Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:29:01 GMT

همه مسئولان تلاش کنند تا به قم خدشه‌ای وارد نشود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۳۹۹

همه مسئولان تلاش کنند تا به قم خدشه‌ای وارد نشود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله‌ العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، تأکید کرد: قم از جهات متعددی دارای اهمیت ویژه است و جایگاه بالایی دارد.

وی اظهار داشت: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) است که این مسئله اهمیت این شهر را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید شیعیان، قم را پایگاه علم و دانش دانست و افزود: محدثان زیادی در این شهر مقدس زندگی می کرده‌اند و در روایات نیز آمده است که در آخرالزمان صدای اسلام از قم به‌سراسر جهان می‌رسد و علم از این شهر به سراسر جهان منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد انقلاب را ببیند باید قم را مشاهده کند زیرا نماد انقلاب است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص مراقبت از برنامه‌های دشمن علیه قم، افزود: دشمن با توجه به جایگاه خاصی که شهر قم دارد بر روی این شهر سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد تا این شهر را منفی نشان دهند.

وی با تأکید بر لزوم جدیت در پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با تقویت امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌توان کارها را مدیریت کرد و اجازه نداد که قم از جایگاه رفیع خود تنزل پیدا کند.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: قم نه‌تنها در ایران بلکه در جهان باید نمونه باشد و الگویی برای سایر شهرها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: جلوگیری از خدشه وارد شدن به قم کار یک نفر نیست بلکه همه مسئولان باید همکاری کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید از قم شهری نمونه در همه جهات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسازیم، افزود: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و حوزه علمیه قم در این شهر مقدس مستقر است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز آسیب در قم همه باید احساس مسئولیت کنند و پای‌کار باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

کد خبر 4773650

منبع: مهر

کلیدواژه: ایت الله نوری همدانی قم مراجع تقلید قم بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان راهپيمايي 13 آبان شیراز تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن به مددجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیین واگذاری ۳۳ هزار و ۶۸۳ مسکن در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، با حضور آقای رئیسی برگزار شد.

این واحد‌های مسکونی به همت کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخته و به متقاضیان در روستا‌ها و شهر‌های دارای کمتر از ۲۵ هزار جمعیت، واگذار شده است.   رئیس جمهور در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از کارهای دولت برای رفع نیاز مسکن متقاضیان مددجو در سراسر کشور، تحقق وعده دولت مردمی در این زمینه و قدردانی از تلاش‌های همه بخش‌ها و نهاد‌های حاضر در این طرح بزرگ، گفت: رشد ۴۴ درصدی ساخت مسکن برای مددجویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از جمله خبر‌های خوب و امیدآفرین است و باید از تلاش‌های همه مدیران استانی و نهاد‌های انقلابی برای تحقق این کار مهم، صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم.   آقای رئیسی اظهار داشت: دولت در جهت تحقق این وعده که مددجوی بدون مسکن در کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، نداشته باشیم، ساخت مسکن برای مددجویان را ۴۴ درصد افزایش داد؛ بنابر این، دولت صادق‌الوعد است.   رئیس جمهور، همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف مسئولان مربوطه برای تسریع در تکمیل سایر طرح‌های نهضت ملی مسکن، تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • شمس الواعظین: ایران در زمین نتانیاهو بازی نکند
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن به مددجویان
  • قدردانی مسئولان ارشد استان سمنان از سپاه پاسداران