Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:20:43 GMT

افزایش قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۵۴۸

افزایش قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام است

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام بوده و تنها تصمیم از سوی دولت نبوده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد کاظمی گفت : افزایش نرخ بنزین مدت‌ها است که هم در دولت و هم مجلس شورای اسلامی، جلسه‌های غیر علنی مجلس و کمیسیون‌ها و سازمان برنامه و بودجه مطرح است و فرضیه‌های مختلفی در این زمینه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوا نیز که طبق دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و تمامی مصوبات آن به اذن رهبری لازم الاجرا است، افزایش قیمت بنزین یکی از این مصوبات آن بود که این تصمیم به عنوان یکی از مصوبه‌های این شورا اجرایی شد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: در این شرایط وظیفه دولت این است که قیمت‌ها را کنترل کند تا افزایش قیمت بنزین موجب تورم نشود و درآمد آن به اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد.

کاظمی اظهار داشت: ریالی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب دولت نمی‌رود و در قالب طرح حمایت معیشتی به خانوارهای کم درآمد و زیر پوشش و دهک‌های پایین جامعه اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین از افزایش نیافتن قیمت بنزین طی سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه به دولت این اجازه داده شد که هر سال قیمت بنزین را حدود ۱۰ درصد افزایش دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور قطع با این روند افزایشی، قیمت بنزین با یک شیب مناسب جایگاه خود را پیدا می‌کرد و اینگونه شوک افزایش قیمت به جامعه وارد نمی‌شد.

کاظمی با بیان اینکه دولت باید افزایش ۱۰ درصدی قیمت بنزین را هر سال در دستور کار خود قرار می‌داد، در عین حال این روند را یک نقص از سوی دولت عنوان کرد.

طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد روز گذشته اجرا شد؛ به گفته معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی از منافع این طرح بهره مند می‌شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

 

بیشتر بخوانید: منتفی شدن اتصال کارت بانکی به کارت سوخت دولت پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را در اولویت قرار دهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین پوشش دولت شهروند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّه و اناالیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش از جمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف‌

رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6082389 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!