Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@03:38:43 GMT

فراخوان برای اعتصاب در عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۷۲۲

فراخوان برای اعتصاب در عراق

بندر ام قصر بصره که صبح امروز توسط تظاهرکنندگان جنوب عراق به روی کامیون‌ها بسته شده بود، مجددا در پی مذاکره نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان بازگشایی شد اما همچنان میدان نفتی مجنون در این استان بسته است.

به نقل از سومریه نیوز، تظاهرکنندگان در استان بصره در جنوب عراق امروز صبح و شب گذشته بندر ام قصر را چند ساعت بعد از باز کردنش مجددا بسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی از بازگشایی این بندر در پی مذاکرات با تظاهرکنندگان بصره خبر داد و گفت، در پی این مذاکره بندر به روی کامیون‌ها باز شد.

منابع محلی گفته بودند، صدها تظاهرکننده در اعتراض به اوضاع استان، این بندر را بسته و بر ورودی آن مسلط شده و مانع ورود و خروج از آنجا شده بودند.

منابع محلی افزودند، تظاهرکنندگان تصمیم به برگزاری اعتصاب در بندر تا زمان محقق شدن مطالبتشان درباره وضعیت مشاغل، مبارزه با فساد و مواخذه عاملان قتل تظاهرکنندگان گرفته‌اند.

بندر ام قصر یکی از گذرگاه‌های حیاتی عراق است و دولت قبلا نسبت به عواقب تعطیلی این بندر هشدار داده بود.

خبرنگار اسکای نیوز نیز گزارش داد، تظاهرکنندگان عراقی از کارمندان دولت خواستند فردا، یکشنبه دست به اعتصاب سراسری بزنند.

تظاهرکنندگان عراقی نیز امروز به طور کامل میدان الخلانی و پل السنک منتهی به سفارت ایران در بغداد را به تصرف خود درآوردند.

همچنین خبر می‌رسد یک فعال میدانی تظاهرات در محل الحریه بغداد ترور شده است. اصحاب رسانه‌ نیز قصد دارند امروز دست به تحصن بزنند.

این مستقر شدن تظاهرکنندگان در این منطقه حیاتی و حساس در مرکز بغداد بعد از خروج نیروهای ضد شورش از این دو منطقه و یک هفته پس از تسلط بر این دو مکان و بیرون راندن تظاهرکنندگان از آنجا و بستن میدان الخلانی با موانع بتنی بود.

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد، به منظور فراهم شدن شرایط رفت و آمد برای شهروندان فرماندهی عملیات مسیر میدان الطیران - الخلانی به سمت خیابان الجمهوریه و الشورجه را باز کرد.

فرماندهی عملیات از برادران عراقی در میدان التحریر و مناطق اطراف خواسته ماهیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات‌شان را در میدان الخلانی و السنک حفظ کرده و به اموال عمومی و دولتی خسارت نزنند.

منابع رسمی عراق شب شنبه اعلام کرده بودند، در اثر انفجار بمبی که در یکی از خودروها در نزدیکی میدان التحریر بغداد کار گذاشته شده بود، یک تن کشته و ۱۶ تن زخمی شدند.

تظاهرکنندگان در میدان التحریر درصدد خاموش کردن آتش ناشی از انفجار برآمدند، همچنین در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان یاری رساندند، این همزمان با گسترش حضور نیروهای امنیتی در اطراف محل انفجار بود.

پیش از این نیز چندین انفجار ناشی از بمب صوتی رخ داده بود.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی در حال تحقیق درباره ابهامات این حادثه است.

بغداد و استان‌های عراق شاهد برگزاری تظاهرات "جمعه پایداری" بودند. در اثر انفجار بمبی صوتی در نزدیکی میدان الحبوبی در مرکز ناصریه در استان ذی قار در جنوب عراق ۱۱ تن زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستانی در نزدیکی محل انفجار منتقل شدند.

این در حالی است که وزیر دفاع عراق روز گذشته طرف سومی را در هدف‌گیری معترضان مقصر دانست./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پل «گلدن گیت» آمریکا در ساعات صبح دیروز (دوشنبه) شاهد تظاهراتی در همبستگی با غزه توسط ده‌ها تن از حامیان فلسطین بود.
 
پل "گلدن گیت"، پل معلقی است که از تنگه گلدن گیت می‌گذرد و نقطه تلاقی خلیج سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام است.
 
تظاهرکنندگان بنرهای بزرگی با مضامین «جنگ غزه را متوقف کنید» و «محاصره غزه را بردارید» حمل می‌کردند و با توقف وسایل نقلیه برای مدتی از عبور و مرور روی پل جلوگیری کردند.
 
این تظاهرات فیلمبرداری شد و عکس‌های آن که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
 
پس از پایان تظاهرات بدون بروز هیچ حادثه‌ای، ترافیک روی پل به حالت عادی بازگشت.
 
صدها نفر نیز صبح امروز تظاهرات مشابهی را در شیکاگو، یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا ترتیب دادند و جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی اوهار را در حمایت از غزه برای مدتی مسدود کردند.
 
اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 100هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و ویرانی و قحطی عظیمی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.
 
اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش‌بس فوری از سوی شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی»، به جنگ خود ادامه می‌دهد.
 

دیگر خبرها

  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق
  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»