Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:04:22 GMT

کبد خانم دچار مرگ مغزی به دو بیمار پیوند زده شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۴۶۴

کبد خانم دچار مرگ مغزی به دو بیمار پیوند زده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران تیم پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در اتاق عمل یک کبد یک خانم ۲۴ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود را به دو قسمت کردند و به دو بیمار (یک کودک ۱۱ ماهه و یک خانم ۲۵ ساله) پیوند زدند و در حال حاضر دو بیمار با حال عمومی مناسب در بخش پیوند کبد بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام این‌گونه پیوند کبد نیاز به مهارت خاص در جداسازی کبد به دو قسمت با کارکرد مناسب بدون ایجاد آسیب در عناصر حیاتی واز طرف دیگر نیازمند کار تیمی منسجم و زمان‌بندی دقیق در اتاق عمل و مراقبت‌های فوق تخصصی ویژه پس از جراحی در بخش است.

فعالیت بخش پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۸۰ شروع شد و از سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۰۰ پیوند کبد در سال انجام می‌دهد.

کد خبر 4773671 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پیوند کبد بیمارستان امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی تهران دیابت وزارت بهداشت سرطان سازمان بیمه سلامت درمان ناباروری داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا چاقی دارو افسردگی ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی تهران ریسک بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند یک پزشک به مسوئلان پس از خودکشی خانم دکتر جوان

یک فعال صنفی پزشکان نسیت به خودکشی دکتر پرستو بخشی نشان داد.

هاشم موذن‌زاده، فعال صنفی پزشکان و مدیر مسئول پایگاه خبری «پزشکان و قانون» نوشت: «چرا هیچ مقام بلند پایه وزارت بهداشت و درمان بابت خودکشی سریالی دستیاران و متخصصین استعفا نمی‌دهد و یا از کار خود برکنار نمی‌شود، ‏این حجم از مصیبت در هر کجا جهان رخ میداد بالاترین مقام رسمی سامانه سلامت الان روی صندلی اش نبود ‏مدیر محلی از روی دست بزرگترش می‌نویسد.»

 

مرحومه دکتر« پرستو بخشی » پزشک متخصص قلب متولد ۱۳۶۸ به تازگی از تهران به بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد منتقل شده بود، ۵ فروردین خودکشی کرد.

فرماندار دلفان دراین‌باره گفته بود: متاسفانه این پزشک متخصص در اتاق پاویون خود مشغول استراحت بوده که یک بیمار به سورپرایز مراجعه می‌کند و سوپروایزر نیز با اتاق او تماس گرفته و پاسخگو نبوده، پس از پیگیری های مکرر و شکستن در اتاق توسط عوامل بیمارستان، با جسد او مواجه شدند که علت مرگ این پزشک هنوز مشخص نیست و در حال بررسی است.

دیگر خبرها

  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • واکنش تند یک پزشک به مسوئلان پس از خودکشی خانم دکتر جوان
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد