Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:39:43 GMT

اجلاسیه ۶ هزار شهید استان ۲۷ آبان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۱۳۰

اجلاسیه ۶ هزار شهید استان ۲۷ آبان برگزار می‌شود

سردار سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد:‌ این اجلاسیه مقدمه‌ای هست برای عملیات بزرگ فرهنگی که قرار است درسال آینده به‌عنوان کنگره ملی شهدای استان قم با تشکیل ۱۷ کمیته و تدارک آثار فاخر فرهنگی و ماندگار در بخش‌های متنوع، ‌برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قم همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای هفته بسیج گفت: برنامه‌های این هفته از روز پنجشنبه سی‌ام آبان ماه با حضور اقشار مختلف بسیج در گلزار شهدای شهرقم و تجدید پیمان با آرمان‌های این مجاهدان راستین اسلام آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای گشت‌های عملیاتی رضویون، برپایی نمایشگاه‌های مختلف با موضوع توانمندی اقشار مختلف بسیج،‌ برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و همچنین انجام رزمایش درحوزه فضای مجازی ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این هفته است.

وی ادامه داد: فضای مجازی از عرصه‌های مهم و تأثیرگذار برای انقلاب اسلامی است و قرارگاه فضای مجازی بسیج استان دراین زمینه حضوری فعال و جدی دارد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به حضور فعال بسیجیان در عرصه های مختلف گفت:‌ در همین رابطه بسیجیان استان قم عملیات ساخت ۱۱۳ واحد مسکونی در مناطق سیلزده استان لرستان را برای مردمی که جمع قابل‌توجهی از آنان مددجوی نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی بودند، آغاز کردند.

وی بیان کرد: هزینه این کار از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی،‌ مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌و همچنین اعتبارات دولتی و سایر بخش‌ها، تامین می‌شود.

وی ادامه داد: حضور بسیج در عرصه خدمت به مردم نمایشی نیست بلکه بسیجیان استان تا رفع کامل مشکل و بازگشت آرامش به زندگی مردم درکنار حادثه دیدگان می‌مانند،‌ همان‌طور که در جریان سیل ابتدای سال جاری این کار را انجام دادند.

شاهچراغی گفت: بسیجیان استان همچنین در تامین امنیت مرزهای شمال غرب کشور نیز در کنار پاسداران نقش فعالی دارند و بخشی از ماموریت سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)‌ برای تامین امنیت آن مناطق،‌ باوجود شرایط دشوار آب و هوایی توسط بسیجیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج استان همچنین اقدامات گسترده‌ای را برای محرومیت‌زدایی ازمناطق کمتر برخوردار قم آغاز کرده‌است و در این زمینه دهستان قمرود و بخش‌هایی از مناطق شهری قم موردتوجه هستند.

فرمانده سپاه قم گفت:‌ مباحثی همچون آبرسانی،‌ ایجاد رونق در اشتغال خانگی، مباحث فرهنگی،‌ مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و کمک به معیشت مردم ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح شهر قم نیز ۱۵ محله کمتر برخوردار موردتوجه بسیجیان استان قرارگرفته است و رفع محرومیت کامل از چهره این محلات در دستور کار است.

وی ادامه داد: سپاه استان برای مقابله با اعتیاد اقدام به راه‌اندازی اردوگاه تخصصی صیانت کرده‌است که در آن معتادان متجاهر تا رفع مشکل اعتیاد نگهداری و به آنان مهارت‌های زندگی و کسب درآمد برای بازگشت سالم به جامعه، ارائه  خواهد شد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بسیج معادلات سیاسی منطقه و حتی جهان را تغییر می‌دهد،‌گفت:‌ به همین خاطر بسیاری از آزادی خواهان عالم علاقه‌مند به استفاده از شیوه تشکیل این نهاد در مناطق خود هستند.

وی بیان کرد:‌ ما معتقدیم بسیج درهمه عرصه‌ها نقش بسیار تأثیرگذاری دارد که یکی از نقاط برجسته آن در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم در تمام حوزه‌ها مهم‌ترین فلسفه وجودی بسیج است و به همین دلیل بسیجیان در همه سختی‌ها همچون وقوع حوادث در کنار مردم هستند که نمونه اخیر آن در ماجرای زلزله استان آذربایجان شرقی نمایان شد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج قم نیز در این نشست گفت:‌ رزمایش فضای مجازی که برای هفته بسیج در نظر گرفته‌شده است طی دو روز در سطح کشور و ازجمله استان قم در محورهای تولید پویانمایی،‌ بازی موبایل و برنامه موبایلی برگزار خواهد شد.

عبدالمجید تناور بیان کرد: در این رویداد ملی و استانی،‌ استعدادهای برتر درزمینهٔ ایده پردازی و تولید محتوا در فضای مجازی شناسایی و شرایط لازم برای حمایت از آنان از سوی مسئولان فراهم می‌شود.

از ۲۹ آبان تا ۵ آذر، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نام‌گذاری شده است. در پنجم آذر سال ۱۳۵۸، امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر فرمود.

برچسب‌ها قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس صبح سه‌شنبه به ریاست سردار یدالله بوعلی دبیرکل این کنگره با موضوع بررسی عملکرد کمیته‌های دوگانه در اتاق جلسات کنگره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار بوعلی با تاکید بر استفاده سپاه فجر فارس از ظرفیت رسانه‌ای اقشار بسیج و نواحی مختلف سپاه گفت: دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف باید در مدت زمان باقیمانده تمام همت و تلاش خود را صرف برگزاری پیش‌برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف کنند تا برای برگزاری این رویداد آمادگی لازم را داشته باشند.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که بُرد و اثر رسانه را بیش از هرچیزی بیان کردند افزود: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی و ابزارهای فرهنگی برای تبیین جایگاه شهدای گرانقدر به ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس بهره برد.

در ادامه جلسه سایر اعضای کمیته فضای مجازی و کمیته فرهنگی از جمله حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، سید رسول موسویان نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سردار هاشم جمالی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، سید مرتضی آل علی دبیر ستاد این کنگره و … گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

دومین کنگره ملی شهدای استان فارس آبان امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086243

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود