Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پرویز جبه‌دار» روز شنبه در آیین گشایش چهل و نهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که در موسسه عالی انرژی ساوه دایرشده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه؛ با اتکا به دانش جوانان موفق شده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.

وی در مورد مزایای برق هسته ای گفت: با اینکه شروع و ساخت نیروگاه‌های برق هسته ای دارای هزینه‌های بسیار بالا و معادل حدود پنج میلیارد دلار است اما در دوران بهره‌برداری به دلیل هزینه کم تولید، مقرون به صرفه است ضمن اینکه صاحب یک انرژی پاک می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبه‌دار گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر مانند نیروی باد و خورشید اگرچه در زمره انرژی های پاک قرار دارند اما در مقایسه با برق هسته ای که همیشگی تولید می شود، امکان تولید در همه زمان‌های سال را ندارند.
عضو هیات موسس موسسه عالی انرژی ساوه افزود: برق هسته ای گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و به محیط زیست نیز آسیب نمی‌زند به همین دلیل باید به سمت تاسیس و تقویت نیروگاه‌های برق هسته ای برویم که بیش از 40 سال می تواند به صورت مستمر تولید انرژی نمایند.

وی اظهار داشت: به طور متوسط ۱۴ درصد برق جهان از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌شود، اما در ایران تنها یک نیروگاه هسته‌ای وجود دارد که یک درصد برق کشور را تامین می‌کند و با تاسیس یک نیروگاه جدید، این میزان می تواند به 2 درصد افزایش یابد.

چهل و نهمین نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در قالب 40 غرفه و با نمایش 400 قلم از دستاوردهای این صنعت از امروز تا 30 آبان برای عموم بازدیدکنندگان دایر است.

برچسب‌ها دانشگاه ها دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه ها دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا

بریتانیا با ارائه طرحی با امکان تقویت ۲۵ میلیارد پوندی زنجیره تأمین برق فراساحلی خود، از یک برنامه رشد صنعتی برای سه‌برابر کردن ظرفیت تولید طی ۱۰ سال آینده خبر داد. افزایش اشتغال و سود اقتصادی از جمله مزایای پیاده‌سازی این طرح است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت بادی فراساحلی بریتانیا از طرح رشد صنعتی برای ایجاد شغل، توسعه زنجیره تأمین سه‌گانه و تقویت ۲۵ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا رونمایی کرد که نحوه سه‌برابر کردن ظرفیت تولید باد دریایی را طی ۱۰ سال آینده تعیین می‌کند.

صنعت بادی فراساحلی بریتانیا در حال حاضر ۳۲ هزار کارمند دارد و هر مزرعه بادی بزرگ جدید آن دو تا سه میلیارد پوند به اقتصاد کشور می‌افزاید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ اشتغال در این بخش به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد و تا سال ۲۰۴۰ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید بادی فراساحلی فرصت اقتصادی به ارزش ۹۲ میلیارد پوند برای بریتانیا ایجاد کنند.

اقدامات تعیین‌شده در برنامه رشد صنعتی (IGP) از ۱۰ هزار شغل اضافی در سال پشتیبانی و اقتصاد بریتانیا را تا سال ۲۰۳۵ تا ۲۵ میلیارد پوند بیشتر تقویت می‌کند. استقرار توربین باد در دریا نیز به پنج تا شش گیگاوات در سال افزایش خواهد داشت.

برق فراساحلی در بریتانیا

بریتانیا دومین رتبه جهانی را در احداث پروژه‌های بادی دریایی دارد. امروزه محدودیت‌های زنجیره تأمین در بسیاری از اجزای کلیدی مورد نیاز در مزارع بادی فراساحلی در بازار جهانی احساس می‌شود، بنابراین طرح ارائه‌شده کارخانه‌های استراتژیک جدید و قابلیت‌های تولیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید برای محافظت در برابر خطرات زنجیره تأمین و تقویت رشد اقتصادی ایجاد کند. این طرح همچنین پنج حوزه فناوری کلیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید سرمایه‌گذاری در آن‌ها را در راستای تضمین ارزش برای صنعت خود در اولویت قرار دهد. این حوزه‌ها شامل طراحی و ساخت پره‌های بادی دریایی و برج‌های توربین، پایه‌ها، کابل‌ها و سایر اجزای کلیدی و خدمات برای پروژه‌های داخل و خارج از کشور است.

علاوه بر این، طرح رشد جدید همچنین پتانسیل صنعت را برای هدایت نوآوری فناوری، تسریع استقرار و کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی با استفاده از فناوری‌های اتوماسیون و هوش مصنوعی در پروژه‌های جدید برجسته می‌کند و برنامه‌هایی را برای گسترش امکانات آزمایشی برای فناوری‌های پیشرفته مانند مواد جدید برای تیغه‌ها دارد، همچنین به‌عنوان بخشی از تمرکز بر تحقیق و توسعه در یک مؤسسه فناوری پیشرفته جدید بالقوه و یک مرکز نوآوری ملی جدید، طرح‌هایی را برای سکوهای بادی شناور در دریا تنظیم کرده است.

هدف این طرح ارائه یک چشم‌انداز مشترک است که به صنعت، دولت‌های سراسر بریتانیا و سایر سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را برای تقویت مشاغل سبز و تولید در بریتانیا هماهنگ کنند و در نظر دارد به بخش خصوصی کمک کند نزدیک به سه‌میلیارد پوند بودجه را در سراسر کشور بسیج کند. طرح رشد صنعتی بریتانیا بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تقویت سرمایه‌گذاری در بریتانیا در زمینه افزایش رقابت جهانی برای فناوری انرژی پاک است.

کد خبر 745689

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟