Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در قزوین گفت: خانواده‌ها باید از روز نخستین بر تربیت فرزندان توجه داشته باشند و درواقع نقش اصلی تربیت به عهده خانواده بوده و آموزش و پرورش به آن کمک می‌کند، اما هم در دوره خانواده و هم در دوره پیش دبستانی تا رسیدن به آرمان‌ها فاصله داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محسن حاجی میرزایی در آئین افتتاحیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که امروز(شنبه) با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع همایش بسیار مهم و اساسی در نظام تعلیم و تربیت است، برای پی بردن به اهمیت هویت باید درک درستی از جایگاه این موضوع در نظام جمهوری اسلامی،آموزش پرورش و سند بنیادین تحول آموزش و پرورش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: مردمانی رشد یافته و توانمند که نقش‌های خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند، انقلاب اسلامی درصدد تمدن اسلتمی و پیشرفت این سرزمین است و برای عزت و سربلندی آن هدف دارد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: جامعه‌ای که ارزش‌های بالای دینی در آن احیا شده و فرهنگ ظلم ستیزی و استکبارستیزی و حمایت از رنج دیدگان سرلوحه آن است، هر تلاشی که انجام می‌شود باید نسبت تلاش خود را با این هدف مشخص کند.

وی افزود: امروز فعالیت‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود، اما سنگ بنا چ نقطه آغازین و بنیادین این اهداف به میزان و کیفیت یادگیری جامعه ارتباط دارد و از این رو برای تحقق اهداف بالا باید بر کیفیت یادگیری توجه شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: انسان‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای سمع و بصر و فواد با طبیعت ارتباط برقرار کرده و پیامبران و رسل برای تعیین نحوه این ارتباط است.

وی گفت: توانمندی‌های فنآورانه و تکنولوژیکی توانستند رابطه انسان و طبیعت را بهبود بخشند و بر آن چیرگی پیدا کنند، اما نهادها زندگی انسان را پیش بینی پذیر کرده و اساس زندگی انسان را می‌سازند و درواقع کیفیت یک جامعه کیفیت نهادهای آن است و باتوجه به کارآمد و ناکارآمدی می‌توانند ما را در دست یابی به اهداف بلند راهنمایی کرده یا مانعی برای آن باشند. 

حاجی میرزایی ادامه داد: نظام آموزشی درکارآمدتر کردن نهادها و تنظیم روابط انسان با طبیعت و ایجاد تکنولوژی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: هویت یکی از محصولات و نتایجی است که در پرتو نهادهای جامعه شکل می‌گیرد، ذهن موجودی خلاق است و تمایزات در کیفیت دیزن،شنیدن و ادراک کردن در پرتو ذهن انسان‌ها شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: این ابزارها باید خوب ببیند، خوب بشنود و خوب ادراک کند و این موضوع هدف معلمان و انبیا است و شیوه اقدام و زیستن و سبک زندگی متاثر از سازمان ادراکات ماست.

وی افزود: اگر چیزی که داریم مطلوب است نهادهای مطلوب آن را ساخته‌اند و عملکرد نامطلوب محصول نهاد ناکارآمد و ضعیف است.

این مقام مسئول ابراز کرد: هویت وجه تمایز و محصول یادگیری و ارتباط با جامعه است و فهمی که جامعه از ما به ما منتقل می‌کند نقش مهمی در فهم خودمان دارد.

وی ادامه داد: مشکل برچسب زدن تاثیر ناشایستی بر روح و روان دانش آموزان دارد، رسالت آموزش و پرورش مداخله برای سازمان دهی بهتر این پدیده و ادراکات ماست و باید به دانش آموزان در این راستا کمک کند و نقطه آغاز تحول و اتفاقات خوب اینجاست.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: ظرفیت یک جامعه برای تحول و دستیابی به اهداف بلند و حل مسائل در گرو نحوه یادگیری و دوره پیش دبستانی به عنوان دو تقطه آغاز است.

وی بیان کرد: در تکمیل شخصیت افراد 85درصد از ظرفیت ذهنی در زیر پنج سال شکل می‌گیرد و در این زمان خانواده رکن اساسی در شکل گیری این شخصیت است و از این رو لازم است والدین از اهمیت این دوره آگاه شوند.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: خانواده‌ها باید از روز نخستین بر تربیت فرزندان توجه داشته باشند و درواقع نقش اصلی تربیت به عهده خانواده بوده و آموزش و پرورش به آن کمک می‌کند، اما هم در دوره خانواده و هم در دوره پیش دبستانی تا رسیدن به آرمان‌ها فاصله داریم.

وی افزود: باید بهترین فضا برای دوره پیش دبستانی فراهم شده و فاصله‌هایی که تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد ساماندهی شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: برگزاری این همایش ادای دینی به ایران، انقلاب اسلانی و تمام آرمان‌ها و اهداف شهداست.

وی در پایان گفت: گوهر نابی در دستان معلمان است که پایداری ابدی دارد و این ماموریت بزرگ و بلند است و باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی با حضور در پارک آموزش ترافیک شهرداری، از روند آموزش رفتار‌های ترافیکی به دانش آموزان بازدید کرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی باید آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

شهردار افزود: علاوه بر دانش آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم درخصوص رفتار‌های ترافیک، مقررات ایمنی عبور و مرور و همچنین خطر‌های ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا می‌گیرند.

محی الدینی اظهار داشت: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات در هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است، بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فراگرفته و به خوبی رعایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان