Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@04:33:41 GMT

نسل جدید دوربین‌های مدار بسته

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۲۶۹۹

نسل جدید دوربین‌های مدار بسته

چند سالی هست که نصب دوربین مدار بسته به یکی از نیاز‌های اساسی برای تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم در کلیه اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مطلب به برخی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه دوربین مدار بسته می‌پردازیم.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، چند سالی هست که نصب دوربین مدار بسته به یکی از نیاز های اساسی برای تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم در کلیه اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در این مطلب به برخی از ویژگی ها و پیشرفت های تکنولوژی در زمینه دوربین مدار بسته می پردازیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه

کیفیت تصویر، اولین و مهمترین ویژگی یک دوربین مدار بسته است که ما با آن مواجه خواهیم شد و تاثیر بسیار زیادی در رضایت نهایی مشتری از آن محصول دارد. نسبت به دوربین‌های آنالوگ نسل قبل، دوربین‌های تحت شبکه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، از کیفیت تصویر بسیار بهتری برخوردار هستند.

ویژگی های هوشمند

با خرید دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه، شما می‌توانید از ویژگی‌های هوشمندی مانند موارد زیر بهره ببرید:

تشخیص چهره عبور از خط تشخیص ورود به محدوده غیر مجاز شمارش افراد

استفاده از این ویژگی ها باعث افزایش ضریب امنیتی با صدور آلارم های هوشمند – بررسی سریع رویداد های اتفاق افتاده – مدیریت بهتر منابع انسانی بر مبنای گزارشات هوشمند خروجی از دوربین در اماکن های مختلف می شود .

فشرده سازی تصاویر

در حال حاضر، اکثر تولید کنندگان دوربین مداربسته، از کدک فشرده سازی H.264 استفاده می‌کنند که پهنای باند و حجم ذخیره سازی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما به دلیل سرعت خیره کننده رشد کیفیت تصاویر، قطعا این تکنولوژی نیز راهکار نهایی حل نیازهای کاربران نخواهد بود. به همین دلیل در کنار افزایش کیفیت تصاویر، کدک های فشرده سازی نیز به‌روزتر و کامل‌تر شده‌اند. جدیدترین کدک فشرده سازی در صنعت سیستم‌های نظارت تصویری، H.265  است که نسبت به کدک H.264 پهنای باند مصرفی دوربین را 50 تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

Starlight

در حالت عادی , هنگام شب , دوربین مدار بسته با استفاده از نور مرئی مادون قرمز , تصویر سیاه و سفید از محیط نمایش میدهد . اما با معرفی تکنولوژی پیشرفته starlight در دوربین های مدار بسته امکان نمایش تصویر رنگی و با کیفیت بالا و در شب با نور فوق العاده کم ( لوکس 0.001 ) را فراهم کرده است که باعث افزایش چشمگیر ضریب امنیت محیط شما خواهد شد .

طراحی قدرتمند

توجه به جزئیات در طراحی و ساخت و بهره برداری کاربردی از تکنولوژی‌های روز، پایداری کیفیت و طول عمر یک دوربین مداربسته را تضمین می‌کند.

تطبیق پذیری با شرایط آب و هوایی

تطبیق پذیری دوربین مداربسته با شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما یا گرمای شدید، یکی از نیازهای مصرف کنندگان برای محیط‌های خاص است.

دوربین مدار بسته ماشین

امروزه اکثر دوربین های مداربسته ای که در خودرو نصب می شوند، توانایی تشخیص حرکت را دارند. این دوربین ها در داخل خودرو نصب می شوند و در صورت تشخیص هر گونه حرکتی، شروع به تصویر برداری می کنند. هنگامی که حرکت متوقف شود، تصویر برداری دوربین مداربسته نیز متوقف می شود. این نوع از دوربین ها در کنار مزایای بسیار، محدودیت هایی نیز دارند. یکی از محدودیت های این نوع از دوربین های مداربسته آن است که پس از تشخیص حرکت، با تاخیر زمانی شروع به کار می کند. این تاخیر زمانی بسیار اندک و حتی کمتر از یک ثانیه است؛ ولی اگر شما بخواهید از تصاویر دوربین مداربسته خودرو، به عنوان مدرک استفاده کنید، این فاصله زمانی اندک نیز حیاتی خواهد بود.برخی از این دوربین های مداربسته خودرو باید به صورت دستی فعال شوند. بدین معنا که کاربر باید هر بار پس از پارک کردن خودرو، به صورت دستی دوربین مداربسته را روشن کند. این یک محدودیت دیگر است زیرا ممکن است کاربر فراموش کند که دوربین مداربسته ماشین را فعال کند.نوع پیشرفته تری از دوربین مداربسته ماشین وجود دارد که پس از گذشت مدت کوتاهی از پارک شدن خودرو، به صورت اتوماتیک شروع به فعالیت می کند و هر زمان که حرکتی را تشخیص دهد، شروع به ضبط تصاویر می کند. تنظیمات این نوع از دوربین مداربسته ماشین، بگونه ای است که تصاویر چند ثانیه قبل از شروع حرکت را نیز ثبت می کند. این تنظیمات بسیار کارآمد و هوشمندانه است.

عملکرد در نور کم

آمار بالایی از آسیب زدن و سرقت از خودرو، در هنگام شب اتفاق می افتد، بنابراین کاربر باید دوربین مداربسته ای را برای ماشین خود خریداری کند که قابلیت ضبط تصاویر در نور کم را داشته باشد. دوربین مداربسته مادون قرمز، توانایی ضبط تصویر در تاریکی شب را دارد، ولی نور قرمز آن ممکن است برای سارقان جلب توجه کند. دوربین های مداربسته مخصوص دید در شب نیز وجود دارند که در تاریکی، تصاویر با کیفیتی را ضبط می کنند.

پوشش 360 درجه ای

یک دوربین مداربسته ماشین معمولی، فقط فضای روبروی خود را تحت پوشش قرار می دهد. این در حالی است که سارقان از اطراف خودرو به آن نزدیک می شوند. بنابراین بهتر است دوربین مداربسته ماشین پوشش ۳۶۰ درجه ای داشته باشد تا تمام فضای اطراف خودرو را تحت پوشش قرار دهد. برخی از افراد به جای خرید دوربین مداربسته با میدان دید ۳۶۰ درجه، چند دوربین مداربسته معمولی را خریداری می کنند و در زوایای مختلف ماشین نصب می کنند. این کار موجب پیچیدگی زیاد، ایجاد مشکل در نصب و برق رسانی می شود و پیشنهاد نمی شود.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوربین مداربسته دوربین تحت شبکه دوربین های هوشمند شرکت الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد 4 بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت



هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره ۴ بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،داریوش محمودی عنوان کرد: واحد شماره ۴ بخار این نیروگاه که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به شبکه سراسری برق متصل شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در این عملیات، ترميم لوله هاي كلدريهيت بويلر، ترميم لوله هاي هنگر اكونومايزر، تست و نشت يابي بويلر، تميزكاري تانك روغن توربين، هيدروتست كندانسور، چت‌پرشر كندانسور، تست و نشت يابي كولرهاي ژنراتور، رفع عيب از سنسور دور توربين، بررسي عملكرد سروموتور و تراتل والو توربين و كار بر روي موتور فيدپمپ انجام شد.
محمودی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز قلياشويي و آب كشي هر دو لانگستروم، تعويض روغن گايد و تراست و گيربكس لانگستروم، تميزكاري و شستشوي لوله هاي كندانسور،جوشكاري مسير بخار سوپرهيت، كار بر روي گيربكس لانگستروم شماره 2، رفع نشتي از بدنه هيتر شماره 3، رفع نشتي داخلي والوهاي شماره 2و10و13 روي هدر کندانسور، رفع نشتي از والو 1و2 جو روي هدر كندانسور و بررسي منحني گاورنر والوهاي توربين و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.  
وی یادآورشد: مدت‌زمان انجام این عملیات ۲۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، 260 مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.  
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: هم‌اکنون واحدهای بخار 3،2و۴ و شماره 2 واحد گازی، در مدار تولید قرار دارند و واحد شماره یک بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری کرده و این نیروگاه با توان کامل عملی، خود را مهیای تولید حداکثری در پیک تابستان ۱۴۰۳ می‌کند.

دیگر خبرها

  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید
  • آب شیرین‌کن «کاشی کرتی جاسک» وارد مدار می‌شود
  • واحد 4 بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت