Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:49:04 GMT

اپل برنامه‌های ویپ را از اپ‌استور برداشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۲۷۴۴

اپل برنامه‌های ویپ را از اپ‌استور برداشت

شرکت "اپل" روز گذشته اعلام کرد تاکنون ۱۸۱ برنامه ویپ را از اپ استور حذف کرده و در آینده‌ای نزدیک نیز تمام آنها را حذف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی.ان.بی.سی، اخیرا گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان داده بود که مشکل ریه ناشی از مصرف ویپ، قربانیانی را در همه ایالات آمریکا به جز آلاسکا به جا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران ویپ، معمولا تنگی نفس یا درد سینه را تجربه می‌کنند و باید حتما تحت نظر پزشک باشند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، پیشتر از مردم خواسته بود تا مصرف ویپ را متوقف کنند و اکنون نیز این موضوع را مطرح کرده که مصرف ویپ می‌تواند به مصرف دوباره سیگار ختم شود. اکنون شرکت اپل در اقدامی برنامه های ویپ را از اپ استور خود حذف کرده است.

این اقدام اپل برای برخی خوشایند و برای برخی ناخوشایند بوده است اما باید دانست که مصرف ویپ مضرات متعددی دارد، برای مثال EVALI بیماری است که کاربر در اثر مصرف ویپ به آن مبتلا می‌شود و بنابر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا  تاکنون ۲۱۷۲ نفر به آن مبتلا شده و ۴۲ فرد نیز بر اثر ابتلا جان خود را از دست داده اند.

اپل در بیانیه ای به پایگاه سی.ان.بی.سی اعلام کرد: ما دستورالعمل های بررسی اپ استور را به روز رسانی کرده ایم و طی آن برنامه های مرتبط با ویپ را حذف کرده ایم. از امروز ، این برنامه ها دیگر قابل دانلود نیستند. کاربرانی که پیشتر این برنامه ها را دانلود کرده اند می‌توانند از این برنامه ها استفاده کنند اما افرادیکه از حالا به بعد قصد استفاده دارند نمی‌توانند این عمل را انجام دهند چراکه ما در حال حذف تمام برنامه‌های مرتبط با ویپ هستیم.

این اقدام اپل در حالی صورت می گیرد که موارد بیماری های مربوط به EVALI همچنان رو به افزایش است و مقامات تلاش می کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

ما بسیار از اپ استور که مکانی قابل اعتماد برای کاربران، به ویژه جوانان ، برای دانلود برنامه ها است حفاظت می‌کنیم. ما به طور مداوم برنامه ها را ارزیابی می‌کنیم و در صورت وجود خطرات مربوط به سلامت و رفاه کاربران آنها را حدف می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپل اپ استور ویپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد