Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:25:12 GMT

ظرفیت مسکن ملی در کردستان تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۴۴۱

ظرفیت مسکن ملی در کردستان تکمیل شد

ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن از صبح امروز در سه استان کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان آغاز شد که طبق آخرین آمار، ظرفیت نام‌نویسی در استان کردستان تکمیل شده است.

به گزارش ایسنا، به دنبال ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در چهار استان سیستان‌وبلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی  که از سه‌شنبه هفته قبل آغاز شده بود، از صبح امروز شنبه ۲۵ آبان نام‌نویسی متقاضیان در سه استان کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان شروع شده که تا ساعت ۱۲:۱۵ تعداد ثبت‌نامی‌ها در استان کردستان ۲۳۷۳ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد ۸۵۹ نفر و در گلستان ۱۶۳۰ نفر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و  شهرسازی اعلام کرد: ظرفیت استان کردستان به طور کامل تکمیل شده و در استان کهکیلویه و بویراحمد شهرهای یاسوج، سی‌سخت و لیکک و در استان گلستان نیز شهرهای گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا، تکمیل ظرفیت شده‌اند.

استان کردستان با ۱۰ شهرِ بانه، بیجار، دهکلان، دیواندره، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده است که در روز نخست ثبت‌نام این طرح ظرفیت  ۱۰ شهر تکمیل و سایت بسته شد.

همچنین در کهکیلویه و بویراحمد برای هشت شهرِ چرام، دهدشت، دوگنبدان، دیشموک، سی‌سخت، لنده، لیکک و یاسوج ثبت نام انجام می شود که برای سه شهر سی‌سخت و لیکک ظرفیت تکمیل و سایت بسته شده است و ثبت نام برای شهرهای باقیمانده در حال انجام است.

این گزارش همچنین حاکی است که در استان گلستان نیز طرح ثبت‌نام اقدام ملی مسکن برای شهرهای آزادشهر، آق قلا، بندر ترکمن، گرگان و گنبدکاووس انجام شده که برای سه شهر گرگان، گنبدکاووس و آق قلا ظرفیت ثبت نام تکمیل و سایت برای متقاضیان بسته شده است.

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir انجام می‌شود. در طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در دست انجام است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد آن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح مسکن ملی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل