Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@17:06:40 GMT

کمتر از ۴۰ درصد پزشکان کارتخوان نصب کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۵۹۶

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی گفت: با وجود اعلام همه نهاد‌های نظارتی تا امروز کمتر از ۴۰ درصد پزشکان کارتخوان نصب کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدا و سیما مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی در ارتباط تلفنی با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، ان جی او‌ها، نهاد‌های نظارتی و رسانه‌ها بار‌ها پزشکان را به اجرای قانون دعوت کرده اند، اما ظاهرا این بخش فرهیخته جامعه قصد تمکین از قانون را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علی رستم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند چه برخوردی خواهد شد گفت: قانونگذار تکلیف را مشخص کرده است و نصب نکردن کارتخوان دو درصد جریمه مالیاتی دارد، اما سازمان امور مالیاتی به این موضوع اکتفا نمی‌کند و قطعا برای ما پزشکانی که از قانون تمکین کرده اند با آن‌هایی که به قانون بی اعتنا هستند تفاوت می‌کند و ما در ارزیابی مالیات سال ۹۸ قطعا پزشکان متخلف را مدنظر خواهیم داشت.   رستم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پروانه پزشکی این دسته از پزشکان لغو می‌شود؟ گفت: در شرایط کنونی چنین حکمی وجود ندارد، اما هفته گذشته آیین نامه‌ای ابلاغ شد که در آن آیین نامه اگر دستگاه‌ها و اصناف در بحث پرداخت مالیات تمکین‌های لازم را نداشته باشند پس از اخطار اولیه و ثانویه، پروانه فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد که این موضوع شامل پزشکان نیز می‌شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود

 سید محمد هادی سبحانیان طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت وی که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه موثر آنها به افکار عمومی کشور

· طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

· ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

· شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

· مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این‌ مشاور هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد