Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم نوشت: اقدام رژیم صهیونیستی به ترور یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی نشان می‌دهد، این رژیم همچنان به سیاست ترور شخصیت‌های مقاومت ادامه خواهد داد و از این سیاست پَست دست برنداشته است، البته برای آنکه به سند شکست‌های قبلی خود چیزی اضافه نکند، تلاش می‌کند این بار هم به توافقی با مقاومت دست یابد و شدت خشم فلسطینیان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: تشدید تنش خطرناک و احمقانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که اکنون گرفتار بحران سیاسی شده است و حمله موشکی به منزل بهاء ابوالعطا، فرمانده نظامی جنبش جهاد اسلامی و همسر وی در شرق غزه نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی مجددا به سیاست پَست ترور روی آورده است. از زمان ترور احمد الجعبری، معاون فرمانده کل گردان‌های القسام در سال ۲۰۱۲ که ترور وی به وقوع جنگی هشت روزه انجامید، این عملیات (حمله به منزل ابوالعطا و ترور وی) در نوع خود نخستین عملیات به شمار می‌رود.

نتانیاهو خود شخصا اعتراف کرد، همه اعضای کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل ده روز پیش بر سر ترور ابو العطا توافق کردند و «نداف ارگمن» رئیس کل «شاباک» هم این موضوع را تایید کرد. این دو اعتراف آن هم از جانب دو مسئول رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، بدون شک سیاست ترور روش اسرائیلی‌ها و تاکتیکی برای این رژیم است که تغییر نخواهد کرد و کاهش موقتی این اقدام بدین معنا نیست که رژیم صهیونیستی این شیوه را از دستور کار خود حذف کرده یا آن را به طور کلی کنار گذاشته است؛ زیرا این شیوه برای رژیم صهیونیستی به منزله سلاحی آماده است که در زمان نیاز از آن استفاده می‌کند و بر اساس ارزیابی‌های اسرائیل، فلسطینیان باید هر بار این موضوع را در نظر داشته باشند و بدانند که اسرائیلی‌ها برایشان اهمیتی ندارد که در رسانه‌های غربی به عنوان قاتل و پیمان شکن شناخته شوند.

        بیشتر بخوانید: 

شهادت «بهاء ابوالعطا» پایان کار افتخارآمیزی برای یک مبارز فلسطینی بود پذیرش آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در شرایط متزلزل سیاسی

رای الیوم در ادامه نوشت: زمان این ترور حاوی مفاهیم سیاسی است؛ به طوری که به نظر می‌رسد، با توجه به رویکرد بنی گانتس، مسئول ائتلاف آبی سفید‌ها و رقیب سیاسی نتانیاهو در تشکیل کابینه‌ای کوچک که چه بسا در خارج از درگیری سیاسی باعث براندازی نتانیاهو شود؛ او هم تصمیم گرفته است، از سیاست فرار به جلو استفاده کند و تلاش دارد، محبوبیت از دست رفته خود را با قربانی کردن مردم غزه مجددا به دست آورد و با این اقدام بار دیگر کابینه‌ای راست گرا و افراطی تشکیل دهد.

به نظر می‌رسد، نخست وزیر اسرائیل به ویژه پس از شکست‌های انتخاباتی که منجر به از دست رفتن تعادل سیاسی او شد، به باقی ماندن دراز مدت در منصب خود امید بسته است و چه بسا می‌داند؛ به حاشیه رانده شده و از نظر سیاسی دوره او به سر آمده است و مسلما او و همسر و معلم جنجالی‌اش ساره نتانیاهو نمی‌خواهند به دست فراموشی سپرده شوند.

در ادامه این یادداشت آمده است: بنابراین می‌توان گفت ترور ابوالعطا تنها برای تحقق اهداف امنیتی نبود؛ بلکه این اقدام را می‌توان در چارچوب ایجاد پوشش سیاسی برای نخست وزیر اسرائیل در جهت تحقق دو هدف اصلی تفسیر و توجیه کرد. نخست: مانع تراشی در برابر بنی گانتس رئیس مخالفان نتانیاهو و جلوگیری از حرکت او به سوی تشکیل کابینه، به ویژه آنکه سقف زمانی کوتاهی پیش رو و تنها چند روز برای تشکیل کابینه مهلت دارد و در واقع نتانیاهو می‌خواهد او را مجبور کند، کابینه فوق العاده تشکیل دهد و در صورت ناکامی در تشکیل آن باید این مسئولیت را به رئیس رژیم صهیونیستی واگذار کند که او هم از سومین دوره انتخابات در ماه فوریه آینده خبر خواهد داد. هدف دوم نتانیاهو از این عملیات پَست یعنی عملیات ترور، افزودن چند امتیاز به ظاهر سرنوشت ساز به پشتوانه مردمی خود است که به شدت دچار وخامت شده است.

خطرناک‌تر آنکه درگیری‌هایی که طی ساعت‌های گذشته به وقوع پیوست و اقدام ارتش اسرائیل به فراخوانی صد‌ها نفر از سربازان ذخیره همچنین اعلام حالت آماده باش در شهرک‌های اسرائیلی که در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرز‌های نوار غزه قرار دارند، افزون بر آن تهدیدات مقاومت در خصوص پاسخ دردناک به رژیم اشغالگر که آن را به لرزه می‌افکند و مانع تکرار جنایت هایش می‌شود، از احتمال تشدید تنش‌ها و حرکت به سوی جنگی دراز مدت حکایت دارد و اگر طرف‌های قدیمی در این نزاع همانند آمریکا و مصر برای مهار تنش مداخله نکنند، احتمال وقوع جنگی فرسایشی و فراگیر میان دو طرف که یکی جنایتکار و دیگر قربانی است، وجود دارد.

رای الیوم در پایان نوشت: پیش بینی می‌شود، اسرائیل طی ساعات آتی تلاش کند شدت خشم فلسطینیان را کاهش دهد و عملیات ترور را گذرا تلقی کند و با آرام کردن اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش‌ها از افزوده شدن صفحه‌ای جدید به سند شکست‌های قبلی‌اش خودداری کند.

انتهای پیام/