Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:12:45 GMT

ترکیه یک تروریست آمریکایی را به کشورش بازگرداند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۱۶۲

ترکیه یک تروریست آمریکایی را به کشورش بازگرداند

به گزارش آناتولی در روز شنبه، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه این مطلب را پس از نشست کمیته دیده‌بانی خشونت علیه زنان در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد.

وی افزود: یک تروریست آمریکایی که در مرز ترکیه-یونان گیر بلاتکلیف بود، دقایقی پیش از طریق فرودگاه استانبول به بازگردانده شد. وی به گروه تروریستی وی اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ترکیه در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری یکی از افراد بسیار نزدیک به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش نیز گفت: "فقط می توانم بگویم که او مسئول چند بمب‌گذاری مهم در اروپا و ترکیه بوده است. بازجویی از وی ادامه دارد".

سویلو همچنین درباره روند اخراج اعضای داعش از ترکیه نیز اظهار داشت: "دو تروریست آلمانی‌تبار نیز به کشورشان بازگردانده شدند. امروز در مجموع 3 تروریست خارجی از ترکیه اخراج شدند".

وزیر کشور ترکیه در مورد مرگ مشکوک جیمز گوستاف ادوارد موسوریر جاسوس انگلیسی در استانبول نیز گفت: "تحقیقات فشرده‌ در این زمینه انجام می‌شود. اطلاعات دقیقی در این زمینه به مقامات انگلستان ارائه کرده‌ایم".

گفتنی است سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که روند بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی به کشورهای‌شان روز دوشنبه 11 نوامبر آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها ترکیه استانبول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه استانبول ترکیه استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان داعشی‌ها در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه گفت: ۱۴۷ تن از عناصر داعش در دو روز گذشته شناسایی و در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر آمار رسمی وزارت کشور ترکیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

 

اظهارات: 
علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی