Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، جلسه هیئت اندیشه‌ورز استان خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد ،اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه در این نشست با بیان اینکه دغدغه ما درحوزه علوم انسانی این است که اموزش و پژوهش ها در راستای دانشگاه کارآمد باشد، اظهارداشت: البته این بدین معنا نیست که دانشگاه پژوهش نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آیا نگاه ما به دانشگاه نگاه به یک نهاد اداری یا دولتی است یا یک نهاد اجتماعی ، افزود: اگر دانشگاه اداری یا دولتی باشد شک نکنید هیچ وقت کارامد نمی شود.

خسروپناه ادامه داد: دانشگاه اجتماعی بدین معناست است که با مردم و جامعه پیوند برقرار کند و وقتی این پیوند با تشکلها و نهادهای اجتماعی صورت پذیرفت، دانشگاه کارامد می شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دلیل پتانسیل و ظرفیتی که دارد به راحتی می تواند دانشگاه اجتماعی و کارامد باشد.

وی درهمین خصوص افزود: برای اینکه ستاد بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد باید تعامل ویژه‌ای با صف داشته باشد. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسید تا برای برقراری چنین ارتباطی هیئت‌های اندیشه‌ورز را متشکل از اعضای هیئت‌علمی راه‌اندازی کند.

خسروپناه با تاکید بر اینکه رکن اساسی برای دانشگاه اجتماعی و کارآمد اعضای هیات علمی آن است، گفت: یکی از اهداف هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی همین است که دموکراسی علمی ایجاد کند و ارتباط وسیعی با اعضای هیات علمی برقرار نماید.

وی ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، تدوین کتب درسی، مرجع و کمک درسی، احیای میراث تمدنی و اصلاح آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی را از دیگرمأموریت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورزدانشگاه ازاد اسلامی عنوان کرد.

خسروپناه با انتقاد از اینکه هنوز دانشگاههای ما علم محور هستند اظهارداشت: دانشگاهها باید کارامد شوند، کشور ما زیرساخت های تولید گیاهان دارویی که 500 دستاورد مهم که یکی از آنها تهیه اسانس است را دارد، اما متاسفانه دانش و مرکز تحقیقات نداریم در صورتیکه همه امکانات زیر ساختی آن بویژه درآزمایشگاههای مجهز دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است.

مسعود طاهری لاری رئیس دانشگـــاه آزاد اسلامــى خراســـان رضـــوى و مشهـــد درابتدای این نشست با معرفی دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی دارای 60 هزار دانشجو است که 55 درصد آنها در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند.

وی افزود: اکنون 1550 کارمند و 1015 عضو هیات علمی در خراسان رضوی فعالیت می کنند که 70 درصد آنها در مشهد مشغول فعالیت هستند.

طاهری لاری اظهار امیدواری کرد: پتانسیل عظیمی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد وجود دارد که می توانند در تحقق ماموریت های حوزه علوم انسانی راهگشا باشد.

انتهای پیام /

231 / 167 معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست به همراهی مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای تعامل و همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امضا کردند.

افشین غنی‌زاده با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه در راستای سیاست‌های کلان آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد توافق طرفین اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها دستیابی به موضوعات مهم و مورد توافق طرفین است که با مذاکرات قبلی مشخص شده و در تحقق موضوعات مورد توافق طبق مفاد تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی و به‌منظور بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌های مختلف ازجمله معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک طرفین یاری رساند؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در این مسیر گام برمی‌داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته مابین طرفین به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه به مدت سه سال در هفت ماده ۴ تبصره بوده و به امضای غنی‌زاده نماینده دانشگاه و غلامعلی یاربیگی نماینده ناحیه مقاومت سپاه همچنین تفاهم‌نامه با شرکت بیمه زندگی خاورمیانه نیز به مدت دو سال در ۸ ماده و دو تبصره به امضای رئیس دانشگاه و سیامک حبیبی مدیر توسعه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی