Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:36:44 GMT

رمانتیک نوازی آرکو در شب برفی تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۱۷۰

رمانتیک نوازی آرکو در شب برفی تهران

ارکستر آرکو شب گذشته با رهبری ابراهیم لطفی آثاری از دوره رمانتیک را برای مخاطبانش اجرا کرد. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارکستر زهی آرکو به رهبری ابراهیم لطفی، شب گذشته جمعه 24 آبان 1398 در تالار وحدت به صحنه رفت. کنسرت مایستر این اجرا علی جعفری پویان بود و بردیا کیارس هم در این اجرا حضوری افتخاری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایون شجریان: تغییراتی در آلبوم را ترجیح می‌دادم / علیزاده: تفکرات خودم را در آلبوم ارائه کردم

اجرای ارکستر آرکو با مدیریت اجرایی نیما جوان، شب گذشته با استقبال علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک مواجه شد و تقریبا تمام صندلی‌های تالار وحدت پراز تماشاگر بود.

«آرکو» در این اجرا قطعه‌هایی از اوایل دوره‌ی رمانتیک و اواخر دوره‌ی کلاسیک اجرا کرد. آنتوان استپانویچ آرنسکی آهنگساز روس، ژان روتر و پتر وارلوک آهنگسازانی بودند که آثارشان در اجرا نواخته شد.

هماهنگی و یکدستی ارکستر «آرکو» در تمام طول اجرا باعث شد که مخاطبان اجرایی با کیفیت را ببینند و بشنوند. از آنجایی که ساز دیگری جز خانواده سازهای زهی در ارکستر نبود، گاهی کنترباس‌ها با اجرای پیتسیکاتو و بعضی جاها با کوبیدن دست به ساز سعی در ایجاد ریتم و شنیده شدن صدایی به جز صدای زهی‌ها می‌کرد.
تنها یک قطعه از این اجرا حال و هوای موسیقی کلاسیک مدرن داشت و ارکستر «آرکو» این قطعه رو در پایان کنسرت و در میان تشویق تماشاگران، دوباره اجرا کرد.

علی جعفری پویان، بردیا کیارس(نوازنده مهمان)، عرفان شریف‌زاده، برهان همتی، سامان نافعی، وداد واقفی، سارا نادری، فرناز دارویی و محمدرضا بهرامی نوازندگان ویولن بودند.
دانیال جورابچی، داریوش حجازی، صدف نقیبی، صبا صفوی، رکسانا ریحانیان و آریان زمانی، «ویولا» می‌نواختند.
یگانه حسینی‌نیا، فرمهر بیگلو، مجتبی طباطبایی، زهرا کریمی، ارغوان گیو، سینا صالحی بنادگی، فارس مخلصی و نازنین طهرانی نوازندگان ویولن 2 بودند.
یاسمن کوزه‌گر، آیلین هرمان، کوروش کشاورز، غزاله شیرازی، سینا آذرآباد و مونا ربیعی، «ویلنسل» می‌نواختند.
پورنگ پورشیرازی و عادل اصغرزاده هم نوازندگان کنترباس بودند.

ارکستر زهی آرکو در تابستان 1397 توسط ابراهیم لطفی پایه‌گذاری شد و اولین کنسرت خود را با آثاری از آهنگسازان دوره باروک در دی‌ماه 1397 طی دو سانس در تالار رودکی برگزار کرد. هدف از تشکیل آرکو جمع‌آوری انرژی و استعدادهای نوازندگان سازهای زهی برای رسیدن به ارکستری منسجم و توانمند در راستای اجرای آثاری فاخر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک و آکادمیک جهان است.

«آرکو» در اصطلاح موسیقی و بین‌المللی به معنای آرشه و در زبان فارسی قله‌کوه، با عظمت و مقتدر است.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ارکستر سمفونیک تهران شهرداری تهران موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک تهران شهرداری تهران موسیقی ارکستر سمفونیک تهران شهرداری تهران موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داود آزاد به صحنه می‌رود

این هنرمند که سال گذشته تور کنسرتی را با عنوان «خراباتیان شمس» برگزار کرده بود، حالا در یک کنسرت بهاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با مخاطبان خود دیدار خواهد کرد.

در این اجرا که شامگاه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، داود آزاد با همراهی گروه موسیقی «سپهر» قطعاتی از موسیقی عرفانی را اجرا خواهد کرد و سید سلمان حسینی، پیام شریف‌نژاد، لبیب جذبانی، پرنیان آقایی‌نژاد، راضیه شیخ، رویا ریاضی، داوود خوشنودی،‌ پویا خوشبین، حامد کی‌پور،‌ هدایت اسماعیلی، پدرام محمدنژاد، عرفان حسینی و رمضان ساور در گروه نوازندگان او را همراهی خواهند کرد.

داود آزاد فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به‌طور خودآموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، برای جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از ۳۰۰ کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و ... برگزار کرده است.

این هنرمند چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و اجراهایش را در تورنتو از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد
  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع)
  • اجرای ارکستر ملی سمفونی در قلعۀ فلک‌الافلاک خرم‌آباد
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۲/
  • اجرای سمفونی فلک و افلاک در خرم آباد
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/