Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: متولیان بازار و مسئولان اجرایی تأمین اقلام ضروری باید تدابیر لازم را اندیشیده و با مدیریت تورم و کنترل بازار مانع از بروز نگرانی در افزایش قیمت کالاها به دنبال افزایش نرخ بنزین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: آمارهای ارائه شده در مقاطع گذشته حاکی از این بوده که افزایش قیمت سوخت تأثیر آن چنانی در قیمت سایر اقلام نداشته و از آثار تورمی چندانی برخوردار نبوده است و در این راستا باید با مدیریت صحیح مانع از هر گونه افزایش قیمت شد.

فرماندار اردبیل ادامه داد: مدیریت مصرف سوخت، تصمیم قاطعانه نظام بوده و تمامی افراد باید بدون تعلق به جریان یا گروه خاصی آرامش را به بازار برگردانند.

امامی یگانه یادآور شد: دشمنان به دنبال به حاشیه کشیدن این اتفاق و ایجاد نارضایتی در بطن جامعه هستند و در چنین شرایطی مدیران دولتی باید با بازگو کردن شرایط و چگونگی اجرای این طرح، صیانت از ضرورت‌های ملی را یادآور شوند.

او تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد جامعه از خودروهای شخصی استفاده نمی‌کنند و به صورت روزانه ۲۱ میلیون دلار یارانه برای تأمین بنزین کشور تخصیص داده می‌شود.

فرماندار اردبیل به مصرف بی‌رویه سوخت در کشور نیز اشاره کرد و افزود: توزیع درآمد حاصل از قیمت گذاری جدید بنزین در بین ۱۸ هزار خانوار نیازمند می‌تواند در حمایت از این گروه از جامعه تا حدودی مفید واقع شود.

انتهای پیام/ع

توزیع درآمد حاصل از قیمت گذاری جدید بنزین در بین خانوارهای نیازمند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالا بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ناترازی بانک ها یکی از عوامل افزایش تورم است گفت: اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد  ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مهار تورم و مهار رشد نقدینگی اظهار کرد: اقدامات مربوط به مهار تورم باید با توجه به عوامل موجد تورم انجام شود.

وی یکی از عوامل تورم را رشد بی رویه نقدینگی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی را به 24 درصد کاهش داده که اقدام خوب و مثبتی است اما عامل دیگری به نام کسری بودجه هم وجود دارد که به عنوان منشأ رشد نقدینگی شناخته می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ناترازی بانکها به عنوان یک عامل دیگر افزایش تورم یاد کرد و گفت: در حال حاضر چند بانک ناتراز در دستور بررسی بانک مرکزی قرار دارند که بنده معتقدم اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

 مصباحی مقدم انتظارات تورمی را مهم ترین عامل کنونی افزایش تورم دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون یک عامل دیگر به عنوان انتظارات تورمی هم بروز کرده که البته قبلاً هم وجود داشت و به همان انتظارات مردم برمی گردد. در حقیقت، وقتی مردم انتظار دارند که تورم در فروردین ماه هر سال مجدداً افزایش پیدا کند بنابراین همان ذهنیت باعث می‌شود به استقبال افزایش قیمت‌ها حرکت کنند و خود استقبال از افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است مهم ترین مسئله در مهار انتظارات تورمی، اعتماد مردم به دولت است بطوریکه اگر مردم به وعده‌های دولت اعتماد کنند که محقق شدنی است انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند.

وی انتظارات تورمی را ناشی از فعالیت کانال‌های تلگرامیِ مربوط به نرخ ارز دانست و گفت: کانال‌های تلگرامی کانال‌هایی است که بیگانگان روی آن سوار هستند و البته برخی از این کانال‌ها نیز در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در حال حاضر اراده بانک مرکزی این است که اقدام به تثبیت قیمت ارز کند و به همین دلیل قیمت ارز در طول یک سال اخیر ثبات نسبتاً خوبی طی کرد.

 مصباحی مقدم تأکید کرد: عامل کنونی افزایش تورم، انتظارات تورمی است و انتظارات تورمی هم معلول نرخ ارز بازار آزاد (بازار تأمین کالاهای قاچاق) است که در اختیار دولت نیست و دولت نمی‌تواند آن را کنترل کند.

وی افزود: اگر همه مبادلات ارزی داخل کشور از طریق بانکها و صرافی‌ها انجام می‌شد ما دیگر عامل انتظارات تورمیِ ناشی از قیمت ارز را نداشتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • آقای بنزین، حواست بود؟