منفی است، چراکه اروپا همان راهی را می‌رود که آمریکا می خواهد و ترسیم میکند و اروپا اراده و اختیاری از خود نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر این‌که زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا حد آخر نداشته و هر چقدر ما پا پس بکشیم آنها به همان اندازه جلو خواهند آمد و خود را حق به جانب نشان خواهند داد، افزود: بر این اساس، مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تمام هوشیاری خودشان را به خرج دهند که اسیر وعده های پوچ و واهی اروپا نشوند و هرچه سریعتر اقدامات در خور توجه برای استیفای حقوق و منافع ملت ایران ترتیب دهند؛ همچنین بهتر است مسائل کشور بیش از این شرطی نشود که هر لحظه در انتظار بمانیم که اروپایی‌ها چه سیاستی اتخاذ خواهند کرد.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور با تاکید بر این‌که شرط اساسی برای حل مشکلات کشور تکیه بر منابع و ظرفیت‌های داخلی است، گفت: برجام زمانی ارزش دارد که منافع ایران را تامین کند، در غیر اینصورت کاغذ پاره ای بیش نیست و پشیزی نباید ارزش داشته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش به حملات اخیر رژیم غاضب صهیونیستی به نوار غزه و دمشق، تاکید کرد: این رژیم غاضب گمان می‌کند، با ترور فرماندهان محور مقاومت می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی را از این محور بگیرد و به عادی سازی شرایط سوق دهد، اما غافل از آن هستند که اندیشه مقاومت ریشه در آموزه‌های دینی و قرآنی دارد که بر ایستادگی در برابر متجاوز و زورگو با تمام توان تاکید دارد.

وی با بیان این‌که موازنه قوا در درگیری ها به نفع محور مقاومت تغییر پیدا کرده و امروزه محور مقاومت، در لحظه، واکنش های سریع و پاسخ درخور توجه را به اقدام متجاوزکارانه می‌دهد، گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، حملات اخیر اسرائیل را که منجر به کشته شدن انسان های بی گناه شده است را به شدت محکوم می‌کند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جامعه اسلامي دانشجويان زلزله میانه مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند