Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردارشاهچراغی گفت: واحد روستایی توسط جهادگران بسیجی قم ساخته و بخشی در حال ساخت است، تمام اعتبارات برای ساخت آنجا از مردم است، البته حرم مطهر ۳۵ واحد را متقبل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سردار محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج و یادواره شهید سرلشکر مهدی زین‌الدین و ۶۰۰۰ شهید استان قم که ظهر امروز در مجتمع شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، بابیان اینکه این یادواره در تلاقی با صدور فرمان بسیج توسط امام خمینی (ره) است، گفت: بسیج یک تفکر و انگیزه نوظهوری بود که بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی را تحت تأثیر قرارداد و به‌علاوه آن با حضور در میدان‌های نبرد که حضور در دفاع مقدس مهم‌ترین آن‌ها بود از خاک و ناموس ایران محافظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شاهچراغی با تأکید بر اینکه بسیج یک نمونه و الگو برای ملت‌های آزاده برای مقابله است، افزود: بسیاری از کشور‌های منطقه با الگوبرداری از نمونه بسیج توانستند در مقابل با ظلم ایستادگی کنند تا جایی که برخی حتی شیوه پوشش را از بسیج کپی‌برداری کردند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) ادامه داد: به نظر می‌رسد، چون تصمیم بر تشکیل بسیج از یک منشأ الهی بوده، توانسته تأثیر زیادی بر جوامع در کشور‌های دیگر بگذارد، به‌عنوان نمونه در این سال‌ها در مناطق راهیان نور شاهد حضور مردم از کشور‌های مختلف هستیم.

او با اشاره به خدمات‌رسانی بسیج در بحران‌های مختلف، خاطرنشان کرد: آن چیزی که این روز‌ها جلوه کرده نقش بسیج در خدمت‌رسانی است، در سیل لرستان و شهر‌های شمالی کشور، زلزله شهر‌های مختلف کرمانشاه و زلزله آذربایجان شرقی در روز‌های گذشته شاهد حضور فعال بسیجیان و به‌طور مؤثر و دائم بودیم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه جهاد گران در سطوح عالی تحصیلی نیز در حال خدمت‌رسانی بوده و هستند، ابراز کرد: شعار بسیج "حضور مردم، برای مردم" قابل‌مشاهده است چراکه سپاه فقط وظیفه سازمان‌دهی، همپوشانی و هماهنگی را دارد و بخشی هم در حوزه امنیت فعالیت دارد، به‌عنوان‌مثال حضور در شمال غرب کشور که بخش زیادی از افراد در آنجا بسیجی هستند.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه در سیل لرستان همه حضور پیدا داشته بسیجیان هنوز در آنجا حضور دارند، تصریح کرد: ۱۱۳ واحد روستایی توسط جهادگران بسیجی قم ساخته و بخشی در حال ساخت است، تمام اعتبارات برای ساخت آنجا از مردم است، البته حرم مطهر ۳۵ واحد را متقبل شده، ولی هیچ اعتبار سازمانی در این ساخت‌وساز‌ها وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با ارائه برنامه‌های هفته بسیج و یادواره شش هزار شهید استان قم، عنوان کرد: از پنجشنبه با حضور در گلزار شهدا این یادواره آغاز به فعالیت می‌کند، گشت‌های نمادین گروه‌های عملیاتی، نمایشگاه‌هایی در نواحی سه‌گانه بسیج و رزمایش دو روزه فضای مجازی در قرارگاه فضای مجازی استان برخی از برنامه‌های این یادواره است.

سردار شاهچراغی افزود: برای روز ۲۷ آبان نخستین اجلاسیه شش هزار شهید استان قم و آغاز رسمی عملیات بزرگ فرهنگی در سال ۹۹ است که همان کنگره ملی شش هزار شهید استان قم است.

او ادامه داد: در برنامه روز دوشنبه تغییری در مدل اجرا و برنامه داریم که بیشتر بیان خاطرات است و سعی کرده‌ایم که این برنامه بیشتر طبق ذائقه مردم باشد و از سین جاری و خسته‌کننده متداول خارج شویم.

شاهچراغی از حضور ۱۷ کمیته در برای بخش‌های مختلف در کنگره ملی شش هزار شهید استان قم خبر داد و گفت: این کار جمعی از دوشنبه آغاز می‌شود و تولیدکنندگان محتوا ازجمله فیلم، تئاتر، هنر‌های تجسمی و ... در یک ریل قرار می‌گیرند، همچنین معرفی شهدا از ۲۰ قشر مختلف ارتش، دانش‌آموزی، اصناف و ... در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با بیان برخی فعالیت‌های جهادی بسیج و سپاه در قم و بخش‌های قم، گفت: در دهستان قمرود برای فعالیت‌های فرهنگی ورود کرده‌ایم که محور اقدام ما در برخی از روستا‌ها روحانیون هستند، تفاهماتی بین ما و سایر دستگاه‌ها نیز برای تأمین آب شرب و کشاورزی آن مناطق ایجادشده که به امید خدا به در دستور کار قرارگرفته و اجرایی می‌شود.

سردار شاهچراغی یاد آورشد: تمرکزی از روز‌های نخست امسال در شهر قم و حومه شهر قم و مکان‌هایی که دارای امکانات کمتری هستند برای تأمین جهیزیه، تأمین لوازم و تحریر و ملزومات زندگی شده‌ایم، همچنین در موضوع اعتیاد و طلاق نیز به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی توجه شده و ورود کرده‌ایم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) عنوان کرد: در محل اردوگاه آیت‌الله بهاءالدینی یک کمپ ترک اعتیاد با تمرکز بر معتادین متجاهر بناشده که فاز نخست این مکان آماده و فاز دوم در حال ساخت است، این محل فقط برای ترک اعتیاد نیست و با توجه به زمین کشاورزی در آن اردوگاه محلی برای اشتغال‌زایی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ح

واحد روستایی در مناطق سیل‌زده لرستان توسط سپاه قم ساخته شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است

جانشین سپاه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در استان، گفت: در این کنگره باید راهبرد مقاومت و ایثار ترویج و تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، امروز _ پنجشنبه، سی‌ام فروردین_ در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی اسرائیل به سرکنسول‌گری ایران در دمشق، با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، اظهار کرد: شهید حجازی در همه دوران خدمت در خدمت نظام، انقلاب و اسلام بود و او و یارانش در جبهه مقاومت و مبارزه با داعش فعال بودند، امثال سیدحسن نصرالله، سیدرضی و سایر مبارزان جبهه مقاومت از جمله یاران او بوده و جان‌فشانی کردند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در وصف شهید حجازی فرمایش‌های ارزشمندی داشتند و او را مغز متفکر قدس و جبهه مقاومت و بسیج دانسته‌اند، افزود: شهید حجازی علاوه بر مسئولیت در جبهه مقاومت حدود ۱۰ سال در سازمان‌های بسیج و اقشار بسیج، بسیج تخصصی، عرصه و رشته‌های مختلف ابتکار عمل به خرج داد و بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج مانند بسیج سازندگی است و مرد جهاد و خدمت بود.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید حجازی در عرصه‌های سخت و نیمه‌سخت مقابله با جریان تجزیه‌طلب و فرماندهی سپاه چهارم و قرارگاه‌های جنوب کشور و جریان‌های الحادی کُرد و غیر کُرد در شرق کشور، اولین فرمانده قرارگاه قدس در کنار شهید سلیمانی، عمق بخشی در دهه میانی انقلاب و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی و دغدغه برای جبهه مقاومت و حضور او برای پشتیبانی در جبهه مقاومت، حدود ۱۰ سال در سپاه لبنان و فرماندهی میدان و خدمت و جهاد در این عرصه و جانشینی سپاه قدس از جمله مسئولیت‌ها و خدمات او است.

وی با بیان اینکه حضور در قرارگاه ثارالله و مبارزه با فتنه‌ها از دیگر سوابق شهید حجازی و محبوبیت او است، تصریح کرد: در آستانه دومین کنگره ملی قرار است ارزش و مفاهیم شهدا را گسترش بدهیم و پیوست‌های مورد انتظار رهبری معظم انقلاب و راهبرد مقاومت و ایستادگی را تبیین و ترویج دهیم و شعار با شهدا تا فتح قله‌ها را انتخاب کردیم و طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب ما به قله‌ها نزدیک و دستیابی به قله نهایی و ظهور منجی عالم بشریت هدف غایی ما است و به برکت شهدا قله انسانیت و ارزش‌های انسانی معنا شده‌است.

مثنوی خاطرنشان کرد: ما نه در کتاب و داستان‌ها بلکه در واقعیت رشادت‌ها را دیدیم و در جبهه مقاومت حاج قاسم به حفظ جبهه «باریکه بوکمال» در نقطه‌ای که حفظ انسانیت و حریم انسانیت است، تاکید دارد، منطقه‌ای که مسلمانان و غیر مسلمانان نسبت به آن دغدغه دارند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین قله‌ها در مکتب شهیدان قله انسانیت و فتح ارزش‌های انسانی بود و این موضوع در مکتب شهدا معنا پیدا می‌کند و با طرح‌ریزی، برنامه و عملیات در این راستا قدم برداشتند.

کد خبر 745787

دیگر خبرها

  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود