Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بکر بلبل" داور اهل ترکیه بخش مسابقه مستند چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد معتقد است که اقدام  آموزش و پرورش ایران برای برگزاری جشنواره رشد ستودنی است. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، "بکر بلبل" داور بخش مسابقه مستند چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد درباره سابقه حضورش در این جشنواره گفت: امسال نخستین باری است که به عنوان داور در این جشنواره حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته با یک فیلم در جشنواره رشد شرکت کردم و زمانی که نام این جشنواره را شنیدم، قدمت آن مرا متحیر کرد. 

داور چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد تاکید کرد: مدرک تحصیلی‌ام مهندسی کامپیوتر است. در کشور ما ترکیه، هیچ زمینه‌ای برای فعالیت در حوزه سینمای کودک وجود ندارد و کسانی که به این رشته علاقه دارند، باید به‌سختی و با سرمایه خصوصی آن را دنبال کنند. همچنین در ترکیه، جشنواره‌ای برای مخاطب کودک و نوجوان و قشر دانش‌آموز برگزار نمی‌شود اما جشنواره‌های فیلم مخصوص بزرگسالان همه ساله برگزار می‌شوند و از آن‌ها استقبال خوبی صورت می‌گیرد. 

بلبل تصریح کرد: از آموزش و پرورش ایران تشکر می‌کنم که چنین جشنواره‌ای را برای کودکان و نوجوانان با جدیت برگزار می‌کند و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان و معلمان را با سینما و فیلمسازی آشنا ‌کند. تربیت و آموزش کودکان از طریق سینما بسیار تأثیرگذار است و در عصر حاضر، فرهنگ‌سازی از طریق فیلم و تئاتر جریان‌ساز خواهد بود.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی «رشد» از 24 آبان تا 1 آذر در استان تهران و از 2 آذر تا 18 اردیبهشت 1399 در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

چهل‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افتتاح شدنگاهی به فیلم "سمفونی نهم"| فانتزی با طعم کسالت

انتهای پیام/

R1527/P/S4,34/CT87 واژه های کاربردی مرتبط مستند سینما جشنواره فیلم رشد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند سینما جشنواره فیلم رشد مستند سینما جشنواره فیلم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما